Fiets verloren en gevonden

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
mstuniek
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 11:23

Fiets verloren en gevonden



Bericht door mstuniek »

Via Facebook, Kamperen Met De Caravan

Lizette Francke-Brasser
2 uur
WIE HERKENT DEZE FIETS?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1

Vanmiddag rond 15.00 uur reed door Grijpskerke een witte camper met achterop 2 fietsen, richting Middelburg. Net buiten Grijpskerke verloor deze camper een zwarte elektrische fiets, merk Sparta, met links een spiegel aan het stuur. Er zitten 2 canvas fietstassen achterop. Het kunnen mensen van Walcheren zijn geweest op weg naar hun bestemming, maar waarschijnlijk is het iemand die huiswaarts keert na een verblijf in Walcheren. De fiets zit op slot en staat nu binnen. De fiets is wel een beetje beschadigd door de val.
Wie de juiste sleutel heeft kan mij een persoonlijk berichtje sturen.
(Delen=helpen zoeken)
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: misschien hier iemand bekend mee



Bericht door Bas vd laar »

Eigenaar is al gevonden
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Fiets verloren en gevonden



Bericht door djurre1980 »

Ik hoop dat hij, tenzij een defect, een standje heeft gekregen voor het ondeugdelijk plaatsen van de fiets.
Je zal het maar voor je wielen krijgen.
Wat veel mensen ook niet beseffen is dat een elektrische fiets veel te zwaar kan zijn voor een standaard fietsendrager, laat staan als ze 2 electrische fietsen meezeulen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Fiets verloren en gevonden



Bericht door seth_space »

Inderdaad een fiks "pak voor de broek" zou nuttig zijn.
Ook het laten zitten van de tassen toont al de onderschatting aan van de krachten die door rijwind ontstaan.
Gelukkig geen slachtoffers bij deze daad van onbenul.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Fiets verloren en gevonden



Bericht door TestCase »

Tassen moeten er af en hoes mag er wel over? (Laat de tas altijd zitten en hoes gaat er over.)
Hoes vangt veel meer wind dan de tas.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Fiets verloren en gevonden



Bericht door PE1OPQ Theo »

ik zou wel eens willen weten wat de oorzaak geweest is van het eraf vallen van 1 fiets.
Tassen laat ik altijd zitten, weet je wel wat voor werk dit is om er af te halen en weer vast te zetten?
In al de jaren dat we weg zijn gegaan, nooit geen fiets er af gevallen, de tassen ook niet :D

Theo
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2431
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Fiets verloren en gevonden



Bericht door pepon »

Zo vraag ik mij af hoe een vrachtwagen een partij tapijten kan verliezen.
KLIK

Ook een "pak voor de broek" dan maar?

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Fiets verloren en gevonden



Bericht door Bob Diesel »

PE1OPQ Theo schreef:
ma 03 feb 2020, 12:44
ik zou wel eens willen weten wat de oorzaak geweest is van het eraf vallen van 1 fiets.
Vaak gaan de kunstof delen v/d beugels kapot>te vast aandraaien en icm ouderdom>weekmakers er uit door de uv straling
In de loop der jaren hier door al 2 x een nieuwe stang/beugel moeten kopen/vervangen

Zelf gaat er bij mij altijd standard een xtra spanband over de beugel en klem heen ,zou er iets breken staat de fiets dan nog steeds vast
en er gaat een tywrap over 1 aangespannen handrem , staat die niet zo te schudden op het rek > let maar eens op :idea: onderweg

Is niet de eerste fiets welke eraf gevallen is ,zal ook niet de laatste zijn en is id levensgevaarlijk voor de medeweggebruiker
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Fiets verloren en gevonden



Bericht door hwendt »

djurre1980 schreef:
ma 03 feb 2020, 11:22
Ik hoop dat hij, tenzij een defect, een standje heeft gekregen voor het ondeugdelijk plaatsen van de fiets.
Je zal het maar voor je wielen krijgen.
Wat veel mensen ook niet beseffen is dat een elektrische fiets veel te zwaar kan zijn voor een standaard fietsendrager, laat staan als ze 2 electrische fietsen meezeulen.
Dat doen zeker ouderen om toch nog flexibel te kunnen zijn. Zeker in buitenland met heuvels en hoogtes zijn die fietsen een uitvinding.
Omdat er meer elektrische fietsen dan gewone fietsen verkocht worden kun je gewoon uitzoeken om een zwaarder fietsenrek te kopen. 60 kg bijvoorbeeld omdat vele fietsen ongeveer 58 kg de twee zijn. Tevens kun je van vele fietsen de accu er uit halen dus wegen ze nog lichter.
Als de bovenste beugel aan de zadelpen af breekt dan houden de twee onderste rubberen bandjes om de wielen het niet.. de fiets gaan onderste boven aan het rek.. Kun je dus niks aan doen..


Ik vind een standje een betutteling en een pak voor zijn broek en een betutteling . Daar zijn we gewoon mensen voor.. jammer dat sommige denken dat alleen andere een vergissing kunnen maken...

Hugo :cheers: :cheers:
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Fiets verloren en gevonden



Bericht door AadenAnke »

Ach Hugo " we beoordelen ons zelf naar onze bedoelingen en andere naar hun daden " dat is menselijk toch?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Fiets verloren en gevonden



Bericht door hwendt »

Ach ik zit hier 17 jaar dat wil dus zeggen dat het naar mijn zin is. NIETS is hier meer vreemd, de meningen niet, de veroordelingen niet het wijzende vingertje niet, De meest rare vragen... ja was er 1 die vertelde dat hij al 5 lekke banden had gehad in Belgie. Hij wou nu naar Spanje en om Belgie heen rijden ....wat de beste route was....

Dan lach ik me rot... immers ik kom zulke vragen niet in mijn omgeving tegen dus......leer je er eigenlijk nog wat van.. Ik vertelde dat de beste route via de boot Amsterdam naar Dover Engeland en dan de boot naar Harwich Heb je ook geen spijkers op de weg..

Ik bedoel dat alles maakt het forum leuk..

:cheers: :cheers: :cheers:
Plaats reactie