Aankoopkeuring
Re: Aankoopkeuring
Ga naar de dekra die zitten op diverse plekken in NL dan heb je een onafhankelijke keuring bij een bedrijf dat goed staat aangeschreven.
suc6 ermee .
groet hans51
suc6 ermee .
groet hans51
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Want we reizen tot we sterven
Re: Aankoopkeuring
Hallo,
Met de camper op de weegbrug... 3 volwassenen en tank vol.. alle spullen van huidige eigenaar erin (stoelen, tafel, 2 gasflessen, bbq)..... viel vies tegen... te zwaar... 3680...
Zucht... nu kan er natuurlijk wel wat af.. de trekhaak en fietsendrager en 1 gasfles bijvoorbeeld..maar dan nog...
Helaas is de max technische massa ook 3500...
Ik baal als een stekker.
Met de camper op de weegbrug... 3 volwassenen en tank vol.. alle spullen van huidige eigenaar erin (stoelen, tafel, 2 gasflessen, bbq)..... viel vies tegen... te zwaar... 3680...
Zucht... nu kan er natuurlijk wel wat af.. de trekhaak en fietsendrager en 1 gasfles bijvoorbeeld..maar dan nog...
Helaas is de max technische massa ook 3500...
Ik baal als een stekker.
Groetjes,
Marjolijn
Marjolijn
Re: Aankoopkeuring
Ik denk niet dat je met een trekhaak, fietsendrager en gasfles 180kg uit spaart.
En dan moeten je sokken en de aardappelen nog mee...
En dan moeten je sokken en de aardappelen nog mee...
Re: Aankoopkeuring
Ff heel kritisch kijken naar de inventaris van de huidige eigenaar? Wat voor soort stoelen, tafel, gereedschap, onnodige hoeveelheid spul wat altijd handig kan zijn maar nooit gebruikt wordt. In elke camper is daar wel aardig op te besparen maar of dat voldoende is???? Blijkt wel weer dat lastig blijft om binnen de grens te blijven. Goed dat je voor aankoop er achter kom, blijf op je hoeden
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: Aankoopkeuring
Ja dat gaan we ook nog doen... hij zat tot zn strotje vol... en vol met gadgets.....als het lukt zal het iig wel kantje boord zijn... maar dat wordt het met 5 p al snel...
We kijken ook wel rond naar heavy chassis.. maar volgens mij gaat het ook om het laadvermogen... als je een zware camper hebt van, zeg, al bijna 3500 en je mag tot 4200... dan heb je laadvermogen van 700... déze camper is 2900 en mag tot 3500.
Ik las nog wel iets over importcampers (dat zijn er veel en deze ook) waarbij de eigenlijke MTM niet bekend is en dan standaaard op 3500 wordt gezet... het fijne weet ik er (nog) niet van... maar dan moeten we wel ons C(1) rijbewijs halen (dat lijkt me wel weer leuk)...
In ieder geval... bedankt voor alle reacties!
We kijken ook wel rond naar heavy chassis.. maar volgens mij gaat het ook om het laadvermogen... als je een zware camper hebt van, zeg, al bijna 3500 en je mag tot 4200... dan heb je laadvermogen van 700... déze camper is 2900 en mag tot 3500.
Ik las nog wel iets over importcampers (dat zijn er veel en deze ook) waarbij de eigenlijke MTM niet bekend is en dan standaaard op 3500 wordt gezet... het fijne weet ik er (nog) niet van... maar dan moeten we wel ons C(1) rijbewijs halen (dat lijkt me wel weer leuk)...
In ieder geval... bedankt voor alle reacties!
Groetjes,
Marjolijn
Marjolijn
Re: Aankoopkeuring
Ja bij oudere en import campers kom je wel eens vreemde dingen tegen! Bij onze vorige een MB307D van 1985 met een volgens mij een soort van omgebouwde caravan er op. Leeggewicht 2250 rijklaar 2350 Max vooras 3500 Max achteras 3500 Max totaal 3500 als je dan onder die laatste blijft geen probleem en de aslasten zorgen voor banden met een extreem hoog draag vermogen. Nu met de nieuwe (2018) buscamper moet ik oppassen met de gewichtsverdeling. Ja oudjes hebben ook voordelen
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: Aankoopkeuring
Goedemorgen,
Ik denk dat het gaat lukken met de camper... de trekhaak is er nu af en alleen dát ding woog al ruim honderd kilo ... en dan moet al het overbodige er nog uit. Het zal altijd krap blijven, maar het kan wel... overigens gaan we ook onderzoeken of hij toch opgewaardeerd kan worden (import, standaard op 3500 heb ik begrepen)... hij staat op dubbel lucht en èrgens heb ik gehoord/gelezen dat de camper dan ws wel een chassis heeft wat technisch meer aankan. Dat moet ik nog uitzoeken.
We hebben wel ook iemand laten kijken naar de staat van de camper en die is in ieder geval prima gelukkig.
Groet, Marjolijn
Ik denk dat het gaat lukken met de camper... de trekhaak is er nu af en alleen dát ding woog al ruim honderd kilo ... en dan moet al het overbodige er nog uit. Het zal altijd krap blijven, maar het kan wel... overigens gaan we ook onderzoeken of hij toch opgewaardeerd kan worden (import, standaard op 3500 heb ik begrepen)... hij staat op dubbel lucht en èrgens heb ik gehoord/gelezen dat de camper dan ws wel een chassis heeft wat technisch meer aankan. Dat moet ik nog uitzoeken.
We hebben wel ook iemand laten kijken naar de staat van de camper en die is in ieder geval prima gelukkig.
Groet, Marjolijn
Groetjes,
Marjolijn
Marjolijn
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Aankoopkeuring
Als het een dubbellucht Transit is kan hij hoogstwaarschijnlijk opgewaardeerd worden. Er zit toch ergens een plaatje in waar de aslasten op staan? Aan de hand daarvan zou het moeten lukken.
Re: Aankoopkeuring
Ik lees dat de camper al op vermageringskuur is geweest en dat hij vermoedelijk kan opgewaardeerd worden.
Goed nieuws dus.
Waar ik op wil reageren is de 2900 kg. De kans is groot dat dit het leeg-leeg gewicht is, van de kale camper zonder accessoires en zonder gevulde tanks. Een dubbel lucht weegt meer dan een “gewone” camper. Dus die 600 kg kan heel snel hard verminderen.
H20
Re: Aankoopkeuring
Iemand verstand van? Blijkt hieruit of technische massa omhoog kan. Ik heb echt geen flauw idee.
Grtz
Grtz
Groetjes,
Marjolijn
Marjolijn