Gewraakte Fordmotor

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
joske501

Re: Gewraakte Fordmotor

Bericht door joske501 » di 04 feb 2020, 12:43

Beste,

En mogen we dan ook weten wat de problemen precies zijn?

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen

JoopBrekken

Bericht door JoopBrekken » di 04 feb 2020, 12:49

Bendia schreef:
di 04 feb 2020, 11:42
hier 3de ( altijd nieuwe ) Ford Transit camper zonder ook maar één probleem , voor de Ford olie stokers , ga eens op Google zoeken " problemen Fiat X250 " je zal veel uren lees plezier hebben :idea:
Belg zeker?
Groeten Joop, PA0JOO
Als je een mening over iets hebt, dan is het soms heel moeilijk om echt te luisteren naar een tegenmening.

Bendia

Bericht door Bendia » di 04 feb 2020, 13:06

Kroppie , graag gedaan :-B

Joske , Google is je vriend :cheers: te veel om hier allemaal te melden , na 18 maanden onze X250 met eerste rode logo verkocht :twisted:

JoopBrekken , nee Vlaamse Ardennen liggen ergens in Friesland :lol3:

mvg

Will

Bericht door Will » di 04 feb 2020, 14:17

Leuk voor Ford berijders als je merk door zo,n camperclub naar beneden gehaald wordt hadden we hier geen regel 1 voor.
Je zal je spaargeld maar in zo,n camper hebben zitten.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.

Kroppie

Bericht door Kroppie » di 04 feb 2020, 14:38

ford heeft zijn naam zelf naar beneden bijgesteld om het zo maar te zeggen, niet de schuld bij de verkeerde leggen

jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, verbruikt niets, word nooit gestolen en geeft nooit problemen.

too old to worry about anything

de Jonckheer

Bericht door de Jonckheer » di 04 feb 2020, 14:45

Is geen reden om daar tot in lengte van dagen door te blijven zeuren en dat is precies wat er gebeurt. Doorslikken die drol en doorgaan met je leven. :cheers: :mrgreen:

Dafluc
Moderator

Bericht door Dafluc » di 04 feb 2020, 14:51

Nico. Nog één keer. Er kwam een specifieke vraag over deze motor. Daar kwam ook een specifiek antwoord op. Jij doet net alsof we dit zelf elke keer oprakelen. Dat is niet zo. Maar als de vraag komt, dan komt er ook een antwoord.
Afbeelding
Dus als ik het goed begrijp, zou anderhalve meter voldoende moeten zijn?
Ook voor mij? Goeie vraag. Ik zoek m op en kom er later nog op terug! Dank je! Het is ook allemaal wel veel informatie, natuurlijk..

tonic

Bericht door tonic » di 04 feb 2020, 16:54

Inderdaad begon de TS met een hele specifieke vraag: Mijn zoon heeft een camper op het oog met een fordmotor 114 kW dacht ik. De camper is van 2015.Dat is toch niet meer de probleemmotor?

Het eerste antwoord was zeker inhoudelijk en specifiek: De probleemmotor was de 2.2 TDCi die geproduceerd zijn van 6 januari 2006 tot 17 oktober 2010.
Daar kwamen wat aanvullingen op dat het ook een iets jongere zou kunnen zijn. Allemaal heel specifiek.
Ook kwam er een stukje van een 2,2 slachtoffer niks mis mee heel specifiek.

Maar intussen ging het er een paar helemaal los. Niks specifiek niet vernoemend naar dat type motor of bouwjaar.
- "Wat het ook is neem geen risico er is genoeg anders te koop".
- "wil ik helemaal geen Ford meer"
- " ik sprak een dealer die helemaal geen Ford wil inruilen" ( zou specifiek moeten zijn dus wil geen 2,2 Ford inruilen uit het bouwjaar 2006-2010)
- "FORD fix Or Repair Daily"
- Een buurman van mijn neef zijn broer en daar een oom van heeft kapotte injectoren gehad.

Als het niet specifiek is gaat het volgens mij al gauw in tegen de forum regels: Er zijn een paar forumregels. Als gebruiker dien je je daaraan te houden. Eén van die regels is dat we hier geen camperbedrijven (zou dus ook een merk kunnen zijn)de hemel inprijzen of de grond in boren. Dus hier komen klagen over een bedrijf (merk)doen we niet op het forum. Voor ons is het namelijk niet te controleren of dat terecht is of niet.

Nogmaals als het specifiek bleef geen probleem maar volgens mij is het niet altijd specifiek geweest.

herbybg

Bericht door herbybg » di 04 feb 2020, 17:05

- FORD => Fautes d'Origine, Reparation Difficile :P :P :bang: :bang:

Dafluc
Moderator

Bericht door Dafluc » di 04 feb 2020, 17:06

Dit is een forum. Iedereen mag reageren. Je mag hier bijvoorbeeld zeggen dat je de rookworst van de Hema niet lust. Of dat je nooit meer een Hymer wilt. Of dat je bij de Gamma goedkope lampen hebt gezien. Je mag hier niet zeggen dat je bent opgelicht bij garage Pietje die-en-die, daar-en-daar. Of dat je bij die-en-die winkel moet zijn voor de beste voortent. De regels zijn al vele jaren hetzelfde. We doen ons best ze zo goed mogelijk na te leven. Niet te streng, niet te los. Veel topics zitten vol met logische en onlogische zijstraten. Denk dat specifiek hier meer de betekenis van relevant heeft. Wat voor de een relevant is enzovoorts. Zinnige antwoorden, maar ook onzinnige. Goede antwoorden, maar ook foute. Beleefde antwoorden, maar ook ongepaste. Ik ga hier verder niet proberen het forum uit te leggen. Dat is zoals het is. Iets met een lopend buffet...
Afbeelding
Dus als ik het goed begrijp, zou anderhalve meter voldoende moeten zijn?
Ook voor mij? Goeie vraag. Ik zoek m op en kom er later nog op terug! Dank je! Het is ook allemaal wel veel informatie, natuurlijk..

strooien

Bericht door strooien » di 04 feb 2020, 17:08

strooien

Bericht door strooien » di 04 feb 2020, 17:11

Mischien vragen om filmke ook te verwijderen , :bang:

Navigator

Bericht door Navigator » di 04 feb 2020, 17:22

Het 'optreden' van Ford bij de problemen van deze motor is toch wel tenenkrommend en heeft mede voor alle wilde verhalen en wellicht 'besmetting' van de naam geleid. Alhoewel, hoeveel mensen kopen er geen VW, BMW, Mitsubishi, Renault, Mercedes, Suzuki, Jeep etc. etc. meer i.v.m. de sjoemeldiesels?
Laatst gewijzigd door Navigator op di 04 feb 2020, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Bouwer van de Memo, ColumBus, Navigator, Sunrise, Iroquois en Bryce.
Nieuwste project: http://www.iroquois.nl/index.html
NL | DE | BE | LU | SE | FI | NO | AT | CH | DEN | FR | SI | IS | FO | in 2019: EE | LV | LT | RU

Wat onze regering betreft is dit mijn laatste (fossiele brandstof-)camper, en wat mij betreft is dit de laatste regering onder leiding van de lachende leugenaar.

Ruud-572

Bericht door Ruud-572 » di 04 feb 2020, 18:11

Dit dus...!!! Hoewel ze net als ik helemaal klaar zijn met Ford, zijn ze nog wel erg mild over de NKC. Dat is in mijn optiek onmogelijk, omdat het probleem simpelweg in het geheel niet opgelost is, en met de regeling zelfs nog meer geld naar Ford stroomt (ipv andersom) :eh: En dan de man van camper tv: die waant zich nog veilig met z'n geteste verstuivers, maar die van mij waren ook goed. Maar dat is dan ook niet het echte probleem van deze motor, zoals iedereen inmiddels zou kunnen weten.

En vwb de schade van waardedaling :
de Jonckheer schreef:
di 04 feb 2020, 14:45
Doorslikken die drol en doorgaan met je leven. :cheers: :mrgreen:
??
Hymer Exsis-572, Ford Duratorq 2.2 TDCi 130pk (euro 4 probleemmotor)
Inmiddels voorzien van een met reïnforced euro 5 zuigers gereviseerd blok

Nooit meer een Ford!

Plaats reactie