Hoi!
Ik weet dat deze vraag niet helemaal relevant is aangezien ik in Zweden woon maar ik wil graag net weten hoe het verder in Europa zit.
Typeplaatje op camper ziet er zo uit:
Van boven naar onder:
4000kg
5200kg
1- 1850kg
2- 2300kg
3- ...... (leeg)
De autopapieren zo:
Leeg gewicht: 3170kg
Totaal gewicht: 3500kg
Max laadgewicht: 3500-3170 (=330kg)
Max as gewicht: 1750 + 2000 (=3750kg)
Als ik het goed begrijp zit het dan zo:
Maximaal technische massa is 1850 voor, 2300 achter = 4150kg
Maar totaal is 4000kg om 1 of andere reden?
De autopapieren is max 3500kg (voor B-rijbewijs) maar de as lasten is dan weer 3750kg tesamen
Ik dacht altijd dat als je je auto max totaal gewicht naar beneden haalt voor te kunnen rijden op B-rijbewijs dat typeplaatje ook aangepast wordt?
Gewicht op typeplaatje anders dan op autopapieren?
Gewicht op typeplaatje anders dan op autopapieren?
🚍 Campers:
Burstner A532, 1.9td, 1997 (verkocht)
Hymer B524, 2.8idtd, 1999 (verkocht)
Burstner Elegance 685, 2.8jtd, 2004 (nu)
💻 Website:
https://rvadventurekey.com
📺 Youtube kanaal met reisvideo's:
https://www.youtube.com/c/RvAdventureKey
🔔 Speciale QR Codes nodig? Kijk op:
https://www.qrmoose.com
Burstner A532, 1.9td, 1997 (verkocht)
Hymer B524, 2.8idtd, 1999 (verkocht)
Burstner Elegance 685, 2.8jtd, 2004 (nu)
💻 Website:
https://rvadventurekey.com
📺 Youtube kanaal met reisvideo's:
https://www.youtube.com/c/RvAdventureKey
🔔 Speciale QR Codes nodig? Kijk op:
https://www.qrmoose.com
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Gewicht op typeplaatje anders dan op autopapieren?
Het ding is dus terug gekeurd om er met B rijbewijs mee te mogen rijden. Dat heeft met het technisch toegestane gewicht wat op dat plaatje staat niets uit te staan. Wel is het bij deze camper makkelijk om, mocht je dat ooit willen, naar de originele toestand te gaan, waarbij je dus C (1) rijbewijs nodig hebt.
Re: Gewicht op typeplaatje anders dan op autopapieren?
Inderdaad, dus het enigste wat me tegenhoud om hem vol te beladen is:
- Autopapieren (met eventueel extra toll etc)
- C1 rijbewijs
Maar dan vraag ik me beetje af waarom as lasten op autopapieren lager zijn dan op typeplaatje?
Weet iemand dit?
- Autopapieren (met eventueel extra toll etc)
- C1 rijbewijs
Maar dan vraag ik me beetje af waarom as lasten op autopapieren lager zijn dan op typeplaatje?
Weet iemand dit?
🚍 Campers:
Burstner A532, 1.9td, 1997 (verkocht)
Hymer B524, 2.8idtd, 1999 (verkocht)
Burstner Elegance 685, 2.8jtd, 2004 (nu)
💻 Website:
https://rvadventurekey.com
📺 Youtube kanaal met reisvideo's:
https://www.youtube.com/c/RvAdventureKey
🔔 Speciale QR Codes nodig? Kijk op:
https://www.qrmoose.com
Burstner A532, 1.9td, 1997 (verkocht)
Hymer B524, 2.8idtd, 1999 (verkocht)
Burstner Elegance 685, 2.8jtd, 2004 (nu)
💻 Website:
https://rvadventurekey.com
📺 Youtube kanaal met reisvideo's:
https://www.youtube.com/c/RvAdventureKey
🔔 Speciale QR Codes nodig? Kijk op:
https://www.qrmoose.com
Re: Gewicht op typeplaatje anders dan op autopapieren?
Welke loadindex hebben de wielen die er onder liggen? Indien je de originele aslast (type plaatje) zou behouden hebben, dan moest de loadindex van de banden daar aan voldoen. Nu kan je banden gebruiken met een lagere loadindex.
H20