Verzekering auto ouderen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Verzekering auto ouderen



Bericht door Zadowolony »

Afbeelding

Handig overzicht om te bepalen bij welke verzekeraar je moet zitten/blijven/overstappen.
Voor de bus zit ik bij camperverzekerd.nl en zij hebben aangegeven geen leeftijdstoeslag te hanteren.

Ff voor gaan zitten kan in toekomst een boel geld besparen!
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2419
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door pepon »

De Prius staat op mijn vrouw haar naam, die is 13 jaar jonger dan ik.
Dus we hebben voor mij (67) nog even denk ik?

Is deze leeftijdsregel van kracht voor de verzekerde of ook voor de bestuurder vraag ik mij af, bij schade bijvoorbeeld.

Edit: De camper staat op mijn naam, in de voorwaarden (AVECO) kan ik niets over leeftijd vinden, alleen die van de camper

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door Zadowolony »

Voor de verzekerde geldt het. En geen enkele verzekeraar vermeld het op hun site. Als je ze belt dan hoor je het wrsch wel. Ik heb mijn boodschappenauto via de Opel , daar staat het ook niet in de voorwaarden maar ze hanteren wel degelijk leeftijdsvoorwaarden. Onder de 24 en boven de 75.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door hathi »

Ik kan me voorstellen,als je steeds van maatschappij wisselt,...dat er naar leeftijd gekeken word,en terecht,...waarom zou je anders steeds wisselen? Ik heb na 40 jaar bij dezelfde.maatschappijen, nog nooit gemerkt dat ik als oudere meer betaal,in tegendeel,ik betaal al mijn verzekeringspremies per jaar,vooraf en geniet daardoor een lage(re) prijs ,en bv ziekenfonds ook nog 2% korting,dus trouwe tevreden klant die niet heeft te klagen, het jaarlijkse prijsverhogen,met de overheden voorop ,en de rest als kettingreactie er achteraan ,kan ik toch niet tegen gaan
Hans
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door Kees_S »

Dit is toch leeftijdsdiscriminatie? Mag dat wettelijk wel?
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door limos07 »

Wij zijn beide de 76 gepasseerd.
Onze vehikels een personenauto en het perd zijn bij Interpolis ondergebracht.
En nog nooit problemen gehad.
Vorig jaar wel 6,50 maand op mijn nieuwe rijbewijs moeten wachten, 1 maand echt zonder dat rosé papiertje gereden, maar niet met het perd
Gerrit
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door Zadowolony »

De drempel van toelating is wel van toepassing bij wisseling van maatschappij, maar blijf je dan wordt je er niet uitgegooid.

De premie wordt wel aangepast naar leeftijd bij de meeste maatschappijen. Daar geven ze geen ruchtbaarheid aan, maar doen het wel.
Gewoon in de jaarlijkse verhoging, dan krijg je als oudere procentueel gewoon een hogere stijging dan een ander.
Staat niet in de polis, maar men doet het wel.
Valt haast niet aan te ontkomen.
Statistisch gezien maken jongeren en ouderen gewoon meer schade (ondanks de laatste groep minder kilometers maken over het algemeen).
Valt niet onder leeftijdsdiscriminatie volgens de verzekeraar, maar onder risicoprofielen met bijbehorende premie.
Ook je postcode is van invloed op je premie.

johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door johan1950 »

Om een eerlijke vergelijking te kunnen maken moet je ook het premiebedrag weten.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8376
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door EasyBee »

Daar zijn een heel aantal vergelijkingssites op www ook handig voor.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door hathi »

Maar ook die vergelijkingssite sites geven alleen een prijs,voor het eerste jaar!!......daarna ( en dat is de praktijk) ben je ook weer overgeleverd aan de markt,Met bijna altijd de verhoging! Vandaar dat ik niet wissel, het is lood om oud ijzer,op de lange termijn,en niemand maakt mij wijs dat er bij schade niet gekeken word of het een goede / bekende verzekeringnemer voor hen is!
Hans
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door Hoofdnoorman »

Dat hierboven gaat niet helemaal op.

Ik had een AR verzekering (met herstel in eigen beheer) bij AllSecur afgesloten nadat de vorige maatschappij er een zooitje van maakte na een schorsing i.v.m. de overwintering.
Helaas is dit bij AllSecur niet anders en is de maximale termijn 3 mnd.
Dus, bij vertrek afgelopen oktober geschorst en vorige week getracht te verlengen voor 3 mnd. Dat mag dan wel, maar dan moet dus eerst de oude polis geschrapt worden en een nieuwe polis worden aangemaakt. Ik vermoed dat er nu 8 brieven bij mij thuis in de bus liggen.
Desalniettemin, is mijn maandpremie met ongeveer 90 cent naar beneden gegaan.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1794
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door doov »

Op tijd je partner inruilen voor een jonger exemplaar dus.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door Kees_S »

Zojuist eens even een controle gedaan online bij Promovendum met mijn Volvo XC-60.
Bij 69 jaar: 61,80 per maand.
Bij 59 jaar: 59,30 per maand.
Bij 49 jaar: 55,10 per maand.
Bij 39 jaar: 61,80 per maand.
Logica ??? :bang:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8376
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Verzekering auto ouderen



Bericht door EasyBee »

Logica is om je heen kijken naar een andere aanbieder. En dan niet één keer maar bijvoorbeeld om de 2 of hooguit 3 jaar.
Bij een verzekering gaat het er niet om of je vaste klant bent, maar hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd en dus vooral hun geen geld hebt gekost. Al die grote bedrijven (verzekering, energie, telefoon ) leven van de slapers die nooit wakker worden en om zich heen kijken.
Overstappen is moeilijk. :wave:
Overstappen loont niet, want of je nou door de hond of de kat gebeten wordt, het maakt niet uit. :thumbdown:
Slaap lekker verder dan.
https://www.nu.nl/economie/6026262/vast ... ppers.html
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie