Camptoo dagverzekering stopgezet

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
ief
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 19:42

Camptoo dagverzekering stopgezet



Bericht door ief »

Op 24 december 2019 heeft Camptoo plots aangeven dat ze stoppen met dagverkering (die via Aveco loopt) voor 2020. Ik heb twee boekingen die voor 24 december zijn gemaakt met een dagverzekering voor 2020. Beide boekingen kunnen nu geen gebruik meer maken van een dagverzekering.

Ik zou verwachten dat de bestaande boekingen die voor de plotselinge aankondiging zijn gemaakt onder de oude voorwaarden (= met dagverzekering) doorgang kunnen vinden en nieuwe boekingen niet meer. Maar dat kan dus niet meer volgens Camptoo/Aveco.

Dit is niet erg netjes richting de huurders/verhuurder.

Ik ben benieuwd of er meer mensen getroffen zijn door het plotseling stopzetten van de dagverkering bij Camptoo.
Uitgeschreven

Re: Camptoo dagverzekering stopgezet



Bericht door Uitgeschreven »

In zo'n geval zou ik een e-mail naar mijn rechtsbijstandverzekering sturen met de vraag of zoiets gebruikelijk is.

Groet van,
Martin
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Camptoo dagverzekering stopgezet



Bericht door hwendt »

In de meeste verzekering voorwaarden staat dat ze de verzekering zonder opgave van redenen kunnen stoppen en of annuleren..
Vervelend maar staat er dus wel...
Gewoon accepteren en naar een andere verzekering uitkijken
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Camptoo dagverzekering stopgezet



Bericht door willemzon »

Welke verzekering blijft dan over.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Camptoo dagverzekering stopgezet



Bericht door Magirus-Deutz »

Het lijkt mij toch wanneer je geboekt hebt bij camptoo om een camper te huren zij voor een alternatief dienen te zorgen?
Uitgeschreven

Re: Camptoo dagverzekering stopgezet



Bericht door Uitgeschreven »

Zou eerst maar eens in de voorwaarden kijken.
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Camptoo dagverzekering stopgezet



Bericht door Magirus-Deutz »

Ah ok, als ik het goed begrijp kan je via camptoo een camper huren maar dien je zelf zorg te dragen voor de verzekering, en voorheen deden zij een suggestie in deze?
ief
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 19:42

Re: Camptoo dagverzekering stopgezet



Bericht door ief »

Camptoo bood een tot eind 2019 een dagverzekering in samen werking met Aveco.

Enkele voordelen van een dagverzekering zijn:
– Alleen betalen voor de dagen dat je werkelijk verhuurt (je betaalt dus niet voor de dagen dat je niet verhuurt)
– Geen registratie van schades veroorzaakt door huurders op jouw naam
– Geen terugval op no-claim en schadevrije jaren
– Korting op de dagpremie bij regelmatige verhuur: 10% korting vanaf 20 verhuurdagen en 20% korting vanaf 40 dagen verhuurdagen per kalenderjaar.

Die hebben ze plotseling gecanceld op 24 december voor 2020. Ook voor de boekingen die al voor 24 december waren gemaakt met een dagverzekering.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Camptoo dagverzekering stopgezet



Bericht door Bas vd laar »

Ben bang dat je dan een normale verzekering moet afsluiten, dat zullen ze bij Camptoo toch ook wel aanbieden?

Dat ze dit veranderd hebben is omdat er veel teveel schades worden gereden door mensen die niet kunnen rijden met een camper.
Het is niet zozeer "het is maar een huurcamper dus ik let niet op" maar echt onkunde van de huurders, want hun borg zijn ze gewoon kwijt bij een schade.
Ik ken verschillende mensen die campers verhuren en echt alles gaat kapot.
Hele zijwanden die open scheuren aan een boom, uiteraard de spiegels, omdat de camper breder is dan een normale auto, ramen die eruit waaien omdat ze vergeten deze dicht te doen, opgerookte koppelingen omdat men de hellingproef niet begrijpt, verbrande remmen door niet op de motor af te remmen, in elkaar gereden bovenzijdes omdat men de hoogte niet goed inschat etc.
Voor mij reden om het niet te doen, je hebt er veel ellende van.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camptoo dagverzekering stopgezet



Bericht door hathi »

Bas hier hebben ook enkele bedrijfjes Campers verhuurt,maar zijn allemaal gestopt,vanwege de brokken/ schades,onderwegbliven staan,etc. Het overgrote deel dat huurt,heeft geen ervaring,wil dat ook wel eens,( impulsief) en de verhuurder/ verzekering kan het oplossen,ook bestelbusjes verhuren,is bijna onbetaalbaar geworden,door de verzekeringspremie,wat ook te begrijpen valt
Hans
Plaats reactie