Volle accu duurder dan volle tank

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door henk en lila »

Hé Doov, jouw probleem lost zich vanzelf op. Over 10 jaar ligt er geen sneeuw meer.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door seth_space »

Een gemiddelde van 110 binnen eu is al heel knap.
In de bergen 10km rijden is hemelsbreed waarschijnlijk bijna in de berm van de snelweg :)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door LMC591A28JTD »

henk en lila schreef:
za 01 feb 2020, 13:52
Hé Doov, jouw probleem lost zich vanzelf op. Over 10 jaar ligt er geen sneeuw meer.
Hier in Nederland zeker niet meer.
Gisteren weer een weerrecord gesneuveld: de warmste 31 januari ooit.

Maar nee, dat heeft niets te maken met het verbranden van fossiele brandstoffen en helemaal niets met CO2 en ook niet met stikstof uitstoot. Dat is allemaal fakenews. Zolang we maar snel in ons alpenhutje zijn, liefst met het vliegtuig, na ons de zondvloed.

(sorry hoor, maar ik word er cynisch van hoe weinig verantwoordelijk voor het milieu van hun kinderen sommigen zich hier tonen............)
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door the kapitein »

Heeft bij mij niets met cynisme te maken. Iets wat in 150 jaar is opgebouwd, verander je niet in 15 jaar. Dat is de realiteit.

En het gaat om gelijke kansen/mogelijkheden voor iedereen.
Electrisch rijden is een heel klein begin. Maar vooral voor de zakelijke rijders en rijken(vervuilers) onder ons.
Ik moet het doen met wat spaargeld en daar moet ik nog heel veel andere duren vergroening van betalen. En soms denk je goed bezig te zijn, blijkt het niet zo. Kijk naar bv de VW groep.

Succes met de Tesla hou hem heel. Misschien kan ik hem dan over 10 jaar 2de hands voor een prikkie overnemen..

Marco.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 01 feb 2020, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door Veebee »

Ben blij dat ik niet behoor tot de groep zakelijke rijders of rijke .
Ik vevuil dus niet.... :crazy:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door de Jonckheer »

LMC591A28JTD schreef:
za 01 feb 2020, 20:45
henk en lila schreef:
za 01 feb 2020, 13:52
Hé Doov, jouw probleem lost zich vanzelf op. Over 10 jaar ligt er geen sneeuw meer.
Hier in Nederland zeker niet meer.
Gisteren weer een weerrecord gesneuveld: de warmste 31 januari ooit.

Maar nee, dat heeft niets te maken met het verbranden van fossiele brandstoffen en helemaal niets met CO2 en ook niet met stikstof uitstoot. Dat is allemaal fakenews. Zolang we maar snel in ons alpenhutje zijn, liefst met het vliegtuig, na ons de zondvloed.

(sorry hoor, maar ik word er cynisch van hoe weinig verantwoordelijk voor het milieu van hun kinderen sommigen zich hier tonen............)
Niet de warmste ooit want zo lang meten ze niet. Niemand ontkent dat het klimaat warmer wordt maar de vraag is of dat door de natuur of door de mens komt (of wellicht allebei?) Juist in een tijd dat alle uitstoot veel minder en vele malen schoner is dan vroeger krijgen we met klimaat verandering te maken. Apart is dat. Als je dan leest dat ze op de plek van een gesmolten gletsjer overblijfselen van een Romeinse nederzetting hebben gevonden dan weet je dat daar dus 2000 jaar geleden ook geen ijs was. Was er dan toen ook sprake van opwarming? Vast wel en dat in een tijd dat er geen industrie bestond en er heel veel mensen minder op aarde waren. Om die en nog meerdere redenen houd ik het op een natuurlijk fenomeen. Het is immers bewezen dat klimaatverandering van alle tijden is, vanaf het ontstaan van de aarde tot nu aan toe. Dat menselijk handelen geen goed doet aan het milieu klopt maar milieu en klimaat zijn twee aparte dingen. Volgens vele geleerden kun je wel iets doen aan het milieu maar niet aan het klimaat.

Je moet niet mensen die er een andere mening op na houden direct in de negatieve hoek van "klimaatontkenners" plaatsen want wie heeft er eigenlijk gelijk? Of ligt de waarheid in het midden? Op die manier maak je op voorhand de discussie dood maar misschien is dat wel de bedoeling?
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door Zonneke »

Indien je wat research had gedaan zou je intussen moeten weten dat men er al een hele tijd uit is dat het wel degelijk door de mens komt . Andere klimaatveranderingen verliepen altijd over een heel andere tijdspanne en nooit in dergelijk tempo.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door LMC591A28JTD »

de Jonckheer schreef:
zo 02 feb 2020, 8:06
LMC591A28JTD schreef:
za 01 feb 2020, 20:45
henk en lila schreef:
za 01 feb 2020, 13:52
Hé Doov, jouw probleem lost zich vanzelf op. Over 10 jaar ligt er geen sneeuw meer.
Hier in Nederland zeker niet meer.
Gisteren weer een weerrecord gesneuveld: de warmste 31 januari ooit.

Maar nee, dat heeft niets te maken met het verbranden van fossiele brandstoffen en helemaal niets met CO2 en ook niet met stikstof uitstoot. Dat is allemaal fakenews. Zolang we maar snel in ons alpenhutje zijn, liefst met het vliegtuig, na ons de zondvloed.

(sorry hoor, maar ik word er cynisch van hoe weinig verantwoordelijk voor het milieu van hun kinderen sommigen zich hier tonen............)
.......................... Op die manier maak je op voorhand de discussie dood maar misschien is dat wel de bedoeling?
Wat een suggestieve opmerkingen. Ik wil juist discussie, maar ben van mening dat je niet over klimaat moet praten, maar klimaat moet doen.

Je bent niet groen door erover te praten, je moet groen doen. En dat wil ik duidelijk maken. En ik doe iets.

Als je de huidige snelle klimaatverandering afdoet met 'er waren altijd al warmere periodes' en dus doe ik maar niets en vervolgens anderen die wel iets doen als 'klimaatdrammers' neerzet en zelf gewoon doodleuk doorgaat met CO2 produceren, verre vliegtuigreizen blijft doen, dan blijf je bezig de aarde van onze kinderen en onze lucht te beschadigen. De zeespiegel blijft maar stijgen en juist wij Nederlanders hebben de plicht meer te doen dan we nu doen.

Naar mijn mening heeft ieder individu de plicht om zijn steentje bij te dragen en dat doe je niet door niets te doen en anderen weg te zetten met dit soort suggesties.
Sorry, ik ben het 1000% met je oneens.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door Jan en Simonne »

Even over dat "milieu van onze kinderen".
Ik kan rustig stellen, dat onze kinderen meer milieuproblemen veroorzaken dan de "boomers".
Toen wij gingen trouwen, sliepen we op een zolderkamertje bij oma.
Daarna kreeg je met een beetje geluk wel ergens een huurflatje en pas na een aantal jaren, waren sommigen (sommigen dus!) in de positie om een eigen huis te kopen.
Daar werd hard voor gewerkt en hard voor gespaard.
Sommigen (alweer sommigen) konden daar een autootje bij kopen (na lang sparen) en andere luxe artikelen.

De volgende generatie wil beginnen, waar wij geëindigd zijn.
Gelijk een eigen huis, allemaal een eigen auto, de duurste breedbeeld tv's, de nieuwste I-phones, noem het maar, het kan niet op, dure vakanties met het vliegtuig, soms meer dan eenmaal per jaar.
Milieubewust zijn ze totaal niet en van sparen hebben ze ook geen benul.
Het is ze allemaal gegund, daar niet van.
Maar kom me niet aan met die flauwekul van het milieu van onze kinderen.
Onze generatie doet er meer aan dan de volgende.
Over het algemeen zijn wij niet degenen, die bij de Mac alle rotzooi gewoon het raam uit mieteren.
De plastic flessen overal en nergens neerdonderen.
Je moet inderdaad ergens beginnen, begin daar dan maar eens mee.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door LMC591A28JTD »

Je hebt helemaal gelijk, de jeugd heeft heel verkeerd gedrag.

Maar wie heeft die jeugd opgevoed (of dat nagelaten, of het verkeerde voorbeeld gegeven....)?

Kinderen kopieren. Dat is een heel oude wijsheid. Dus als je voorbeeld goed is, ga je zelf ook de goede dingen doen. En dat is toch echt iets voor de ouders..........
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Uitgeschreven

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door Uitgeschreven »

Ik vraag me af of er genoeg grondstoffen zijn om de hele wereld van een elektrische auto te voorzien. Ik hoop daarnaast ook dat de zeespiegel niet teveel stijgt en half Nederland onder water komt te staan. Het is nu redelijk rustig in Brabant en straks staat de straat vol met A'dammers en R'dammers. Samen met al die Chinese toeristen die ze ongetwijfeld gaan meenemen.

Succes met de discussie,
Martin
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door Kroppie »

wie de jeugd heeft heeft de toekomst.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door Magirus-Deutz »

De zeespiegel stijgt twee keer per etmaal en dit al sinds de eeuwigheid daar hebben we dijken en de Deltawerken voor in het leven geroepen, die we eventueel kunnen verhogen/verbeteren, we leven nu eenmaal onder de zeespiegel in grote delen van dit land, al die bangmakerij is nergens voor nodig.
Zo'n driehonderd jaar geleden hadden we een kleine ijstijd, en toen was er geen sprake van grootschalige industrie en auto rijden deden we ook niet. Ik ben ervan overtuigd dat klimaatverandering door de mens veroorzaakt een hoax is en er talloze mensen dik aan verdienen.
Noem mij maar een klimaatontkenner of weet ik veel maar ik blijf toch gewoon mijn ding doen zoals ik altijd heb gedaan, laten we eerst maar eens wat gaan doen aan de overbevolking maar daar hoor ik de fanatici bijna nooit over, dat schijnt onbespreekbaar te zijn.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1794
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Volle accu duurder dan volle tank



Bericht door doov »

Als er over 10 jaar geen sneeuw meer in de Alpen ligt en half Nederland onder water staat, heb ik in ieder geval droge voeten. Gelukkig zijn er mensen die de rampspoed met zeker een jaar of 2 zullen uitstellen met hun - zelfverklaard - groene manier van leven.

BTW: het is 27 kilometer van de snelweg en het is hoog genoeg om de snelweg niet te horen.
Plaats reactie