(Veel) advies gevraagd
Re: (Veel) Advies gevraagd
En daarbij komt, wij zijn Nederlanders en zeggen wat ze denken dat is in België zeer ongebruikelijk. Dus is het even aanpassen over en weer en dan komt het helemaal goed! Die Nederlanders zijn zo kwaad nog niet.
Gewoon doorgaan met vragen hoor.
//Kees.
Gewoon doorgaan met vragen hoor.
//Kees.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
- Bob Diesel
- Berichten: 31864
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: (Veel) Advies gevraagd
dan zit je hier goedDesperation schreef: ↑zo 12 jan 2020, 12:09Of ik stel aan mijn vragen aan de "experts" die er soms meer van afweten dan een verkoper in de showroom, en die daarbij ook niet aan hun portefeuille moeten denken...
liefst wel goed ,maar goedkoop indien mogelijk gratis
- pepon
- Berichten: 2419
- Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
- Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
- Contacteer:
Re: (Veel) Advies gevraagd
Dáárbij komt dat ik een geboren en getogen Amsterdammer ben, wat ook niet helpt geloof ik.En daarbij komt, wij zijn Nederlanders en zeggen wat ze denken
Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
- appellover
- Berichten: 4931
- Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
- Locatie: Costa Blanca zuid Spanje
Re: (Veel) Advies gevraagd
Hier nog een Ron uit Adam ,Jos zou zeggen ,heb de wallen onder mijn ogen.
Breekt je soms wel eens op ,dat snelle reageren of gewoon beetje dollen.
Met vriendelijke groet
Ron
Breekt je soms wel eens op ,dat snelle reageren of gewoon beetje dollen.
Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 11 mei 2019, 22:08
Re: (Veel) Advies gevraagd
Ow, maar ik zit op vele "Hollandse" fora hoor, en daar had ik nooit zo'n opmerkingen gekregen of gelezen. En uiteraard apprecieer ik alle advies, ook de negatieve, daar heb ik vaak nog het meeste aan.
Dus ik blijf jullie bestoken...
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 11 mei 2019, 22:08
Re: (Veel) Advies gevraagd
Zijn er eigenlijk specifieke campers/modellen/merken die "gespecialiseerd" zijn in campers zijn met een laag gewicht?
Ik las bijvoorbeeld dat je voornamelijk moet opletten bij Alkoof en Low Cost modellen, dat je daar dus snel aan het maximum gewicht zou zitten.
En om zeker te zijn, dat je moet uitkijken naar modellen met 4 à 500kg "nuttig" laadvermogen. Blijkbaar zouden meer en meer 2020 modellen een lager gewicht hebben.
Geen idee eigenlijk of dat "veel" weegt, maar bij mij zou bijvoorbeeld tv en schotelantenne achterwege mogen gelaten worden.
Iemand ook een idee of er een groot gewichtsverschil zit op pakweg een gewone handgeschakelde 130pk motor en een 170pk automaat (zelfde motor uiteraard)?
Gaat dat over een paar 10-tallen kilo's, of moet je daar al een snel een 100kg extra bij rekenen?
Ik las bijvoorbeeld dat je voornamelijk moet opletten bij Alkoof en Low Cost modellen, dat je daar dus snel aan het maximum gewicht zou zitten.
En om zeker te zijn, dat je moet uitkijken naar modellen met 4 à 500kg "nuttig" laadvermogen. Blijkbaar zouden meer en meer 2020 modellen een lager gewicht hebben.
Geen idee eigenlijk of dat "veel" weegt, maar bij mij zou bijvoorbeeld tv en schotelantenne achterwege mogen gelaten worden.
Iemand ook een idee of er een groot gewichtsverschil zit op pakweg een gewone handgeschakelde 130pk motor en een 170pk automaat (zelfde motor uiteraard)?
Gaat dat over een paar 10-tallen kilo's, of moet je daar al een snel een 100kg extra bij rekenen?
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: (Veel) Advies gevraagd
Zoek bij een willekeurige camperfabrikant eens de specificatie en prijslijsten op van de wagens.
Weet je het antwoord op je vragen.
Weet je het antwoord op je vragen.
Re: (Veel) Advies gevraagd
Gewicht is voor fabrikanten wel iets geworden waar ze steeds meer rekening mee houden. De zogenaamde Leichtbau. Ander chassis, andere materialen etc. Carthago en Hymer hebben bijvoorbeeld speciale modellen daarvan. Eerst genoemde heeft de lichtste premiumklasse integraal in het aanbod. Deze c-compactline heeft een leeggewicht vanaf 2640 kilo.
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
(Veel) Advies gevraagd
Toch weer 235kg lichter dan ons 2016 Leichtbau model
(Waarbij aangetekend moet worden dat wij een heavy chassis eronder hebben liggen wat volgens de prijslijst 40kg op de weegschaal erbij brengt).
(Waarbij aangetekend moet worden dat wij een heavy chassis eronder hebben liggen wat volgens de prijslijst 40kg op de weegschaal erbij brengt).
Re: (Veel) Advies gevraagd
Nog even gecheckt. Zie dat het rijklaar gewicht 2825 kilo is. Beter om daar vanuit te gaan.
Re: (Veel) Advies gevraagd
TS is een Belg andere regels dan bij ons in Nederland emissie regels in en rond Brussel ook weer zoiets. Heb ook eens begrepen dat bij elke ter naamstelling er weer opnieuw gewogen moet worden? Ik denk dat een Belgisch forum voor de regelgeving beter geschikt is! Voor andere (camper) dingen dan weer hier vragen. Wat betreft de Nederlandse regels is er bijna elke dag wel een discussie op dit forum over hoe ze toe te passen
Gr. Aad
Gr. Aad
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 11 mei 2019, 22:08
Re: (Veel) Advies gevraagd
Ben idd een Belg, maar 1 kilogram hier weegt volgens mij nog altijd evenveel als bij jullie.
Ben dus specifiek op zoek naar een degelijke maar toch zo "licht" mogelijke camper voor 4. Tenzij ik deze "gewicht kwestie" gewoon overschat. Voor hetzelfde geld heb je wanneer je een camper < 7m hebt, en rekening houdt met het MTM en dus niet "overbodig" veel (extra) bagage meeneemt, sowieso minder last van het maximale gewicht? Volgens 1 dealer is het verschil tussen een gewone 130pk, en de 170 automaat "maar" een 25kg extra, dus op zich valt dat wel al mee...
Ben dus specifiek op zoek naar een degelijke maar toch zo "licht" mogelijke camper voor 4. Tenzij ik deze "gewicht kwestie" gewoon overschat. Voor hetzelfde geld heb je wanneer je een camper < 7m hebt, en rekening houdt met het MTM en dus niet "overbodig" veel (extra) bagage meeneemt, sowieso minder last van het maximale gewicht? Volgens 1 dealer is het verschil tussen een gewone 130pk, en de 170 automaat "maar" een 25kg extra, dus op zich valt dat wel al mee...