Klopt Henk,en dan niet te vergeten,de manier waarop die Nieuwe veel goedkopere Duitse campers dan ook nog eens gefinancierd worden,! Dan begrijp je het beterOntario schreef: ↑za 28 dec 2019, 23:16Het grappige is dat je dat Duitsers nou net vaak over ons Nederlanders hoort zeggen. Dat de Duitse campermarkt nog steeds een groeiende is, biedt de door BPM-tarieven gepaalde Nederlandse camperaar de mogelijkheid voordelig(er) een goed onderhouden gebruikt model met veel opties aan te schaffen. ik spreek uit meervoudige ervaring.
Henk
10% meer campers in Duitsland
Re: 10% meer campers in Duitsland
Hans
Re: 10% meer campers in Duitsland
Hathi, wat bedoel je hier?
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 29 dec 2019, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: 10% meer campers in Duitsland
Nou, Nederlanders kom je ook op de gekste plekken tegen hoor.
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Re: 10% meer campers in Duitsland
Is daar al een rubriek voor? Bij 1:1 replica van korenmolen De Lelie uit Puttershoek, hier The Lily in Australië. We aten er de lekkerste volkorenbroodjes kroket.Arie schreef:
Nou, Nederlanders kom je ook op de gekste plekken tegen hoor.
.
Re: 10% meer campers in Duitsland
Willem eigenlijk moet jij dat weten,een optelsom,van goedkoper in aanschaf ...geen Bpm,..lage mrb belasting,..lagere(1,9%) financiering,daarbij hoge reparatie prijzen,...veel vraag naar 2e hands/hoge inruil ,dus blijft men Nieuw kopen
Hans
Re: 10% meer campers in Duitsland
Dank je Hans, ik volg dat allemaal niet zo. Heb 1 keer in mijn leven een nieuwe camper gekocht in Australië en de laatste jaren huren we een paar weken per jaar. Dat huren scheelt trouwens wel een slok op een borrel, of je dat hier doet of in Nederland.
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 29 dec 2019, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31
Re: 10% meer campers in Duitsland
en vele campers zullen vanuit Duitsland als 2e hands hier terecht komen
10% meer campers in Duitsland
Vanwege dieselschandaal en beperkingen met milieu zones verkopen Duitsers massaal hun camper.
https://www.caravan-salon-club.de/blog/ ... mment-1017
Der Dieselskandal ist momentan in aller Munde und auch Wohnmobilfahrer sind davon betroffen.
Fahrverbote in Innenstädten werden dabei nicht das größte Problem bleiben. Deshalb versuchen bereits jetzt viele Fahrer ihre Reisemobile zu verkaufen.
Die beiden YouTuber „Tzwen & Laima“ haben sich mit diesem Thema aus Sicht eines Wohnmobilisten auseinandergesetzt.
Ein Kommentar von „Tzwen & Laima“
Es betrifft uns alle! Es drohen Wertverlust und Mehrkosten.
Der Dieselskandal ist momentan in aller Munde und gerade wir Wohnmobilfahrer sind davon betroffen. Fahrverbote in Innenstädten sind ärgerlich aber leider nicht unser größtes Problem. Durch die ganze Thematik und die Panikmache in den Medien versuchen jetzt schon viele ihr Reisemobil zu verkaufen. Aus Angst vor weiteren Wertverlusten werden diese dann teilweise weit unter dem aktuellen Marktwert veräußert.
Doch was gibt es für Alternativen? Ein Wohnmobil mit einem Benzinmotor?
Dann würde unser geliebtes Hobby und die damit verbundene Freiheit auf Rädern wirklich zum Luxus werden. Wer soll sich das denn noch leisten können?
Der klare Vorteil des Diesels liegt ja im Verbrauch und in den niedrigeren Spritkosten und da kommt nun mal kein Benziner ran. Das ist ein Fakt! Effiziente Alternativen zum Diesel sind leider auch noch nicht in Sicht.
Dazu kommt nun aber noch eine ganz andere Ungerechtigkeit.
Weder die Autofahrer noch wir Wohnmobilisten tragen eine Schuld an der ganzen Misere. Diese wurde in erster Linie durch die Autoindustrie verursacht und von unserer Regierung billigend in Kauf genommen und wir sollen nun dafür geradestehen und werden in den Medien noch als Umweltverschmutzer an den Pranger gestellt. Zudem drohen uns jetzt zu den geplanten Fahrverboten noch Wertverluste unseres Eigentums, für das wir viel Geld auf den Tisch legen mussten um uns damit einen Traum von Freiheit zu erfüllen.
Dies kann so nicht sein, deshalb fordern wir: Wer den Schaden angerichtet hat, soll auch dafür geradestehen. Frei nach dem Verursacherprinzip!
Sollte eine Nachrüstung der betroffenen Wohnmobile und natürlich auch der PKWs möglich sein, so muß diese in vollem Umfang vom jeweiligen Hersteller übernommen werden. Es kann nicht sein, dass wir dies auch noch aus eigener Tasche bezahlen müssen.
Für bereits produzierte oder auf den Markt gebrachte Fahrzeuge muß es einen Bestandsschutz geben und alle neu produzierten Fahrzeuge müssen ab sofort eine neue Norm erfüllen. Dies wäre die einzig gerechte Lösung in diesem Abgasskandal.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Edit Dafluc: in later bericht geplaatste link naar dit artikel toegevoegd aan dit bericht.
https://www.caravan-salon-club.de/blog/ ... mment-1017
Der Dieselskandal ist momentan in aller Munde und auch Wohnmobilfahrer sind davon betroffen.
Fahrverbote in Innenstädten werden dabei nicht das größte Problem bleiben. Deshalb versuchen bereits jetzt viele Fahrer ihre Reisemobile zu verkaufen.
Die beiden YouTuber „Tzwen & Laima“ haben sich mit diesem Thema aus Sicht eines Wohnmobilisten auseinandergesetzt.
Ein Kommentar von „Tzwen & Laima“
Es betrifft uns alle! Es drohen Wertverlust und Mehrkosten.
Der Dieselskandal ist momentan in aller Munde und gerade wir Wohnmobilfahrer sind davon betroffen. Fahrverbote in Innenstädten sind ärgerlich aber leider nicht unser größtes Problem. Durch die ganze Thematik und die Panikmache in den Medien versuchen jetzt schon viele ihr Reisemobil zu verkaufen. Aus Angst vor weiteren Wertverlusten werden diese dann teilweise weit unter dem aktuellen Marktwert veräußert.
Doch was gibt es für Alternativen? Ein Wohnmobil mit einem Benzinmotor?
Dann würde unser geliebtes Hobby und die damit verbundene Freiheit auf Rädern wirklich zum Luxus werden. Wer soll sich das denn noch leisten können?
Der klare Vorteil des Diesels liegt ja im Verbrauch und in den niedrigeren Spritkosten und da kommt nun mal kein Benziner ran. Das ist ein Fakt! Effiziente Alternativen zum Diesel sind leider auch noch nicht in Sicht.
Dazu kommt nun aber noch eine ganz andere Ungerechtigkeit.
Weder die Autofahrer noch wir Wohnmobilisten tragen eine Schuld an der ganzen Misere. Diese wurde in erster Linie durch die Autoindustrie verursacht und von unserer Regierung billigend in Kauf genommen und wir sollen nun dafür geradestehen und werden in den Medien noch als Umweltverschmutzer an den Pranger gestellt. Zudem drohen uns jetzt zu den geplanten Fahrverboten noch Wertverluste unseres Eigentums, für das wir viel Geld auf den Tisch legen mussten um uns damit einen Traum von Freiheit zu erfüllen.
Dies kann so nicht sein, deshalb fordern wir: Wer den Schaden angerichtet hat, soll auch dafür geradestehen. Frei nach dem Verursacherprinzip!
Sollte eine Nachrüstung der betroffenen Wohnmobile und natürlich auch der PKWs möglich sein, so muß diese in vollem Umfang vom jeweiligen Hersteller übernommen werden. Es kann nicht sein, dass wir dies auch noch aus eigener Tasche bezahlen müssen.
Für bereits produzierte oder auf den Markt gebrachte Fahrzeuge muß es einen Bestandsschutz geben und alle neu produzierten Fahrzeuge müssen ab sofort eine neue Norm erfüllen. Dies wäre die einzig gerechte Lösung in diesem Abgasskandal.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Edit Dafluc: in later bericht geplaatste link naar dit artikel toegevoegd aan dit bericht.
Re: 10% meer campers in Duitsland
Ik lees alleen de mening van twee camperaars.
Maar over verkopen van campers in eigen land gesproken: in december was er een toename van 40,7% van de verkochte aantallen ten opzichte van december 2018. Over het hele jaar genomen bedroeg de groei 5,2% t.o.v. 2018. In absolute aantallen braken we hiermee een jaarrecord. In heel 2019 werden er namelijk voor het eerst meer dan 2000 nieuwe campers in Nederland geregistreerd, in 2019 maar liefst 2.098 om precies te zijn (cijfers KCI).
Maar over verkopen van campers in eigen land gesproken: in december was er een toename van 40,7% van de verkochte aantallen ten opzichte van december 2018. Over het hele jaar genomen bedroeg de groei 5,2% t.o.v. 2018. In absolute aantallen braken we hiermee een jaarrecord. In heel 2019 werden er namelijk voor het eerst meer dan 2000 nieuwe campers in Nederland geregistreerd, in 2019 maar liefst 2.098 om precies te zijn (cijfers KCI).
Re: 10% meer campers in Duitsland
mMario schreef:
En waar staat dat?Vanwege dieselschandaal en beperkingen met milieu zones verkopen Duitsers massaal hun camper.
Re: 10% meer campers in Duitsland
Dit jaar lopen er weer velen in Düsseldorf rond en ik voorspel nu al dat daar Campers te koop gaan staan, tegen 0% rente. Dus is het vrij logisch dat in (D) zoveel Campers verkocht worden, in NL (bijna) ondenkbaar.
p.s in Sept, mag je me hier op afrekenen, al denk ik van niet
p.s in Sept, mag je me hier op afrekenen, al denk ik van niet
Hans
Re: 10% meer campers in Duitsland
Waarom wachten tot september? Er lopen er deze week ook al genoeg in Stuttgart.
Re: 10% meer campers in Duitsland
Stuttgart is de 1e voorjaars beurs,hier word het vorige seizoen afgesloten,maar Düsseldorf is de grootste,beurs met de laatste nieuwe modellen/wijzigingen,ook op motor gebied,wel zo voornaam in de huidige ( uitstoot) tijd
Hans
Re: 10% meer campers in Duitsland
Ja, de Caravan Salon is zeker de grootste. Maar op de CMT staan toch ook heel wat nieuwtjes. Ik noem de nieuwe Hymer I 890 of de Marco Polo Artventure.