ANWB

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: ANWB



Bericht door rbisdom »

Wij zijn vorig jaar in Portugal gewoon weggesleept 3850 kg
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Mickel Moen »

Ik ook.

Verzekering en wegenwacht.

Deze zomer weer fantastisch geholpen, toen de bus met motorpech voor de laatste 200km van de reis op transport moest.

Sinds 1979 lid. In al die jaren altijd goed geholpen. Ook in het buitenland.
Daarnaast maak ik graag van de winkel gebruik voor de voorbereiding van de reis.
Tot slot nog campingkey voor de campings in Zweden e.d.,creditkaart en mobiel parkeren via de ANWB.

Nooit de neiging gehad om het avontuur met andere cowboys aan te gaan omdat dat wellicht een paar tientjes goedkoper zou kunnen zijn. Wat dus uiteindelijk maar de vraag is.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 12 jan 2020, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door B1gcheese »

Nee, maar sinds kort wel een Camping Key card aangeschaft omdat die in Scandinavië handig (en op sommige campings vaak verplicht) is.

Maar dan raken ze bij de ANWB ernstig in de war want dat is nieuw, alleen een abo voor de CKE zonder ANWB abo. Administratief is dat nog wat lastig voor ze geloof ik.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Bob Diesel »

rbisdom schreef:
zo 12 jan 2020, 9:35
Wij zijn vorig jaar in Portugal gewoon weggesleept 3850 kg
van hun site
voor een camper >3.500 kg heeft u - op grond van de ANWB Kampeerauto Service voorwaarden - bij een verzoek tot pechhulp, alleen recht op sleutelhulp en tramsporthulp (met een maximum van € 500,-) naar de dichtstbijzijnde garage. Repatriëring is derhalve uitgesloten.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Mickel Moen »

Bigcheese.

Die campingkey kun je ook gewoon online in Zweden bij de Zweedse campingorganisatie aanschaffen hoor. Voordat de campingkey daarvoor in de plaats kwam, dat zo gedaan voor de Zweedse campingkaart.

https://www.campingkeyeurope.se/en?locale=en
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: ANWB



Bericht door jansloos »

Hier ook ANWB. Al sinds 88.

Vorig jaar keurig geholpen. "turbo" zei de Wegenwacht. Maar dat was alleen de bevestiging van wat ik zelf al geconstateerd had.
(nette vriendelijke meelevende vent trouwens)

Rondom verzekerd? Antwoordde hij. Waar moet de auto heen? Mijn garage in Hazerswoude. OK gaan we regelen.
Vito op sleepwagen, 4 man in sleepwagen, op transport naar Zwolle.

Daar in een Mercedes voor het weekend. (er was niks eenvoudigers)

Maandag een afleverpunt om de hoek hier in leiden.

Geen verdere kosten en dat voor?? euro per jaar.

Ga dat zelf maar regelen. In de nacht?
Kost ook geld. En wie weet hoeveel meer.

En net als Geert, kom ik graag in de winkel.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: ANWB



Bericht door AadenAnke »

Nee alle auto's niet bij de dealer in onderhoud dus geen dealer pechhulp. Die vaak gewoon de ANWB inschakelen trouwens. Via verzekering van de camper zelfde hulp als bij ANWB en reisverzekering. 1 keer nodig gehad en toen gingen die partijen in gevecht wie moest betalen! Punt voor aandacht. In vele reisverzekeringen en pechhulp verzekeringen staat dat die niet uit keren als het onder een andere verzekering gedekt zou zijn als je hun verzekering niet gehad zou hebben. Dubbel verzekerd en puntje bij paaltje beide roepen nee volgens de voorwaarden betalen wij niet uit! :bang: :bang: Dan voor in Nederland (voor Anke) een andere pechhulp verzekering laag jaar bedrag en een bedrag per hulpvraag. Voor mezelf nee, ik neem de gereedschap kist wel mee. Ik zit nu bijna 45 voor de boterham op de weg alles bij elkaar een 4 keer meegemaakt dat ik niet op eigenkracht thuis kon komen. 1 keer privé en de andere 3 keren voor de baas. Ja route kaarten e.d. van de ANWB zijn wel handig. Ik begrijp heel goed dat voor mensen die de 2 linkerhanden hebben wel een abo van de ANWB nemen. Dan nog even terug naar de opmerking van Bob over de reisverzekering. Helemaal mee eens!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: ANWB



Bericht door Camperic »

Ook lid, op naam dus voor alle vervoermiddelen waar ik in rijd waaronder de camper.
Vorig jaar toen ik bij de stalling aankwam hoorde ik een verontrustende ratel vanaf de stationair draaiende motor. In overleg met de garage durfde ik er niet meer mee te rijden om mogelijk erger te voorkomen. Bij de garage stelde ze voor om de ANWB te bellen om het ter plekke te laten beoordelen. Daar had ik zelf niet aan gedacht :oops: . Vriendelijk te woord gestaan en binnen een uur was de ANWB ter plekke met tussentijdse updates over wanneer ik ze kon verwachten :thumbup: . Zie hier het verhaal.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: ANWB



Bericht door jepebe »

DiffRental schreef:
za 11 jan 2020, 23:57
HJM schreef:
za 11 jan 2020, 23:07
Als je ooit in "deep shit " zit zijn ze er voor je en ik hoop dat jullie het nooit ervaren!
En je hoopt dat ze er dan voor je zijn?
Ken andere verhalen.............en ja er zullen ook goede verhalen zijn.
panda58 schreef:
za 11 jan 2020, 23:14
Maar leek me wel handig/nuttig gezien de leeftijd
van onze camper.
Wat doen ze eigenlijk? Beslissen of jou auto voor eigen kosten ter plekke wordt gemaakt en eventueel verzenden ze gratis onderdelen die je mag betalen?
En als dat niet lukt dan gaat je wagen kosteloos op transport?
Eventueel schieten ze ook wat geld voor toch?

Tegenwoordig is er internet en kan je zelf erg veel oplossen.
Veel bange mensen onder de camperaars, anwb is voor mij gevoel iets van vroeger en wat je niet mag of kunt missen.
Vervangend vervoer, vervangend onderkomen, tolken in elke exotische taal. (Nieuw tandwiel in startmotor in de binnenlanden van Litouwen voor elkaar gekregen, kosteloos), financiële ondersteuning, voertuigrepatriatie ( tot op zekere redelijke hoogte, denk dat geen enkele verzekering een waardeloos voertuig repatrieert), mensrepatriatie ( nodig gehad, je bent zo blij als een kind als iemand je in zo’n situatie veel sores uit handen neemt), onderdelenservice indien nodig, ik kan nog ff doorgaan.

Ik heb als enige slechte ervaring dat ik ooit een tolk italiaans toegewezen kreeg terwijl ik dus in Litouwen stond, maar dat werd heel snel goed gemaakt. Verder niets dan een zeer professionele organisatie die precies weet wat nodig is als je er zelf niet meer uitkomt. Ik kom er vaak en graag zelf uit, heb reiservaring tot diep in de binnenlanden van onooglijke landen, en ben in het bezit van twee goed werkende rechterhanden en heb de mogelijkheid om dingen uit te zoeken op internet onderweg, maar als het dan niet lukt.....
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Bob Diesel »

dat laatste gebeurt alleen de anderen :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Peter R
Berichten: 110
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 10:33
Locatie: Anna Paulwna

Re: ANWB



Bericht door Peter R »

Hier ook lid van ANWB, ruim 40 jaar.
Diverse keren met de auto hulp gehad.
2 keer met de camper, dynamo stuk en egr klep bleef hangen.
Peter

Follow your dreams, before it's too late.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door Aloys »

Wij stonden afgelopen najaar in Engeland met een kapotte drukgroep, aan het eind van onze
vakantie aldaar. Dan bel ik dus de ANWB...
Ter plekke repareren zou (volgens offerte van een Peugeot dealer) dik meer dan 2000 pond
kosten(!). Gelukkig hadden ze de eerste dagen geen tijd, dus repatriëren naar onze 'eigen
monteur' in Nederland. Voor € 1100 weer klaar, incl. nieuwe koppelingsplaten etc.

Afbeelding

Wij die laatste dag een huurauto, overnachten in mooie hotels, via andere ferry (Hoek van
Holland i.p.v. Calais) terug naar huis. Alles vergoed gekregen van de ANWB*. Het laatste stuk
van de reis met vrienden, in hun camper, mee naar huis. Kreeg ik van de ANWB toestemming
om die vrienden daarvoor een dinertje aan te bieden t.w.v. € 75,00. :D

*behalve de € 1100 reparatiekosten uiteraard.

Nee, keurig geregeld. Ons verhaal: https://www.aloys.nl/2019-nazomer-engel ... and-week-5
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: ANWB



Bericht door rijschoollucassen »

Wel lid van de ANWB, maar wegenwacht opgezegd. Is zowel via de camper- als ook de reisverzekering geregeld. Camper is ook boven 3500kg, dus geen repatriëring bij ANWB.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: ANWB



Bericht door jansloos »

Stel je voor, dat je daar staat, op een eng Engels landweggetje, zonder ANWB.

Vandaar die slogan:

Waar zou je zijn, zonder ANWB
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Plaats reactie