Aankoopkeuring

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Aankoopkeuring



Bericht door Lijn70 »

Goedemiddag,

We hebben een camper op het oog. Hij is van een goede kennis die zelf een caravan/camper bedrijf heeft. Tòch zou ik een onafhankelijke keuring willen hebben (hijzelf mag/kan het ook, maar iets van slager en eigen vlees).
Weten jullie een goede? Ik zie hier op het forum niet een topic erover en op internet zie ik er velen. De verkoper zelf zit bij de Focwa.
Vrijdag gaan we praten en naar de weegbrug.
Ik hoor graag van de kenners hier.

Groet, Marjolijn
Groetjes,

Marjolijn
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Dafluc »

Istieweer: een naam noemen mag. Een waarde-oordeel uitspreken niet. Wil je dat wel doen stuur dan een persoonlijk bericht.
Afbeelding
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Lijn70 »

Oke, sorry, graag in pb graag... :D
Groetjes,

Marjolijn
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Lijn70 »

B1gcheese, bedankt voor je reactie... in een pb blijft mijn reactie in mn uitbox staan.

Groet, Marjolijn
Groetjes,

Marjolijn
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Dafluc »

Dat klopt Marjolijn. Daar blijft hij staan totdat hij geopend is door de ontvanger. Dan staat hij bij verzonden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Aankoopkeuring



Bericht door B1gcheese »

:thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Lijn70 »

Dafluc schreef:
wo 22 jan 2020, 19:09
Dat klopt Marjolijn. Daar blijft hij staan totdat hij geopend is door de ontvanger. Dan staat hij bij verzonden.
:thumbup:
Groetjes,

Marjolijn
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Aankoopkeuring



Bericht door hwendt »

Aankoop keuring hangt ook af van de waarde van de camper. Als een camper 20 jaar oud en en de waarde is 10.000 euro dan ga ik als verkoper geen aankoop keuring betalen.
Stel men wil hem niet of men heeft een mooiere gezien die wel die twee bedden heeft dan zit je met een probleem.
Een aankoop keuring zou op kosten van de koper moeten gebeuren. Wel kun je afspreken dat als men de camper koopt jij de keuring betaald.

Een aankoop keuring heeft het probleem dat ze ALLES op papier zetten om niet later het verwijt te krijgen dat de keuring niet goed is geweest.

Koop je een camper van 30.000 is het weer een ander verhaal natuurlijk.
Maar op elke camper van 10 jaar en ouder kun je iets vinden of aangeven dat het gaat komen..

Ik heb nu mijn 6e tweedehands camper en ga zelf met een monteur, vochtmeter en snuffelen in de papieren of onder de motorkap zoeken naar een datum voor de distributie. Oliesporen onder het voertuig, wanden nameten met vochtmeter, APK keuring en roestvorming ONDER het voertuig. De duurste camper was 30.000 gulden 24 jaar geleden. Heb bij alle campers meer terug gekregen dan dat ik betaald heb.

Een aankoop keuring voor voertuigen onder de 21.000 euro vind ik niet nodig.

Maar zo ieder zijn mening
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Aankoopkeuring



Bericht door AadenAnke »

Hugo jij vindt dus van jezelf dat jou kennis op dit gebied voldoende is omdat zelf te beoordelen! Iemand die van zich zelf weet dit niet te hebben zal dus op de kennis van een ander af moeten gaan, die van de keurmeester b.v. kan ook een kennis of buurman zijn natuurlijk

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Bas vd laar »

Ik begrijp wel wat Hugo bedoelt.
Aan een oude camper zal men altijd wat vinden, dat is hun werk.
Als ik mijn camper zou laten keuren komt er ook een waslijst uit, is immers dertig jaar oud.
Toch is het een superbetrouwbaar probleemloos ding.
Krijgt een leek zo'n lijst onder ogen dan schrikt men zich rot terwijl er misschien niks is om je zorgen over te maken.
Zo kun je aan de gang blijven en keuringen laten doen, er komt altijd wat uit bij een oudere camper.
Daarom vind ik een monteur meenemen beter, die kan bijvoorbeeld ook zeggen: Ja die olielekkage hebben ze allemaal wel, daar zou ik me geen zorgen om maken en die banden zijn nog perdect ook al zijn ze 9 jaar oud .
Iemand die alles in het juiste perspectief plaatst is bij een oude camper wel gewenst.
Uiteraard geldt: Hoe duurder/jonger de camper, hoe minder dingen er op de lijst mogen staan.
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Lijn70 »

De camper is van 2007. Ford Rimor. Met de goede motor. We gingen eigenlijk alleen kijken ivm de indeling uit nieuwsgierigheid (we hadden toen nog plan om zelf te bouwen). Hij stond helemaal niet te koop want was van hemzelf. Had al verteld dat hijzelf veel aan het technische deel had vervangen. Dat is zijn werk ook natuurlijk. Dingen aan de motor etc vervangen. Ook de banden. Omdat hij niet voor verrassingen wilde komen te staan als ie met zn gezin op pad was door de bergen. Toen heb ik ook ff gereden omdat ik had gezegd dat ik zo'n alkoof doodeng vond (viel reuze mee). Pas later kwam ter sprake over eventuele verkoop aan ons. Hij koopt dan weer een ander voor zichzelf.
Dus ik denk dat de camper prima in orde is, maar om toch zakelijk te houden (hij blijft het onderhoud doen als aan mij ligt) is een keuring, als een soort nul lijn handig dacht ik. Dat je later geen discussie krijgt of een mankement nu al bestond voor we m overnamen of pas later is gekomen. Zo iets.

Groetjes weer,

Marjolijn
Groetjes,

Marjolijn
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Lijn70 »

Oh ja.. we gaan iig wegen...
Groetjes,

Marjolijn
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Bob Diesel »

Hij is van een goede kennis ,welke in de branche zit
wil je goede kennissen blijven en hij weet dat de camper goed is
lijkt het mij voor beide van belang dat er een onafhankelijk iemand naar kijkt
kunnen jullie elkaar nooit niets verwijten
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Aankoopkeuring



Bericht door tonic »

Als je zelf geen verstand hebt van auto's zou ik in ieder geval het voertuig gedeelte even laten bekijken door een kenner.
Vocht meting is wel een dingetje dus die zou ik ook uit laten voeren. koelkast/boiler en verwarming kun jezelf testen.
Dat er een te oud gasslangetje inzit of een deurtje dat niet sluit dat lijkt me allemaal van minder belang.

Tijdens mijn werk zie ik heel veel mensen voertuigen kopen zonder verstand van zaken. Ze vertrouwen blindelings op de blauwe ogen van de verkoper.
Ze laten hun nieuwe aanwinst pas NA aankoop controleren bij een kenner en dan is het vaak te laat. Doe dit nou ff VOORAF of neem iemand mee. Dit kan een hoop ellende voorkomen. Gerechtelijke stappen hebben bijna nooit het gewenste resultaat en lopen in de papieren.
Een voertuig van 13 jaar oud is niet nieuw en er zal heus wel iets aan mankeren, maar de meeste grote zaken kun je vooraf ondervangen.
Plaats reactie