ANWB

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Bob Diesel »

:-B wie weet tegenwoordig gaat dat :thumbup:
de tijd dat je zelfs op camping in FR of SP eerst naar het dorp moest waar de telefooncel
met draaischijf stond ,of bellen op het postkantoor tijdens openings tijden
neeeeh ,dat is niet meer :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: ANWB



Bericht door DiffRental »

Uit je 2e linkje blijkt wel dat een reis verzekering zeker wel verstandig is.
Zeker voor mensen die maanden op vakantie gaan in het buitenland.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6075
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: ANWB



Bericht door TestCase »

En let op met 'maanden op reis gaan'. Er is bijna altijd een limiet van aaneengesloten dagen van bijv. 90 dagen max. Lees je polis er even op door.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Bob Diesel »

DiffRental schreef:
zo 12 jan 2020, 14:07
Uit je 2e linkje blijkt wel dat een reis verzekering zeker wel verstandig is.
Zeker voor mensen die maanden op vakantie gaan in het buitenland.
En dat is dan nog slechts :roll: een gebroken been
en word er niet gesproken over wat ,als je door dat gebroken been bv 2 of 3 zitplaatsen in een lijnvlucht back home nodig heb
dus xtra kosten welke alleen door een reisverzekering gedekt zijn

Vergeet je bagage en waardevolle voorwerpen dekking maar :thumbdown:
maar medische kosten en onvoorziene uitgaven , daar is een reis verz voor>> NOODZAKELIJK
zeker voor langer vervlijf ih buiten land
en dan id je dekkingsduur goed afsluiten
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: ANWB



Bericht door Premiumliner »

Even voor de goede orde: Een ANWB doorlopende reisverzekering kent GEEN restricties mbt het gewicht. Dus een camper van >3500kg wordt gewoon gerepatrieerd als je deze module meeneemt in je doorlopende reisverzekering.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1991
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: ANWB



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Ik ben bijna 50 jaar lid van ANWB, en door de jaren heb ik 3 maal hulp gehad eenmaal in Oostenrijk voor de nieuwe accu, en 2 maal in Duitsland voor lekke band. Eenmaal heb ik in Duitsland zelf ADAC gebeld en geholpen, maar ik moet 100 euro kosten betalen, natuurlijk kreeg ik in Nederland gelijk terug betaald door de ANWB.
Tweede keer voor lekke band heb ik ANWB in Nederland gebeld en vie hun kreeg ik ADAC, en ik moet niks betalen, raar toch? Maar het zijn de regels. En ik heb via C.B. doorlopend reisverzekering voor hele jaar, met posen om de 3 maanden. Maar als je langer in buitenland bent, wie kan dit controleren?
En nog allemaal beste wensen voor 2020 en goede vacantie gewenst.
x:D :cheers:
Boranka
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1102
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: ANWB



Bericht door Don Esteban »

Inmiddels 51 jaar lid van de ANWB/Wegenwacht. (baas boven baas :lol: ) Het is zo'n lidmaatschap waarvan je soms denkt: hebben we het überhaupt nodig. En dan sta je op een camping 200 km van huis (toen nog met auto en caravan) en je opent de achterbak van de auto om iets te pakken met de sleutels in de hand. Hetgeen je pakt heeft twee handen nodig dus even de sleutels neerleggen. Achterbak weer sluiten en OEI.... Hoe kom ik nu in de auto voor de sleutels want de rest is op slot. Mijn buurman vraagt: ben je lid van de ANWB? Yes. Bel ze dan even. Zij lossen het voor je op. En inderdaad, een half uur later rijdt een gele auto de camping op en een vriendelijke wegenwachter zegt: die klus gaan we klaren als u akkoord bent met het feit dat het eventueel een kleine schade kan veroorzaken. Tja, een keuze tussen heen en terug 400 km en meer met de trein en de bus om de reservesleutel te halen of misschien een klein deukje of krasje..... of misschien ook niet.
Hij haalt speciaal gereedschap uit zijn auto en de bestuurdersportier wordt in de rand naar buiten getrokken. Een paar mm is voldoende om met een draadje de deurknop te liften. Ben ik u wat verschuldigd? Nee meneer. U bent lid van de ANWB. :cheers:
P.S. geen enkele schade.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Autocaravana »

In een grijs verleden heb ik de wegenwacht wel enkele keren nodig gehad voor een berucht onbetrouwbare Engelse auto. Ik spreek over de jaren 70. Toen de ANWB zich opwierp als felle tegenstander van het rekeningrijden heb ik het lidmaatschap opgezegd. Ze handelen daarbij tegen de belangen van camperbezitters en eigenlijk nog veel meer automobilisten.

De laatste 20 jaar ben ik één keer afgesleept voor een klein probleem (in het buitenland) en dat werd geregeld en betaald door de autoverzekering.
In het buitenland breid ik mijn reisverzekering tegenwoordig uit met voertuighulp omdat dit niet meer in de autoverzekering zit. Het is per slot van rekening een camperbus van 21 jaar oud met 400.000 km op de teller.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Vmax-Idioot
Berichten: 650
Lid geworden op: di 23 jul 2013, 9:49
Locatie: Kerkrade

Re: ANWB



Bericht door Vmax-Idioot »

#METOO
1995 Laika Ecovip 6 op Iveco Turbo Daily 35-12
--------------------------------------------------
Afbeelding
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Re: ANWB



Bericht door mMario »

Alleen
lid, krijg daarvoor “Kampioen” in de bus en soms kortingen op aankoop in anwb winkel.

Geen verzekering of ww lid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: ANWB



Bericht door hwendt »

Ik blijf lid uit principe. ook ik totaal 52 jaar lid van de ANWB. 3 keer opgehaald in het buitenland en ik denk 3 keer in Nederland.
Maar dat is niet mijn zwaarste reden dat ik lid blijf van de ANWB.. Ja ik heb ook camperverzekerd waar ik prima tevreden over ben.

Maar.... mijn vader in Oostenrijk in de nacht om 2 uur overleden in Graz Moeder in totale paniek aan de telefoon. Ik was alleen thuis mijn vrouw op een camping aan het werk 150 km verder.

Dus bellen met de ANWB.. ik zal u de details besparen. 11 uur in de ochtend zat ik met mijn broertje in het vliegtuig moeder op halen.
Een dame van de KLM bracht ons helemaal naar het vliegtuig. Daar opgevangen door stewardess van Transavia. Vliegen naar Frankfurt en overstappen vliegtuig naar Graz geheel begeleid door dame van de KLM. Ook in beide toestellen een maaltijd en zo ook op de terugweg dus 4 maaltijden.. In Graz stond iemand met een bordje fam Wendt en werden we naar een ruimte gebracht met koffie en mijn moeder die daar al klaar stond. Rest is niet belangrijk maar dit vergeet je nooit meer. de ANWB heeft mij toen voor mijn hele leven ingepakt zoveel service en zo warm is niet te beschrijven.
Ok het kan nooit altijd drup en regen zijn maar het principe van deze groep is meer als fantastisch.. :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: ANWB



Bericht door javanes »

Kleine waarschuwing.

Doe bij een medisch probleem nooit een beroep op de alarmcentrale van de ANWB :bang:
Neem daarvoor contact op met b.v. de ziektekostenverzekering.
Dankzij de ANWB loop ik nu met een wandelstok na een volledig afgescheurde achillespees in Portugal in 2015.
De ANWB vond het niet urgent genoeg om gelijk te laten opereren. Pas na een dag of 10 kreeg ik toestemming en dan ook nog pas op vrijdagavond rond 18.00 uur. Dat was dus te laat om de boel nog te kunnen repareren. Maar de pees was toen al verschrompeld.

Van de ANWB heb ik als pleister op de wonde waardebonnen gekregen voor een waarde van €40,-
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: ANWB



Bericht door the kapitein »

Heel erg vervelend natuurlijk hoor. Wil niet negatief zijn.
Maar de Anwb is toch geen medische instantie? Als je iets medisch hebt ga je toch zelf naar een arts? Of neem je contact op met je zorgverkering/reisverzekering? Ook al zegt iemand anders van niet?

Of zie ik dat verkeerd? Ik heb er geen ervaring mee.

Marco.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 05 feb 2020, 0:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10189
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Peter LMC »

En als je een reisverzekering hebt via de ANWB dan is deze van Unigarant.
De ANWB is hierbij de tussenpersoon.
Plaats reactie