Wat is ongeveer de waarde van deze camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door dieseltje+ »

Strakke bus.
€8500 vragen en al een bod van €10.000 :thumbup:
Als die bieder serieus is..... :wink: klap erop!
Succes met de verkoop.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door AadenAnke »

Sorry maar mis ik iets? Een bod van 10.000 gehad? Ik lees de vraag "zit ik met 8.500 goed" en dan een hoop foto's.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 878
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door zwerf-busje »

Groet Ruud
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door Kees_S »

Zoek eens een vergelijkbare op https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =Motorhome. De prijzen daar liggen lager dan in Nederland. Dus wat je daar vindt moet de absolute minimumprijs zijn.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
yep123
Berichten: 13
Lid geworden op: do 09 jan 2020, 12:03

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door yep123 »

AadenAnke schreef:
ma 13 jan 2020, 11:40
Sorry maar mis ik iets? Een bod van 10.000 gehad? Ik lees de vraag "zit ik met 8.500 goed" en dan een hoop foto's.

Gr. Aad
Hallo

Het zit zo dat ik gisteren dacht ik zet de camper gewoon op marktplaats "kieken wat t wordt" met een richtprijs van 8500 euro. Na 15 min is er gelijk serieuz 8500 geboden met een kijkafspraak. Ik heb wel afgesproken dat wanneer er iemand binnen 24 uur er flink overheen gaat we dan met die koper in zee gaan. Dit is nu het geval, dit heb ik de eerste bieder ook laten weten en daar is hij mee akkoord gegaan.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door Cee Pee »

Een bieder is nog lang geen koper hè. :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6301
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door Bas vd laar »

Je hebt een vraagprijs van 8500 en dan biedt men als eerste bod zomaar 10.000.
Lijkt me niet echt serieus.
Ik hoop voor je van wel, maar dat is bij mij nog nooit gebeurd.
Sterker nog, van 9 van de 10 bieders hoor je nooit meer wat.
Zou geweldig zijn als je hem voor 10.000 verkoopt, maar denk het niet.

Wat er nu gaat gebeuren is dit ( denk ik )
De eerste bieder was met het bieden van de vraagprijs redelijk serieus en wilde langs komen om te kijken.
Je had afgesproken dat wanneer er ( flink ) hoger geboden werd je dan met degene van het hoge bod in zee zou gaan.
Die heeft volgens mij die 10.000 euro geboden.
Het zal nu zo gaan: De bieder van 10.000 euro zal een smoesje verzinnen of helemaal niets meer van zich laten horen.
Vervolgens neem jij weer contact op met degene die de vraagprijs geboden heeft maar die heeft er nu niet mee zo'n in.
En zo ben je weer terug bij af.

Let wel, dit is mijn hypothese, niet perse de werkelijkheid :wink:
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door AadenAnke »

Oké dus ik had iets gemist "marktplaats" dus :-B
Ik snap niet dat mensen bieden voor dat iets hebben gezien, kan ze dus ook niet echt serieus nemen. Toen ik onze Tok verkocht verbaasde ik me er ook over. Ik vroeg 5.000 en kreeg op een gegeven moment een bod van 6 van iemand die nog geen 1/2 uur bij me vandaan woonde. Toen ik reageerde met prima ik ben met een klein uurtje bij je dan kunnen we het gelijk rond maken afrekenen en overschrijven had deze persoon plotseling de eerste week geen tijd. Een ander kwam we hadden deal. Zouden de andere middag om 3 uur terug komen met geld en gelijk overschrijven kregen om 5 uur een mailtje dat ze besloten hadden er nog ff over na te denken of ik hem nog een paar dagen vast wilde houden? Kreeg ook van iemand een bod (ongezien) van voor 1.500 kom ik hem nu ophalen. Na 4 dagen een jong stel die hem kochten voor de vraag prijs en er nog steeds blij mee zijn. Kort om ongezien bieden doen alleen figuren die niet echt willen in mijn ogen. Veel succes met de verkoop. Ik denk dat 10.000 best heel mooi is

Gr. Aad
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door AadenAnke »

Ik denk Bas, dat die persoon misschien wel een vriendje van is en er nu een stuk onderhandelingsdruk is. Zo van ja maar ik heb nu een afspraak dat ik morgen ga kijken naar ..... Die wil ik nu eerst zien, ik heb een afspraak met die man. Ik zal je morgen laten weten of ik nog interesse heb. Dan overmorgen bellen wel ik twijfel kan ik morgen komen kijken? Als die dan komt draaien ja wel, maar duurder en die andere was ook mooi intussen al bijna een week verder en dus vraag verkoper zich af, wil ik niet net teveel en dan zakt de prijs. Zoiets denk ik dat er gaat gebeuren

Gr. Aad
yep123
Berichten: 13
Lid geworden op: do 09 jan 2020, 12:03

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door yep123 »

Hoi

Ik heb hier een heel goed gevoel over maar idd niet te snel te rijk rekenen. Beide personen heb ik telefonisch gesproken en daaruit kun je al vaak opmaken hoe serieus iemand is. Het zijn beide mensen die heel erg gecharmeerd zijn van de zelfbouw en de indeling hoe die is. Je kunt al vaak aan de reacties zien hoe serieus iemand is, ze hadden alle 2 er een leuk verhaal bij wat hen zo aantrekt aan de camper.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6301
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door Bas vd laar »

Ik verkoop heel veel op MP en doe het altijd zo:

De auto wordt voor niemand vastgehouden, wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Tenzij je een goede aanbetaling doet, haak je toch af of koop je de auto niet dan ben je je geld kwijt.

Spreek af dat ze nog even een berichtje sturen of bellen op het moment dat ze in de auto stappen richting jou.
Dan weten ze zeker of de camper nog beschikbaar is en je kunt de camper dan even voor ze vast houden tijdens de reis naar jou toe.
Tevens heb je de bevestiging dat men daadwerkelijk onderweg is.
Dit laatste is belangrijk omdat veel mensen een paar dagen eerder een afspraak maken , maar nooit op komen dagen.

Vaak willen mensen bijvoorbeeld in het weekend komen en vragen dan of je de camper wilt vasthouden.
Ga hier niet op in, misschien krijg je nog 10 telefoontjes van mensen die wel eerder kunnen komen maar die je dan afzegt.
Mocht degene van de afspraak de auto niet kopen of niets op komen dagen dan kun je natuurlijk die andere mensen terugbellen, maar de ervaring leert dat de meesten er dan niet meer zo'n zin in hebben.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6301
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door Bas vd laar »

Beide personen heb ik telefonisch gesproken
Dat is wel een groot voordeel en al een stuk serieuzer dan biedingen via de mail.
Dat heb ik zelf ook het liefst, gewoon een normaal gesprek, dan kun je tenminste een beetje inschatten hoe of wat.
Zou mooi zijn als het zo gaat als je wilt. Succes!
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door dieseltje+ »

Een beller is doorgaans al iets serieuzer.
Voor TS.
Bas geeft al nuttige tips om het koren van't kaf te scheiden.
Hier dito methodes om geen tijd en energie te steken in de "grapjassen"
Reserveren? Alleen bij minimaal 10% aanbetaling, binnen 2 uur betaald en dan heb je max 48uur om de deal af te ronden. Zo niet, zonde van je aanbetaling.
Bellen bij vertrek...eerder krijg je mijn adres ook niet.
Helaas is het een soort van "nodig" als je regelmatig verhandelt/aanbied op MP.
Laat je niet afschrikken :-B
Succes.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80396
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wat is ongeveer de waarde van deze camper?



Bericht door Dafluc »

Ik koop wel eens iets via mp. Ik neem indien mogelijk contact op en maak een afspraak om te gaan kijken. Vaak hoor je dan of er kopers eerder langsgaan. Daar is niks aan te doen. Weg is dan pech. Voordat ik vertrek bel ik. Dan ga ik er op dat moment wel vanuit dat het er nog is als ik langsga. Als iemand het spul dan niet wil vasthouden tot ik er ben is dat prima. Koop ik het elders. Ik kan er niks aandoen dat anderen zich niet aan hun afspraken houden. Maar ik ga niet voor de k zijn k op en neer rijden. Succes met de verkoop.
Afbeelding
Plaats reactie