Nu weer wel een diesel?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51321
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Kroppie »

niks aan het openbare net koppelen maar gewoon zelf gebruiken en ook niets ergens melden, opzetten in de tuin en de zon laten schijnen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Pedro48
Berichten: 260
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:55

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Pedro48 »

Ja, dat wil ik ook..
Helaas wilde zon niet nog niet op commando schijnen.
Daar moet ik nog wat op verzinnen. ;;-)
Adria Coral Supreme S 690SC
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51321
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Kroppie »

voor mij schijnt ie vaak genoeg, kom niks te kort, pak wat je pakken kan .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Vertrokken2 »

Sinds mijn solar op de Marco Polo rijdt ie gratis. Althans, met het subsidieprogramma krijg ik iedere maand een klauw geld overgemaakt en van wegenbelasting is hij vrijgesteld. En dan rij ik een V6 diesel. Begrijp er niets van.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31986
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Bob Diesel »

Jij als alter-ego Borat zijnde x:D
Zal je Kazachstaanse en Oekrainse vrienden wel voor een deal hebben ingezet :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Vertrokken2 »

Albaanse zigeuners uit Kosovo ditmaal.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Huub56 »

Kroppie schreef:voor mij schijnt ie vaak genoeg, kom niks te kort, pak wat je pakken kan .

jos
Ja Jos hier ook gas eruit en een gewone elektrische boiler geen zonneboiler vind ik te duur stroom genoeg via de panelen en zolang we kunnen salderen gaat het goed maar dat zal ook wel gaan veranderen vanaf 2023
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door metatoon »

Hier ook zonnepanelen.
En zolang de klanten niet gedwongen worden om een slimme (lees domme meter)te plaatsen zijn die veilig voor verandering wat de saldering betreft.
Mijn metertje loopt hier lekker terug en lever niets terug.
De kw die ik overhoud op het eind van het jaar verkoop ik niet.
Gr. Toon :-B
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
johan1950
Berichten: 1379
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door johan1950 »

Onze zonneboiler doet nu al 18 jaar zijn best. Is dus al lang terugverdiend. De overheid kan hier nooit iets mee doen omdat de opbrengst nergens geregistreerd wordt.
Onze zonnepanelen ( 21 x 250 Wp ) laten onze oude ferraris meter mooi terugdraaien, waardoor niemand officieel kan vaststellen wat ons werkelijk verbruik is en hoeveel we teruggeleverd hebben.
Omdat ik mijn eigen meters heb geïnstalleerd weet ik dat de zonnepanelen over 9 maanden zichzelf terugverdiend hebben
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Mijn weblog "Camperlife" (eh, even zonder dan) : https://camperlife.waarbenjij.nu/#ad-image-122948564

Goed bezig, dus komend jaar mag er weer verantwoord een Euro 6 dieseltje (of toch een benzine versie ?) op de oprit :cheers:
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door veetee »

johan1950 schreef:
wo 18 dec 2019, 21:19
Onze zonneboiler doet nu al 18 jaar zijn best. Is dus al lang terugverdiend. De overheid kan hier nooit iets mee doen omdat de opbrengst nergens geregistreerd wordt.
Onze zonnepanelen ( 21 x 250 Wp ) laten onze oude ferraris meter mooi terugdraaien, waardoor niemand officieel kan vaststellen wat ons werkelijk verbruik is en hoeveel we teruggeleverd hebben.
Omdat ik mijn eigen meters heb geïnstalleerd weet ik dat de zonnepanelen over 9 maanden zichzelf terugverdiend hebben
9 maanden? Kan niet... ik heb je site even bekeken, daar spreek je over 5.5 jaar, dat is meer realistisch. Ik heb zelf 18 panelen van 260 Wp, en vorig jaar was de jaaropbrengst ruim 5000 kWh. Mijn installatie zal ook in ongeveer 5-6 jaar terugverdiend zijn.
johan1950
Berichten: 1379
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door johan1950 »

Waarom kan dat niet ??
Over 9 maanden liggen mijn panelen gemiddeld 5,6 jaar op mijn huis.
Lezen is moeilijk.
Johan en Ina Gols
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door juanv »

Oef ........we zijn eindelijk terug on topic !

Het is vandaag inderdaad door diverse research organisaties uitgebreid getest en bevestigd dat de moderne diesels quasi niks meer vervuilen, wat zeker niet van moderne benzine wagens kan worden gezegd.

Als je de totale vervuilingen van "well to wheel " bekijkt is de huidige diesel zelfs vééééle malen schoner dan de E - auto !
Alleen is de electro lobby daar niet zo gelukkig mee, en wil zij iedereen massaal in de electro val lokken.
Dat dit absoluut niet beter is voor ons milieu zal hen worst wezen, als hun winstcijfers beter worden is het reeds lang OK.
Mochten zij in hun opzet slagen ,dan mag je er vergif op innemen dat er dan nog met de regelmaat van de klok forse prijsstijgingen op de stroom factuur komen ! dat is wat je krijgt als er monopolies gecreëerd worden.

Het was dus zeker niet zonder reden, dat enkele gezaghebbende personen uit de automobiel sector, reeds een tweetal jaar terug onomwonden stelden dat de diesel no lang niet uitgeteld is.

Grtz

Juan
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Nu weer wel een diesel?



Bericht door veetee »

Ah, lees/interpretatie-foutje.. :oops: ik interpreteerde dat als: over een periode van 9 maanden terugverdiend...
Plaats reactie