Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
wivabo
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 08 dec 2008, 10:18
Locatie: Europa en soms iets daarbuiten

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door wivabo »

Als wij vertrekken zit alles "ZEEVAST" :D
Met vriendelijke groet van Wim.
Wij waren met onze Knaus Traveller 630 op Ducato 290 / 1992 in:
NL; B; L; D; F; MC; DK; S; N; CH; I; RSM; A; FL; SLO; AND; E; MA; P; GR; TR; H; RO; BG; SYR; HKJ; AL; MNE; HR; BIH; CZ; SK; SRB; PL; LT; LV; EST; RUS; KZ; KS; UZ; TM; IR; ARM; GE
Nu reizen we in een Chausson Welcome 98.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Transitje »

Wij wonen aan een weg binnen Apeldoorn waar 30 is toegestaan, het lijkt trouwens nog het meest op een landingsbaan voor straaljagers. Hierin liggen wat verhogingen die door de gemeente worden aangeduid met drempels maar die, zelfs door bussen en vrachtwagens regelmatig en probleemloos worden genomen met 70 of meer.
In de avond en nacht worden er ongehoorde snelheden gehaald en ook dan schijnt niemand last te hebben van deze drempels.
Ik vraag mij dan ook af hoe de gemeente een drempel snelheidsverlagend kan vinden, op een 30km weg, terwijl je die drempel gemakkelijk met zeer hoge snelheid neemt. We hebben het als buren uitgeprobeerd, met 60 heb er minder last van dan met 30'
Maar we hebben gelukkig één troost, de cheffin van de afdeling verkeer weet het pertinent zeker dat er niet te hard wordt gereden, wel vreemd trouwens dat de geplaatste controleborden, met een rode dan wel groene smiley, regelmatig heel andere snelheden laten zien.
Er zijn dus ook nog zogenaamde verkeersdrempels waar je lekker op volle snelheid overheen kunt zonder dat je hele inventaris door de camper vliegt. :clap:
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door faalhaas »

Ik herken dat. Ik woon aan zo'n weg in Amstelveen. Veel fietsers, zijstraten van rechts. Ooit nog het er 80, daarna 60, na een paar zware ongevallen 30.

Het is een gewilde sluiproute. Tijdens de spits komt hier de een hele woonwijk langs. Een woonwijk die ook een 30km zone heeft, en die zich er houdt. Althans, in hun eigen wijk.
Hier mogen ze 80 vinden ze, er wordt geclaxoneerd naar weggebruikers die wel 30 (of 40) proberen te rijden. Het inhaalverbod wordt genegeerd. Fietsers die van rechts komen hebben geen rechten.

Voor mij kunnen de drempels niet hoog genoeg zijn dus.

Graag zou ik het als bestemmingsverkeer zien, zeker tijdens de spits. Helaas is de gemeente het daar nog niet meer eens.
Het klinkt cru, maar ik wacht op het volgende zware ongeval. In de hoop dat dat mijn argumenten bij de gemeente genoeg kracht bijzet om eindelijk meer belemmering op te werpen.
De fietsers die langskomen echter zijn voornamelijk scholieren. Kinderen tussen de 12 en 18. Dagelijks zie ik het net goed gaan, het is niet de vraag òf, maar wanneer het weer goed mis gaat.

Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Janpinz »

Viindt nou echt iedereen dat drempels een oplossing zijn?
Ze zijn alleen maar het bewijs van het zoveelste falen van de overheid!
Waarom houdt die ellende zo ong. óp de duitse grens op?
Als er serieuze consequenties zouden zijn bij verkeerd gedrag op de weg, kon alles met mooi strak, geluidarm asfalt belegd worden.
Ik ga hier geen politiek debat houden, maar vrágen en pleiten vóór drempels e.d., geeft aan hoe gehersenspoeld en fantasieloos we zijn...

Dus ja, ik heb ook zo n hekel aan drempels, en aan de onbenullen die ze kennelijk als oplossing zien...
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door joske501 »

Beste,

Inderdaad, bijna iedereen beseft dat drempels geen oplossing zijn, integendeel want de kapitaal krachten kopen aan deze euvels aangepaste voertuigen al la type Range Rover op luchtvering en die blijven op volle snelheid gaan, je voelt het toch niet meer. Vrachtwagens, bussen, ambulances en andere voertuigen blijven wel de dupe. Verkeersdrempels creëren onveilige situaties en zijn zwaar belastend voor milieu en techniek.
Op sommige plaatsen in Spanje hebben ze daar een veel beter oplossing, aan het begin van het dorp staat een verkeerslicht dat groen brandt, nader je te snel dan springt hij op rood en moet je stoppen, stop je niet ben je geflitst.
Maar nog beter is de trajectcontrole, zelfs over kleine afstanden werkt het perfect. Wedden dat iedereen zich aan de snelheid houdt.
En laten we dan nog eens de boetes koppelen aan het inkomen (zoals in Duitsland) want een boete van een paar tientjes, daar lachen mensen mee met een inkomen van meer dan 5.000 euro in de maand mee.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Dutch Traveler »

Beste janpinz. Wat een opmerking.
Denk dat Uw gedachtengoed wel veranderd als een of twee van deze 70.000 doden dichterbij zal komen.

www.limburger.nl/cnt/dmf20200203_001458 ... et-verkeer

Citaat, Tussen 2010 en 2018 stierven in Europa meer dan 70.000 voetgangers en fietsers
en de overgrote meerderheid overleed na een ongeluk met een motorvoertuig, namelijk
83 % van de fietsers en 99 % van de voetgangers.

150 jaar lang moest alles wijken voor de auto.
Het zou nu elke overheid sieren als die rol nu eens omgedraaid word.

www.limburger.nl/cnt/dmf20200210_001468 ... et-verkeer

Citaat, Na Oslo kan ook Helsinki trots melden dat er in 2019 géén KINDEREN VOETGANGERS OF FIETSERS zijn gestorven in het verkeer.
De oorzaak ? een verkeersbeleid dat de zwakkere weggebruikers consequent beschermd.

U heeft kennelijk nog veel te leren, daarmee wens ik U veel wijsheid toe.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door WimZ »

Eigenlijk schrijft janpinz precies wat in het stukje over Oslo en Helsinki staat. Geen heuveltjes maar consequent handhaven is de oplossing.
In Finland worden geboden niet alleen uitgevaardigd, er wordt ook consequent gecontroleerd op overtredingen.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Janpinz »

@ wimz Thanks :cheers:

@dutch traveler
Dank voor uw steun! Uw betoog is exact mijn mening, maar dan anders verwoord
Een beetje belerend en neerbuigend, maar toch...
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door AadenAnke »

Al met al komt het hier op neer dat de bestuurders van sommige voertuigen te hard rijden men dit onmogelijk probeerde te maken er andere voertuigen bijna helemaal niet meer kunnen rijden een spreek woord van goede, kwaden en lijden. Maar waar gaat het fout bij te hard rijden dus!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door joske501 »

Beste,

Als je aan 20 km / h over zo een fout geconstrueerde verkeersdrempel rijdt en het voertuig gaat door de vering en je inboedel wordt door elkaar gesmeten, dan kan je zeker niet meer praten over te hard rijden.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Dafluc »

Met iemand in discussie gaan die een hekel heeft aan mensen met een andere mening en ze een onbenul noemt loont de moeite niet. Jij hebt gelijk en de ander is dom. Hokje. Klaar.
En wat die Duitse grens betreft: puntenrijbewijs invoeren. Bij elke vijf kilometer te hard een strafpunt. Bij vijf ben je je rijbewijs kwijt. Hetzelfde zou dan natuurlijk moeten gelden voor elke vijf kilo overgewicht. Ja, het zou veel oplossen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Transitje »

Goede controle is natuurlijk de beste oplossing, naast het geven van strafpunten, maar in Apeldoorn is de gemeente van mening dat er niet te hard gereden wordt en dan is handhaving dus overbodig, ja als er zulke stukken onverstand op de afdeling verkeer zitten houdt het natuurlijk op. :bang:
Het is zelfs zo stug dat de cheffin van de afdeling op afstand, vanachter haar bureau, nog beter kan zien hoe de snelheid van passerende auto's is dan de bewoners van de straat die naar buiten kijken, deze dame beweerde,terwijl ik met haar belde, dat de twee auto's die net op hoge snelheid langs scheurden niet te hard reden toen ik haar zei dat er net twee auto's veel te hard langs kwamen.
Maar mijn vertrouwen in overheidsdienaren is er dus beslist niet groter door geworden, en die was al niet zo groot.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door pepon »

Heb eens staan te praten met onze wijkagent die een snelheidscontrole hield in een 30 km zone.
De meeste mensen die te hard reden waren...............????

Juist, de wijkbewoners zelf, ondanks de drempels.


Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door AadenAnke »

Dat laatste herken ik zeker. Tot voor kort op de N3 Papendrecht Dordrecht vv moch je 80km de lokaal erg bekende reden je met ruim 100km voorbij ff in het anker bij de camera en weer verder! De minder dagelijkse gebruikers reden er gewoon netjes 80km. Nee ik ben geen liefhebber van drempels, maar zie ze als noodzakelijk kwaad. Geloof me waar ik met de camper er met 30km overheen kan moet ik met de bus terug naar hooguit 15km ja ik heb er zeker last van en mijn rug ook.

Gr. Aad
Plaats reactie