enorme boete uit Engeland

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

enorme boete uit Engeland



Bericht door Lonewolf »

Tot mijn niet geringe schrik kreeg ik vandaag vanuit Engeland een boete voor het (kennelijk) zonder vergunning, sticker of wat dan ook, rijden in de low emission zone van Londen.
Of ik even bijna 1300 euro wil betalen.
Heeft iemand hier ervaring mee. Zijn er mogelijkheden om verlaging te krijgen, want dit is toch wel een absurd hoog bedrag.
Gorfel

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Gorfel »

Als ik dit zo lees, mag je nog van geluk spreken.
https://www.ad.nl/auto/dit-zijn-de-duur ... ~a185c7ae/
Ik blijf daar iig ver van uit de buurt.
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door fstuif »

Het bedrag is absurd hoog dat ben ik met je eens, maar het wel het geldende bedrag. Als ik je dan ook nog vertel dat de LEZ voor Londen voor ons gratis is dan wordt het helemaal zot. Je moet je wel aanmelden en ruim van tevoren ook nog. Is dan 2 jaar geldig. Je moet het allemaal maar weten.
Op de boete zal wel staan hoe je in beroep moet gaan. Dan alles uit de kast, je hebt niks te verliezen.


Gr.

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door blizard »

Was je aangehouden?
Wij zijn ook wel eens de zone binnengereden om een Britsstop te kunnen bezoeken, maar geen boete.
Ik weet dat je ontheffing kan aanvragen, maar dat is ook relatief duur https://tfl.gov.uk/modes/driving/pay-to-drive-in-london
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door de Jonckheer »

Binnenkort toch de Brexit? Dan heb je niks meer met ze te maken lijkt mij. Dus rekken en niet betalen.
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door roma »

Mijn idee. Nergens op reageren … Laat ze de hik krijgen. Je kan een probleem krijgen als je weer naar Engeland gaat.
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 28 jan 2020, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door pepon »

En dat gaan we na 31 januari niet meer.
Toch?
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dat zijn forse boetes idd.
Afbeelding
Heb je de borden niet gezien bij de ingang? Grote borden en nog grotere borden die je er op wijzen dat je de zone ingaat.
Ik wist wel dat de boetes erg hoog waren, anders hield zich er niemand aan.

Theo
Laatst gewijzigd door PE1OPQ Theo op di 28 jan 2020, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
tonic
Berichten: 2439
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door tonic »

Daar kwam je vroeger inderdaad mee weg maar sinds 2017 is een Europese richtlijn van kracht. Grote kans dat het CIJB de bekeuring overneemt.
Gebruikersavatar
Travelmaster
Berichten: 474
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 21:42
Locatie: Wezep

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Travelmaster »

kijk eens op de hun site, ik zag laatst tot mijn grote verbazing dat ik met mijn 35 jaar oude diesel camper gewoon de milieuzone in kan rijden omdat het gewicht onder een bepaalde limit viel.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door doov »

Je hebt met je gedrag ook een doodzonde begaan.
Duizenden Londenaren hebben nu ademhalingsmoeilijkheden en waarschijnlijk nog veel erger,
Was je precies op het randje van de milieuzone blijven rijden, dan kon iedereen in heel Engeland gewoon blijven doorademen.

Ik zou eens een advocaat raadplegen, want je vergrijp staat in geen enkele verhouding tot de boete.
Dat is vast in strijd met het EVRM.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Navigator »

tonic schreef:
di 28 jan 2020, 17:21
Daar kwam je vroeger inderdaad mee weg maar sinds 2017 is een Europese richtlijn van kracht. Grote kans dat het CIJB de bekeuring overneemt.
Yep. Eerste keer bericht uit London, tweede keer een reminder van het CJIB. Rechtsgang lijkt mij alleszins een uitdaging: boete is echt buiten alle proporties.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80315
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Dafluc »

We kunnen er nou wel lacherig over gaan doen. Maar hoop ook dat mensen zich eens achter de oren krabben.
In Denemarken kan een boete zelfs oplopen tot 2700 euro. En er zijn meer zones met dit soort bedragen. Barcelona kan je zomaar 1800 euro kosten. Je niet voorbereiden en borden negeren kan je dus een hele hoop geld kosten.
Afbeelding
Uitgeschreven

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Uitgeschreven »

Is het niet zo, dat de milieuzone in London al zeker 10 jaar van toepassing is. De boete is hoog maar de rechter zal er waarschijnlijk wel rekening mee houden dat het als algemeen bekend verondersteld mag worden dat er een zone is. De boetes zijn ook op internet gepubliceerd.

Groet,
Martin
Plaats reactie