Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
Ik denk dat zoiets wel een zwaar chassis zal hebben.
Groet van
Martin
Ik denk dat zoiets wel een zwaar chassis zal hebben.
Groet van
Martin
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
Ik heb een Ducato 35H (heavy) met 2400 kg achteras en 2100 kg vooras volgens het VIN-plaatje onder de motorkap.
Toch is zowel mijn technische maximale massa (F.1) als mijn toegestane maximale massa (F.2) allebei 3500 kg volgens het kentekenbewijs.
Had mijn F.1 dan geen 4500 kg moeten zijn?
Herman
Toch is zowel mijn technische maximale massa (F.1) als mijn toegestane maximale massa (F.2) allebei 3500 kg volgens het kentekenbewijs.
Had mijn F.1 dan geen 4500 kg moeten zijn?
Herman
We are far beyond "1984"
The Earth does not belong to us
we belong to the Earth
The Earth does not belong to us
we belong to the Earth
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
Ik heb hetzelfde, kun je wel laten veranderen bij een keuringstation rdw tegen betaling van 57,50 euro, dacht ik. Ik laat het zo. Het is nu ook aan te tonen, denk ik maar zo.
Gr willem
Gr willem
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 06 feb 2020, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
Als de technisch maximale massa ook op 3500kg staat kan je dit niet zomaar laten veranderen voor- inmiddels - 59€
Dat kan alleen als deze waarde hoger is.
Dat kan alleen als deze waarde hoger is.
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
Technische max is niet! de som van de max aslasten...helaas.HAK schreef: ↑do 06 feb 2020, 22:31Ik heb een Ducato 35H (heavy) met 2400 kg achteras en 2100 kg vooras volgens het VIN-plaatje onder de motorkap.
Toch is zowel mijn technische maximale massa (F.1) als mijn toegestane maximale massa (F.2) allebei 3500 kg volgens het kentekenbewijs.
Had mijn F.1 dan geen 4500 kg moeten zijn?
Herman
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
Onze aslasten zijn 2400 en 2100 en de technische max is 4000 kg. Als die niet op je kenteken staat dan is de enige manier om dat te veranderen via een CVO of COC van de fabrikant en opnieuw keuren bij het RDW. Daarover is hier al veel geschreven:
search.php?keywords=coc
search.php?keywords=coc
Gr, John.
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
Deze camper is dus "teruggekeurd" zoals ze dat noemen om hem met B-rijbewijs te mogen besturen. Hij zal zonder aanpassingen ook "omhooggekeurd" mogen worden, maar niet zo maar. Ik dacht dat het tegenwoordig bij de RDW 58,- euro kost. Maar je moet er wel een attest van de fabriek bij overleggen met de toegestane gewichten zonder dat er aanpassingen nodig zijn. Dit krijg je alleen bij de camperfabriek tegen betaling. Meestal zo'n 300,- euro circa. Dat moet je in een aanvraag ter goedkeuring opsturen naar de RDW in Zoetermeer. Die beslissen dan of je voor 58,- euro naar een regionaal keuringsstation mag, of dat ze je nog eerst in Lelystad op hun testbaan willen zien. Ook moet je onder de kap dan een nieuw typeplaatje krijgen met de nieuwe gewichten er op. Dat levert de camperfabriek ook bij het attest.
Heb je een 2400 kg achteras en 2100 kg vooras volgens het VIN-plaatje dan zegt dat nog niets. Er moet op dat plaatje ook een totale massa staan.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
Afgelopen jaar is de prijs voor administratief aanpassen kentekengewicht naar 59€ verhoogd.
Dit even terzijde
Dit even terzijde
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
Tja, alles wat duurder. Die ene euro kunnen we ook nog wel missen
Dank voor de aanvulling.
Dank voor de aanvulling.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
En dan staat dat wel keurig netjes op dat plaatje. Heb je daaraan genoeg voor een herkeuring of moet er een attest van de fabriek bij met de toegestane gewichten zonder dat er aanpassingen nodig zijn? Het is bij invoer niet op het kenteken gezet, maar staat al wel op dat VIN-plaatje.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- Marcel1962
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
- Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
- Contacteer:
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
Wat dwalen jullie weer lekker af van dit topic!
Kijk eens op https://www.tonke.eu/collectie/
Over smaak valt te twisten maar ze bouwen wel campers op een zwaarder chassis zoals o.a. Mercedes en Mitsubishi
Op Facebook @tonkecampers staan foto's van een camper gebouwd op een Mitsubishi Fuso chassis, deze is tevens 4 x 4.
Kijk eens op https://www.tonke.eu/collectie/
Over smaak valt te twisten maar ze bouwen wel campers op een zwaarder chassis zoals o.a. Mercedes en Mitsubishi
Op Facebook @tonkecampers staan foto's van een camper gebouwd op een Mitsubishi Fuso chassis, deze is tevens 4 x 4.
Groet Marcel, DK1NL.
- VanDeStouwe
- Berichten: 75
- Lid geworden op: wo 06 dec 2017, 12:40
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
Onze Adria Twin 640SL met heavy chassis is opgewaardeerd naar 4250 kg.
Daar was best wel wat voor nodig:
1. Adria geeft niet thuis bij vragen over het opwaarderen. Maar na veel uitzoek werk kwamen wij er achter dat de bus is gekeurd met hulp luchtveren en dat deze er later zijn uitgehaald en teruggewaardeerd naar 3500kg.
2. WDT hier al genoemd biedt aan te helpen (tegen kosten ) bij het waarderen naar 4250kg op basis van je voertuig gegevens. Zij hebben een aantal type keuringen laten doen en op basis van die keuringen en het inbouwen van hulp luchtveren op de achteras waar nu de rubberen nokken met hulpveren zitten.
3. Je krijgt (koopt ) dan van WDT een nieuw type plaatje en als je dat binnen hebt kunnen je een opwaardering bij de RDW aanvragen. Bij ons ging dat bij de RDW in Amsterdam probleemloos.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor Ik dat wel.
Daar was best wel wat voor nodig:
1. Adria geeft niet thuis bij vragen over het opwaarderen. Maar na veel uitzoek werk kwamen wij er achter dat de bus is gekeurd met hulp luchtveren en dat deze er later zijn uitgehaald en teruggewaardeerd naar 3500kg.
2. WDT hier al genoemd biedt aan te helpen (tegen kosten ) bij het waarderen naar 4250kg op basis van je voertuig gegevens. Zij hebben een aantal type keuringen laten doen en op basis van die keuringen en het inbouwen van hulp luchtveren op de achteras waar nu de rubberen nokken met hulpveren zitten.
3. Je krijgt (koopt ) dan van WDT een nieuw type plaatje en als je dat binnen hebt kunnen je een opwaardering bij de RDW aanvragen. Bij ons ging dat bij de RDW in Amsterdam probleemloos.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor Ik dat wel.
Reizen is zien. Zien is beleven. Beleven is leven
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
Wat staat er dan als totale massa op dat plaatje. En heb je daarvan ook een CVO/COC-document?EasyBee schreef: ↑vr 07 feb 2020, 11:50En dan staat dat wel keurig netjes op dat plaatje. Heb je daaraan genoeg voor een herkeuring of moet er een attest van de fabriek bij met de toegestane gewichten zonder dat er aanpassingen nodig zijn? Het is bij invoer niet op het kenteken gezet, maar staat al wel op dat VIN-plaatje.
Zo ja, dan kun je voor 59,- euro bij de RDW omhoog laten keuren.
Eigenlijk zou dit ook in de RDW-database moeten staan. Wat is het kenteken, dan kijk ik het op het werk voor je na.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Re: Camper met Heavy-chassis: waar vind je die?
De vraag was: het staat wel op het AL-KO VIN-plaatje: 1e as, 2e as en 3e as, en uiteraard technisch toegestane massa en totaal treingewicht. Maar ik heb geen CVO/COC-document.
Nou blijven we makkelijk onder de 3500 en rijden we met B, maar het ging me om de vraag hoe makkelijk of moeilijk is het om hem weer voor C1 rijbewijs en boven de 3500 te krijgen, bijvoorbeeld bij eventuele verkoop. VIN plaatje genoeg of CVO/COC-document nodig?
Nou blijven we makkelijk onder de 3500 en rijden we met B, maar het ging me om de vraag hoe makkelijk of moeilijk is het om hem weer voor C1 rijbewijs en boven de 3500 te krijgen, bijvoorbeeld bij eventuele verkoop. VIN plaatje genoeg of CVO/COC-document nodig?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.