Nu weer wel een diesel?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Dafluc »

Ja, om nou te zeggen dat deze onzin-site het ware verhaal heeft. Echt niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door B1gcheese »

Ik zou van die site nog geen cookie accepteren, laat staan 'de waarheid' :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Magirus-Deutz »

Is de constatering 'onzin site' ook nog ergens op gebaseerd of rust dat op vooringenomenheid?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Dafluc »

Ik heb hem bekeken. Dus het is een mening.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Magirus-Deutz »

Ah ok, ik was al bang het serieus te moeten nemen, het is maar net hoe je in het 'klimaat probleem' staat, de èèn is klimaat optimist en is van mening dat het klimaat al sedert tijden aan verandering bloot staat en de mens daar geen invloed op heeft of je bent klimaat pessimist en geeft de mensheid de schuld van de klimaat verandering gebaseerd op hoofdzakelijk consensus van gelijk gestemden. Een eindeloze discussie dit dan weer wel.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Dafluc »

Ja. Je ontkent dat er iets aan de hand is of je denkt dat het tijd is dat we er iets aan gaan doen. Dat mag inderdaad ieder voor zich weten.
Afbeelding
Uitgeschreven

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Uitgeschreven »

Ik denk dat klimaatveranderingen natuurlijke processen zijn. Anders zou ik de kleine ijstijd in de middeleeuwen niet kunnen verklaren. Ik denk ook dat we met zijn allen de natuurlijke processen versnellen. Dat betekent ook dat we met zijn allen iets kunnen doen om die processen te vertragen. Laat onverlet dat dan niet onze kinderen maar onze kleinkinderen daar de gevolgen van zullen voelen. Zo'n natuurlijk proces laat zich, denk ik, immers niet stoppen.
Dus hoe meer we vervuilen en uitstoten hoe dichterbij de gevolgen komen. Per definitie is dat goed want dan zijn wij degenen die er het eerst en het meest van zullen merken.

Groet,
Martin
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Magirus-Deutz »

Het belangrijkste lijkt mij te trachten de wereldpopulatie te doen afremmen, maar daar wordt vreemd genoeg maar heel weinig aan gedaan, daar lijkt een taboe op te rusten.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Dafluc »

Kijk, die insteek kende ik nog niet. Zoveel mogelijk vervuilen is goed want dan zijn de gevolgen nog voor ons. Wauw. Ik leer weer bij. En ja, dat beperken van de bevolkingsgroei. Hoe vertel je het in Afrika en Azië? Maar goed, het ging over de diesel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door HJM »

Nou diesel drinken is erg slecht voor je potentie :lol3:
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Uitgeschreven

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Uitgeschreven »

Je kunt de schade natuurlijk vooral ten laste van de volgende generatie brengen maar het getuigt van verantwoordelijkheid om die zelf te nemen. Wij zijn immers de vervuilers. Onze (toekomstige) kleinkinderen niet.

Groet van,
Martin
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Dafluc »

Martin, ik snap het. Maar die gevolgen alleen voor ons laten gelden is natuurlijk onmogelijk. Want die zijn niet verdwenen na ons.
Afbeelding
Uitgeschreven

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Uitgeschreven »

Luc, die zullen nooit verdwijnen. We gaan ook niet minderen. Alles wat in Parijs besloten is, daar houdt vrijwel niemand zich aan. Madrid was een aanfluiting en zo modderen we maar door. Er komt gewoon een eind aan, zo'n klimaatverandering is niet te stoppen. Alleen te versnellen, wat we nu doen, of te vertragen.

Groet van,
Martin
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Will »

...............Verwijderd
Laatst gewijzigd door Will op ma 30 dec 2019, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Plaats reactie