Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Dafluc »

Kees_S schreef:
di 21 jan 2020, 10:49
Tja, ik weet niet of het mag hier.
Het is heel simpel Kees. Namen noemen mag. Dus een bedrijf noemen is geen probleem. Een waarde-oordeel over een bedrijf uitspreken mag niet. Dus zeggen dat het de beste is, of dat je supertevreden bent etc. mag niet. Is al heel wat keren uitgelegd. Als we laten staan dat mensen tevreden zijn (misschien is het bedrijf wel van familie van je) moeten we ook laten staan dat mensen ontevreden zijn (misschien ben jij wel een lastige onredelijke klant). Dat is voor ons allemaal niet te controleren. Daarom geen koude en geen warme douches.
Afbeelding
2lions
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 13:37

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door 2lions »

We waren één van de eersten die een Maxxfan namen en na jaren van gebruik nog altijd super tevreden. We gebruiken hem net zo als door de meesten hier aangegeven. Ja het maakt even wat lawaai bij het automatisch in en uit draaien van het dakluik, maar dat weegt absoluut niet op tegen het voordeel van een bijna altijd koele camper. Veel comfort zowel 's Nachts als overdag. Bij terugkomst van een heet dagje fietsen de Fan in de hoogste stand uitblazen en binnen 5 minuten een aangenamere temperatuur.

groet,

Henk.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Camperic »

2lions schreef:
di 21 jan 2020, 13:17
Bij terugkomst van een heet dagje fietsen de Fan in de hoogste stand uitblazen en binnen 5 minuten een aangenamere temperatuur.
Dat begrijp ik niet. Je kunt de MaxxFan juist instellen dat deze vanaf een bepaalde temperatuur automatisch gaat werken, zodat de camper niet zo heet hoeft te zijn als je terugkomt :idea:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door mama »

Inderdaad
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6304
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Bas vd laar »

Op een hete dag laat ik hem de hele dag aanstaan ook al zijn we weg, het verbruik is toch al laag.
Mocht het onverwachts gaan regenen maakt ook niet uit door de afdekkap.Je hoeft nergens om te denken met een Maxxfan.
Bij warme nachten hebben we hem ook de hele nacht aan, kan gemakkelijk omdat hij zo stil is.
Dan zet ik hem op 10 of 20% blazen, de buitenlucht is dan inmiddels afgekoeld en zo heb je een klein verkoelend briesje over je bed. Top!
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Camperic »

Wij ook exact zo :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
wvansl
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 27 apr 2015, 11:00
Locatie: Zweden
Contacteer:

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door wvansl »

Ok.
De reacties lijken me duidelijk :bow:

Ik begrijp er uit dat zo'n Maxxfan dus echt zijn geld totaal niet waard is (grapje :lol3: ).

Bedankt voor alle reacties, de Maxxfan zal er dus komen!
🚍 Campers:
Burstner A532, 1.9td, 1997 (verkocht)
Hymer B524, 2.8idtd, 1999 (verkocht)
Burstner Elegance 685, 2.8jtd, 2004 (nu)
💻 Website:
https://rvadventurekey.com
📺 Youtube kanaal met reisvideo's:
https://www.youtube.com/c/RvAdventureKey
🔔 Speciale QR Codes nodig? Kijk op:
https://www.qrmoose.com
Leftie
Berichten: 112
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 13:20
Locatie: Kortenhoef

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Leftie »

Bij ons ook een Maxxfan met heldere kap.
De werking is volgens verwachting prima, we hebben er ook een Maxxfan verduistering bij en merken dat, wanneer we de verduistering dicht hebben tijdens het rijden, deze door de zuiging uit zijn geleiding wordt getrokken en waarschijnlijk, als dit vaker gebeurt, wordt beschadigd. Dit komt door de permanente ventilatie die het systeem nu eenmaal heeft. Omdat ik ook al een mini Heki heb met ventilatie overweeg ik om dit bij de Maxxfan tzt aan te passen. Nog wel even zien hoe.
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Appiecamp »

Hier kan je mijn aanpassing vinden.
Wat lees voer. :)
viewtopic.php?f=1&t=8459202&hilit=maxxf ... 4#p1850392
Gebruikersavatar
HAK
Berichten: 201
Lid geworden op: do 03 mar 2005, 8:48
Locatie: ASSEN

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door HAK »

Ik lees niet anders dan dat men de maxfan boven het bed geplaatst heeft. Ik heb boven het bed een gewone heki en de maxfan juist boven de keuken laten plaatsen. Moet er voor de volledigheid wel bij vermelden dat mijn keuken tegenover de schuifdeur van de bus zit. Voor mij was de afzuiging van de keuken belangrijker en bij koken met de deuren dicht geen condens op de ramen.

Herman
We are far beyond "1984"

The Earth does not belong to us
we belong to the Earth
Gebruikersavatar
Skylge40
Berichten: 242
Lid geworden op: do 03 nov 2016, 11:46
Locatie: Harlingen heeft Wad !

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Skylge40 »

Ook wij overwegen om een Maxxfan de Luxe te laten plaatsen op onze buscamper Adria Twin SP. Dient dan te worden geplaatst boven ons bed waar nu een Seitz Dometic van 40 x 70 cm zit.
De Maxxfan is 40 x 40 cm. Zo'n 30 cm dat dus moeten worden opgevuld.
Het verduistering systeem van de Seitz Dometic kan wel weer worden gebruikt.

Zijn er ook forumleden die reeds een Maxxfan hebben laten plaatsen op hun buscamper? Hebben jullie dan ook foto's hoe die extra ruimte op het dak is dicht gemaakt?
Bijlagen
IMG_2520.JPG
IMG_2520.JPG (27.36 KiB) 572 keer bekeken
J A N

Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
A01
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 19:00

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door A01 »

Kees_S schreef:
di 21 jan 2020, 10:35
Omdat wij bijna altijd aan de landstroom staan zijn wij overgestapt op een dakairco van www.luikenaircos.nl. Deze biedt toch net even wat meer koeling en kan ook verwarmen in de winter. Maar voor vrij staan is en blijft de Maxfan een goede keuze.
Hoi,
ik ben sterk ah twijfelen tussen een dakairco of een maxfan. Ik heb de airco nodig zonder stroom, en het wordt een super grote batterij investering als ik voor een airco ga. Ik vraag me af of je op warme dagen (+ 25° met de maxfan de camionette ook iets of wat kan verkoelen?
Is het houdbaar om in de camionette te verblijven in de zomer, overdag, met de maxfan?
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6304
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Bas vd laar »

Is het houdbaar om in de camionette te verblijven in de zomer, overdag, met de maxfan?
Ja, zelfs in Zuid Spanje in de zomer koelt het in de avond af, doe de Maxfan aan een hij geeft verkoeling.

Je kunt eerst als proef een Maxxfan kopen, heb je het nog te warm dan verkoop je hem weer op Tweedehands.be
Krijg je bijna de nieuwprijs terug.

Zomaar investeren in een systeem van een airco die op accu's moet gaan draaien kost het tienvoudige van een Maxxfan.

Ik zou het eerst eens op een simpele manier proberen, duizenden euro's uitgeven kan altijd nog.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door kampo »

A01 schreef:
wo 17 mar 2021, 18:10
...Ik vraag me af of je op warme dagen (+ 25° met de maxfan de camionette ook iets of wat kan verkoelen?
Is het houdbaar om in de camionette te verblijven in de zomer, overdag, met de maxfan?
Nee je kan het niet lang uithouden in een voertuig waar het overdag >28°C is en dat is het snel in de zomer. Maar bij dat soort temperaturen zit je buiten.

De maxfan dient voornamelijk
- om het hele jaar rond verluchting te hebben. Zonder verluchting kan je het niet uithouden in een voertuig.
- op de hete zwoele nachten een toch wat betere circulatie te bekomen om te slapen
- als extractor tijdens het koken.

Een 230V airco kan echt koelen maar het stroomverbruik is dusdanig dat je aan de paal moet staan.
Tenzij je een waterverdampings dakunit neemt. Die bestaan in 12V.
Ieder toestel moet je vooraf inpassen op je dakplan.
Groeten Kampo
Plaats reactie