Ontschorsen: hoe lang?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
bertusjan
Berichten: 88
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 21:53

Ontschorsen: hoe lang?



Bericht door bertusjan »

goedendag
wij hebben vorig jaar voor het eerst een camper gekocht, joepie!! Wel een oude maar dat geeft niet wij zijn blij :-B

Echter wij hebben hem vorig jaar geschorst en plannen om aankomend jaar hem te gaan gebruiken.
Nu is mijn vraag ik heb gehoord dat je hem een maand voordat je hem wilt gebruiken moet melden bij de rdw??
En je moet minimaal 3 maanden de camper verplicht belasting betalen ? wij willen er b.v. maar 3 en 1 week mee weg.

Hoe zit dat kun je niet b.v. per maand betalen en dan schorsen weer?
vr gr hr middelburg
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: ontschorsen hoe lang ?



Bericht door Dafluc »

Van harte met jullie camper! Het is misschien niet het meest duidelijke topic, maar het staat er wel allemaal in: Klik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: ontschorsen hoe lang ?



Bericht door MonRoe »

Ontschorsen doe je online 5 minuten voordat je de camper gaat ophalen en schorsen 5 min nadat de camper weer in de stalling staat.
Wij hebben net de camper geschorst voor 2 weken kerstvakantie en betalen dan alleen voor die 2 weken.

er moet wel minimaal een maand tussen schorsen en ontschorsen zitten anders krijg je gewoon voor de hele maand doorbelast.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 460
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: ontschorsen hoe lang ?



Bericht door SkiRon »

je bedoelt ontschorst voor de kerst neem ik aan.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: ontschorsen hoe lang ?



Bericht door Cee Pee »

Het is heel simpel, het geschorst zijn moet minimaal één maand zijn dus als je 15 januari de camper schorst kun je hem 16 februari weer uit de schorsing halen doe je het eerder moet je alsnog de belasting betalen.

En als je de camper uit de schorsing gehaald hebt zou je hem de volgende dag bij wijze van spreken al weer kunnen schorsen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ontschorsen: hoe lang?



Bericht door seth_space »

Elke schorsing kost je ca 75 euro, ontschorsen is gratis.
Alleen zinvol als je daarmee ook daadwerkelijk de wegenbelasting terug kunt verdienen. Dus als je maandelijks 75 euro belasting betaalde is het pas zinvol in de 2e maand.(en daarna)

Lees alles hier:
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... -aanvragen
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 460
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Ontschorsen: hoe lang?



Bericht door SkiRon »

Weet iemand wat het laag tarief is?

Schorsing aanvragen of verlengen normaal tarief RDW €73,10
Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW €24,10
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ontschorsen: hoe lang?



Bericht door Bob Diesel »

:crazy: :crazy: staat er toch :!:
Voor personenauto's tot 15 jaar oud betaalt u het 'normaal tarief'. Voor personenauto's van 15 jaar en ouder betaalt u het 'laag tarief'. Verlengen van een schorsing valt ook onder het 'laag tarief'.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 460
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Ontschorsen: hoe lang?



Bericht door SkiRon »

tja zat wat in mijn oog denk ik hahaha, maar dat brengt perspectief, 24 euro is het snel rendabel.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: ontschorsen hoe lang ?



Bericht door MonRoe »

SkiRon schreef:
za 11 jan 2020, 13:08
je bedoelt ontschorst voor de kerst neem ik aan.
yep, je hebt gelijk, al dat schorsen en ontschorsen ook, je raakt er van in de war ;-)


Onze camper is ouder dan 15 jaar en betalen € 24,10 om te schorsen. De belasting is 90 euro per maand, dus is het zo verdiend.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
bertusjan
Berichten: 88
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 21:53

Re: Ontschorsen: hoe lang?



Bericht door bertusjan »

allemaal hartstikke bedankt het is voor ons ook allemaal even wennen laten we het luxe probleem noemen :-)
maar ik begrijp dat ik hem dus gewoon kan ontschorsen ( gratis ) en dan na b.v. 2 maand weer kan schorsen ( tegen betaling )
ik las al wel dat als apk keuren valt in schorsing dat je dan gewoon naar garage mag
allemaal trouwens nog de beste wensen ! en mooi camper jaar :-)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ontschorsen: hoe lang?



Bericht door TestCase »

Pas op, er zijn daar al problemen meegeweest, je moet het volgens mij wel melden bij rdw èn belastingdienst? Kijk even goed op de site(s).


//Kees.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Ontschorsen: hoe lang?



Bericht door Cee Pee »

Je moet helemaal niets maar het voorkomt wel een hoop gedoe als je overijverige belastingambtenaar treft die willens en wetens zijn gelijk wil halen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 460
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Ontschorsen: hoe lang?



Bericht door SkiRon »

Op de website staat dat je het wel even moet melden om naheffing te voorkomen;

Quote website:

Voorwaarden voor het rijden met een geschorst voertuig

Als u met uw voertuig naar het keuringsbedrijf rijdt, gelden de volgende voorwaarden:

Het voertuig is WA-verzekerd.
Op de dag van de keuring rijdt u de kortste weg naar het keuringsbedrijf en terug (naar het adres waar uw voertuig is gestald).
U heeft een afspraakbevestiging bij u waarop het tijdstip van de keuring staat vermeld. Dat moet u kunnen tonen als de politie u staande houdt.
U neemt contact op met de BelastingTelefoonAuto, hier kunt u de gegevens van de keuring (datum en naam van het bedrijf) vooraf doorgeven. Zo voorkomt u een eventuele naheffingsaanslag.
De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u met uw voertuig gebruik maakt van de openbare weg.
Plaats reactie