NKC lid worden

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 447
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: NKC lid worden

Bericht door SkiRon »

krekwakwou schreef:
wo 25 dec 2019, 19:28
Bij het lezen van de Telegraaf online kwam die aanbieding in beeld tussen de nieuwsitems
hmm lijkt een beetje een hoax want er is echt niets van te vinden, mocht je hem weer tegen komen hoor ik het graag,
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 447
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: NKC lid worden

Bericht door SkiRon »

Navigator schreef:
wo 25 dec 2019, 19:30
drokkies schreef:
wo 25 dec 2019, 16:55
Zullen ze hopen dat er leden van de CCN zullen overstappen?
Wat is de CCN?
Wat dacht je van camper club nederland :wink:
panda58
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: NKC lid worden

Bericht door panda58 »

Als ik op google kijk betekent ccn :camper club nederland.
Lijkt me ook niet zo moeilijk gezien de afkorting.

Gr Jan
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: NKC lid worden

Bericht door Ontario »

De CCN (Camper Club Nederland) is o.m ontstaan vanwege onvrede over het NKC-beleid. Helaas is er in de CCN na een aantal jaren een machtsstrijd ontbrand waardoor een aantal leden bedankt heeft en elkaar nu ontmoet onder de naam "De Vrije Camperaars". http://www.vrijecamperaars.nl
Het valt m.i. niet te ontkennen dat lidmaatschap van de NKC een zekere meerwaarde heeft. Naast de meer individuele voordelen kun je daar de belangenbehartiging naar overheden e.d. bij voegen. Voor Campercontact is een NKC-lidmaatschap niet nodig net zo min als dat dit geldt voor een ACSI-abonnement. Meerdere organisaties vissen in dezelfde (onze) vijver. Mij stoort vooral de toenemende (maar wel begrijpelijke) aandacht voor de camperaar die slechts een beperkt aantal weken met een camper op pad gaat. De oorspronkelijke grotere groep niet (meer) werkenden die tijd en zin heeft om een (zeer) groot aantal dagen van het jaar op een camperplaats te verblijven, loopt tegen sterk oplopende tarieven aan. Betroffen nieuwe camperplaatsen in Nederland worden door de NKC trots gepresenteerd, maar zijn voor de categorie mensen waar ik toe behoor onbetaalbaar geworden. De benadering v.w.b. verblijfkosten en voorzieningen zoals in landen als Duitsland, Frankrijk, en vele anderen heeft mede daarom mijn voorkeur. Vergelijk de kosten en mogelijkheden maar eens op Campercontact en je kunt vaststellen dat ook de invloed van de RECRON (bedrijven in de recreatie-sector) in ons land groot is.

Henk
Laatst gewijzigd door Ontario op wo 25 dec 2019, 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: NKC lid worden

Bericht door WimZ »

Advertentie voor 20 euro korting bij lid worden nkc komt inderdaad voor.
Volgens de advertentie moet je de code NKC2020 opgeven bij aanmelden voor de 20 euro korting.
.
20191225_204446.png
20191225_204446.png (406.61 KiB) 702 keer bekeken
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: NKC lid worden

Bericht door hurktoilet »

Je ziet inderdaad steeds meer camperplaatsen die feitelijk gewoon campercampings zijn, met alle faciliteiten van een camping en de bijbehorende tarieven. Nu gun ik iedereen zijn (extra) boterham, maar doorgaans heb ik die faciliteiten niet nodig en wens ik daar dus ook niet voor te betalen.
Voor gewone mogelijkheden om parkings eenvoudig te overnachten zie ik de NKC heel weinig doen. Laat staan dat ze bepleit dat je gratis mag overnachten op plekken waar je mag parkeren, wat in de ons omringende landen heel gewoon is of betaald overnacht op plekken waar betaald parkeren is (het gewone parkeertarief dus).
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 447
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: NKC lid worden

Bericht door SkiRon »

WimZ schreef:
wo 25 dec 2019, 20:46
Advertentie voor 20 euro korting bij lid worden nkc komt inderdaad voor.
Volgens de advertentie moet je de code NKC2020 opgeven bij aanmelden voor de 20 euro korting.
20191225_204446.png
Dank, ik ga het proberen, kijken of die code werkt.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: NKC lid worden

Bericht door WimZ »

Zag nu ook een directe link
https://www.nkc.nl/nkc2020/
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: NKC lid worden

Bericht door Navigator »

panda58 schreef:
wo 25 dec 2019, 19:46
Als ik op google kijk betekent ccn :camper club nederland.
Lijkt me ook niet zo moeilijk gezien de afkorting.

Gr Jan
Hoi Jan, weleens van humor gehoord?
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: NKC lid worden

Bericht door TestCase »

Probleem is we zien je glimlach niet op het forum, daarom zijn er.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: NKC lid worden

Bericht door Ger en Loes »

Ontario schreef:
wo 25 dec 2019, 20:30
De CCN (Camper Club Nederland) is o.m ontstaan vanwege onvrede over het NKC-beleid. Helaas is er in de CCN na een aantal jaren een machtsstrijd ontbrand waardoor een aantal leden bedankt heeft en elkaar nu ontmoet onder de naam "De Vrije Camperaars". http://www.vrijecamperaars.nl
Het valt m.i. niet te ontkennen dat lidmaatschap van de NKC een zekere meerwaarde heeft. Naast de meer individuele voordelen kun je daar de belangenbehartiging naar overheden e.d. bij voegen. Voor Campercontact is een NKC-lidmaatschap niet nodig net zo min als dat dit geldt voor een ACSI-abonnement. Meerdere organisaties vissen in dezelfde (onze) vijver. Mij stoort vooral de toenemende (maar wel begrijpelijke) aandacht voor de camperaar die slechts een beperkt aantal weken met een camper op pad gaat. De oorspronkelijke grotere groep niet (meer) werkenden die tijd en zin heeft om een (zeer) groot aantal dagen van het jaar op een camperplaats te verblijven, loopt tegen sterk oplopende tarieven aan. Betroffen nieuwe camperplaatsen in Nederland worden door de NKC trots gepresenteerd, maar zijn voor de categorie mensen waar ik toe behoor onbetaalbaar geworden. De benadering v.w.b. verblijfkosten en voorzieningen zoals in landen als Duitsland, Frankrijk, en vele anderen heeft mede daarom mijn voorkeur. Vergelijk de kosten en mogelijkheden maar eens op Campercontact en je kunt vaststellen dat ook de invloed van de RECRON (bedrijven in de recreatie-sector) in ons land groot is.

Henk
Helemaal mee eens.
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
panda58
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: NKC lid worden

Bericht door panda58 »

Navigator schreef:
wo 25 dec 2019, 21:21
panda58 schreef:
wo 25 dec 2019, 19:46
Als ik op google kijk betekent ccn :camper club nederland.
Lijkt me ook niet zo moeilijk gezien de afkorting.

Gr Jan
Hoi Jan, weleens van humor gehoord?
Idd, nu ik het zelf lees....... x:D
Maar goed zonder humor........Mag je zelf invullen.
Anders ga je weer lachen....

fijne 2e kerstdag xroll

Gr Jan
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: NKC lid worden

Bericht door Navigator »

Hetzelfde Jan, en een gezond en veilig 2020! :thumbup:
Forum verlaten.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: NKC lid worden

Bericht door Arie55 »

hurktoilet schreef:
wo 25 dec 2019, 12:35
Korting? Kostprijs? Van een vereniging word je lid omdat je het belangrijk vindt wat ze doet. Met alle waardering voor wat de club wel doet,
...
destijds moest ik lid worden om hun verzekering af te nemen. Vond en vind het nog steeds koppel verkoop. Iets staat me bij dat dit niet geoorloofd is... Heb er zelfs met de directeur Stolwerk over gehad, die reageerde daar niet op. En nu ik als vrijwilliger, plus je hoort hier en daar wel eens wat, steeds meer in hun 'keuken' kon kijken, zag ik wat voor bende het is. Ik probeer nu met alle macht de nette bewoordingen te vinden... :sick: Ik kan je verhalen vertellen over die club waar je tenen van krullen.

Maar! de verzekering is op zich prima. Ook omdat ik hier op het forum dingen herken, en ohw dat wist ik niet momentjes had en positief vond. Overgaan naar een andere verzekering zeker overwogen, maar uiteindelijk geen vervolg aan gegeven.

Als de TS overweegt lid te worden opdat die er wijzer van wordt, zeker doen

Arie
Laatst gewijzigd door Arie55 op do 26 dec 2019, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gesloten