Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
ingmau64
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 11 jul 2018, 16:35

Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door ingmau64 »

Hallo allemaal, zijn zo blij hebben een prachtige Pössl roadstar bus gekocht, uit 2017. Nu zijn we op zoek naar de juiste verzekering. Na heel veel lezen, oa hier op het forum en offertes aan te vragen blijven er 2 over voor ons: S...tr.p en c.....v.z.k.rd(weet niet of het op deze manier mag). Belangrijk vinden wij het op pad gaan zonder reservering.
Weet iemand hoe het precies zit met het taxeren? Blijf je wel rond de aanschaf waarde? Heeft iemand ervaring met 1 van beide en iets meer info? Weet even niet zo goed welke we het beste kunnen kiezen. Nu begrijp ik dat we hier niet alles mogen schrijven, het mag/kan ook met een PB.

Alvast bedankt, Ingrid
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje.



Bericht door hwendt »

Je mag hier rustig de naam van de verzekeringen noemen. Je mag echter geen waardeoordeel geven over de verzekering. Zowel niet goed en niet slecht.

Jij kunt je vraag dus gewoon stellen.

Maar het antwoord dat wij je mogen geven moet per PB oftewel een persoonlijk bericht. Dat kunt dan alleen jij lezen.. en maakt voor jou dus niets uit. Je krijgt gewoon bericht.

Ik zal je nu een PB sturen..

Hugo
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door Cee Pee »

Ik denk dat zelfs deze vraag nog gewoon beantwoord kan worden.
De vraag is toch alleen maar hoe een taxatie in zijn werk gaat.
Die vraag heeft niets met waardering te maken.
Ik weet dat bij Camperverzekerd de taxateur op locatie komt en dat daar een taxatiewaarde uitkomt die dan voor vijf jaar vaststaat.
En als jij goedkoop een goeie camper hebt weten te kopen zou de taxatie dus boven de aanschafprijs kunnen komen.
Maar andersom is ook mogelijk natuurlijk.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door MonRoe »

Verzekerd zijn als je op pad gaat zonder reservering heeft niets te maken met je camper verzekering maar met je reisverzekering.
Leg bij beide verzekeringsmaatschappijen die je hebt uitgezocht dezelfde vragen neer (doe dit per e-mail en vraag ook dat ze per e-mail antwoorden). Alleen op deze manier kan je goed beide verzekeringen met elkaar vergelijken.

Wij zijn in de afgelopen 19 jaar verzekerd geweest bij Aveco, NKC en sinds 1,5 jaar bij Safetrip. Alle drie goed, maar door de tijd heen veranderen je eisen wat betreft verzekeren en daar past dan weer een andere verzekering bij. En daarbij is het altijd goed om verzekeraars met elkaar te vergelijken, want wat een paar jaar terug als niet goed eruit komt, kan nu wel goed voor jou zijn.

Taxeren is bij ons altijd gunstig uitgevallen, net na aankoop is dat nooit minder dan de aanschafprijs geweest.

Succes en veel plezier met de camper.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door Bob Diesel »

Nu zit ik bij de eerste
omdat ivm de leeftijd van onze camper de 2e geen pechulp in het pakket heeft
en ik deze en de reisverz ergens anders heb geregeld

met de 2017 camper van TS zou ik hem bij de 2e verzekeren
ivm de voorwaarden , een compleet pechhulp/reisverzekering en wa-vol casco in 1 pakket
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
ingmau64
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 11 jul 2018, 16:35

Re: Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door ingmau64 »

Goedemorgen, dank voor jullie reactie. Fijn om te lezen🤗
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door MonRoe »

Bob Diesel schreef:
za 08 feb 2020, 9:15

met de 2017 camper van TS zou ik hem bij de 2e verzekeren
ivm de voorwaarden , een compleet pechhulp/reisverzekering en wa-vol casco in 1 pakket
Voor hetzelfde pakket ben je ergens anders goedkoper uit, goed informeren is het belangrijkste.

Ik weet dat toen wij verzekerd waren bij Aveco, je met de reisverzekering 365 dagen per jaar op reis mag zijn en dat niet geboekte weekendjes in nederland verzekerd zijn bij de reisverzekering. Ook pechhulp zat er bij in, maar dat is bij de meeste all risk camper verzekeringen wel zo. Maar let er dan wel op dat bijv. een band wisselen er ook bij zit, of verkeerde brandstof tanken, of pechhulp aan huis/stalling. Dat is namelijk niet bij alle camperverzekeringen zo. Nu zal de één dat niet nodig hebben/vinden, maar de ander wel.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door Bob Diesel »

Het zijn dus de voorwaarden die je doen beslissen
en hoe ouder de camper hoe lastiger de verzekeraars gaan doen
en je afzonderlijk ondedelen ,bij afzonderlijke verzekeraars gaat onderbrengen

Wonend in het grensgebied en weer een personen auto er bij
hebben we daar weer het anwb ,WW buitenland voor genomen en voor € 25 het camper suplement
tevens daar de reisverz voor 180 dagen op pad ,

De camper zit bij jou verzekeraar, net als de Panda :wink:

TS kan gewoon naar haar beurs goed uit zoeken welke het gunstig is
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
drokkies
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 22 jun 2008, 21:23

Re: Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door drokkies »

Ik zou voor Safe Trip gaan
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door Arie55 »

Was een paar dagen geleden ook eens aan het onderzoeken. Over het taxeren; als je nog een taxatie hebt liggen mag die niet ouder zijn dan 2 jaar. Het taxatierapport dient dan te komen van een van de clubs: stichting VRT, federatie TMV, FEHAC of RETM anders erkend de verzekering het niet (blijkbaar)
Als de waarde gevraagd wordt, word de nieuwwaarde bedoelt (wist ik ook niet)

Wat me wel opviel is dat het nogal lastig is om de voorwaarden te achterhalen om zo de verzekering goed te vergelijken.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door AadenAnke »

Bij de vorige camper NKC bij de nieuwe via Safe Trip bij de eerste de 1e 3jaar tegen aanschafprijs zonder taxatie. Bij aanschaf van de nieuwe 5 jaar aankoop prijs. Geld bij hun ook voor ex verhuur voorwaarden niet veel verschil en dat verschil dat er is zit ook al in de reisverzekering. Taxateurs zijn vaak zzp'ers die weer ingezet woorden door de verzekeringsmaatschappijen of de voornoemde clubs.
Voor de reisverzekering hebben wij de vraag heel duidelijk neer gelegd dat we altijd zonder reservering op pad zijn zeker in Nederland. Hebben keurig een antwoord via de mail gekregen waar in staat dat ook zonder reservering in Nederland er dekking is. Staat bij de voorwaarden keurig een opmerking over. Heeft wel ruim 2 weken geduurd voor dat de toezegging er kwam en een paar mails en telefoontjes. Niet camperaars snappen niet dat je ook zonder camping of reisplan weg kan gaan. Dat er op niet geregistreerde plaatsen wordt gestaan snappen ze helemaal niet. Maar na uitleg in een telefoon gesprek zeggen ze dan dat lijkt me leuk.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door hwendt »

Arie55 schreef:
za 08 feb 2020, 16:20
Wat me wel opviel is dat het nogal lastig is om de voorwaarden te achterhalen om zo de verzekering goed te vergelijken.
Arie
Staan vaak gewoon op de site Arie. Bij Camperverzekerd Callantsoog gewoon inloggen en alle gegevens zijn bereikbaar. Van alle schade die je heb gehad, de reisverzekerings bedragen die uitbetaald zijn en eigenlijk alles. Ook van de brandverzekering enz.
Heb dit trouwens bij diverse verzekeringen een paar jaar geleden al een opgezocht en een aantal zaken ook op het forum gezet mat de verschillen..
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door hwendt »

drokkies schreef:
za 08 feb 2020, 9:46
Ik zou voor Safe Trip gaan
Ik mag toch hopen dat je de TS een pb heb gestuurd. Dit antwoord is een niets zeggend antwoord want waar baseer je dit nu op... abecadabra..

Hugo
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Verzekeren: kom er even niet meer uit, graag hulp laatste stukje



Bericht door Dafluc »

Het is een antwoord op de vraag van ts. Zonder waarde-oordeel. Precies wat jij zegt dus in de tweede post.
Afbeelding
Plaats reactie