Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door solange »

Hallo,

Wij hebben onze camper van april en waren er eerst van overtuigd om hem binnen te stallen als we niet op stap zijn. Nu betalen wij 120 euro per maand (ja hier op de grens luxemburg / duitsland is het vrij prijzig) en als we uitrekenen hoeveel dagen hij daar gestaan heeft...komt het veel te duur uit.
Bovendien hebben we daar geen elektriciteit (vinden we handig voor de accu) en heeft er een marter gelogeerd in de motor die de ruitensproeier leiding heeft kapot gevreten.
We kunnen hem voor de deur zetten (niet ideaal qua plaats maar het lukt wel) maar we hebben toch nog een aantal vragen: buiten de standaard winter procedures (waterleidingen, boiler, zuiverwatertank, vuilwatertank enz...) vragen we ons af of we het dak moeten bedekken met een hoes. De dealer zegt dat dit handig kan zijn als het echt heel hard vriest en als het ijs op het dak zich een weg wringt tussen de rubber afsluitingen....
Maar ik lees hier zoveel pro's en contra's over zo'n hoes dat we er nog niet uit zijn.

Wij hebben diesel verwarming...Is het niet interessant om geen hoes te gebruiken maar gewoon in de camper een minimum temperatuur van 5° in te stellen? Hij hangt hier voor de deur aan de stroom dus opstarten dieselverwarming is geen probleem. En als het echt stenendik vriest, misschien nog iets opdrijven? Of helpt dat niet?

Graag tips van jullie, die al heel wat ervaring hebben :-)
groetjes,
Solange
Zijspan
Berichten: 2589
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door Zijspan »

Ik zou er een hoes of zeil over doen?
En de marter verjager gaan kopen.
Ik maak de koelkast openingen dicht.
Zorg dat de camper niet op de wind staat, dat scheelt de slagregen tegen de camper.
Onze camper staat nu onder dak maar vanaf 6 januari ook gewoon buiten, de stalling is ook hier duur.
Dan komt die naast het huis, de wind is hier meestal zuidwest, dan staat de camper meestal uit de wind.
Wc blokjes in de motorrijdster werken ook tegen Marters.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door dieseltje+ »

Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Pedro48
Berichten: 260
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:55

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door Pedro48 »

Mijn motorrijdster is het daar niet echt van gecharmeerd vertelde ze mij zojuist. :D
Adria Coral Supreme S 690SC
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door TestCase »

Ik krijg hier commentaar op, van die-hards die dit als slecht zien, maar die van ons staat onder een complete hoes en dat bevalt ons prima. De hoes is overigens van 'ademend/gore-tex achtig' materiaal, dit in tegenstelling tot zeildoek of iets 'plastic gecoat'.
Hij staat dus echt helemaal droog, ook van buiten, al een paar maal gecontroleerd.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8450
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door EasyBee »

Wij hebben hem al 10 jaar buiten staan.
In het najaar krijgt hij zijn winterslaapmuts, tegen UV licht, regen, sneeuw, bladeren en vogelpoep. Bevalt uitstekend.
Afbeelding
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2426
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door pepon »

20191206_134952.jpg
20191206_134952.jpg (94.1 KiB) 1623 keer bekeken
Als je een goedpassende en ademende merkhoes neemt en hem goed strak trekt is het al jaren geen probleem.

Tegen de Steenmarters en ander gespuis vooronder de camper kippengaas waar 5 Kv op staat.
Heb hem kletsnat ingepakt, binnen een paar dagen kurkdroog.
Én voetjes van de vloer.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door TestCase »

Dan de foto van ons er ook maar bij.Afbeelding

Afbeelding

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door solange »

Bedankt voor de tips ! Zal toch eens kijken naar de hoezen :-)
Het marterprobleem hebben we (hopelijk) al opgelost. Er is een apparaat in de motor geplaatst dat een heel hoog geluid maakt dat ze blijkbaar niet graag horen...afwachten nu maar.

De voetjes van de grond ? Ik heb geen hydraulische poten...Enkel van die manuele steunpoten. Is dat voldoende ?

Groetjes,
Solange
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door TestCase »

Voetjes van de grond is niet echt nodig. Je kunt eventueel de banden 0,5bar hoger op pompen (en later bij gebruik weer aflaten)
Wanneer er mogelijk een klein plat vlakje op de band ontstaat komt dat met warme banden wel weer goed.
Ik denk dat jouw steunen bedoeld zijn om het wiebelen te voorkomen? Dan zijn ze niet geschikt om de banden los van de grond te krijgen.
Assteunen kan weer wel maar dan moet je krikken.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door solange »

Aan testcase :
Bedankt !
Ja, de pootjes die wij hebben zijn voor het wiebelen tegen te houden, maar dat werkt sowieso niet echt goed...we laten het maar wiebelen nu, zonder die pootjes :-)

De bandendruk aanpassen lijkt me dan wel handig. (of mijn garagist had voorgesteld om elke twee weken een meter vooruit te rijden) :-)..Maar ingepakt is dat natuurlijk een stuk moeilijker :lol:

We kijken momenteel naar de verschillende soorten hoezen...eind deze week hakken we de knoop door : met of zonder hoes :-)

Nog's bedankt en groeten,
Solange
Paul S
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 08 jun 2014, 10:46

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door Paul S »

Wij kochten in het verleden ook een kwaliteitshoes, om stof tegen te houden.
De camper staat gestald in een schuur bij vrienden van ons, waar nogal wat stof rond waait.

De hoes over de camper trekken ging wel met twee personen, en het er af halen ook, maar ik constateerden met het er afhalen toch lichte krassen op de camper, die ik er weer uitgepoetst heb.
We hebben deze 1 keer gebruikt, nu ligt de hoes over het gezaagd kachelhout bij ons in de tuin, en voldoet goed.

Voor ons dus geen hoes meer, maar onze camper staat niet buiten in weer en wind als we thuis zijn.
Problemen bestaan niet, er zijn alleen maar oplossingen
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door solange »

Merci Paul...Ja, van die krassen had ik ook al veel gehoord....
We zijn er nog niet echt uit...zoveel verschillende meningen en zoveel verschillende oplossingen...nog een nachtje over slapen :-)

groetjes,
Solange
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper staat buiten: wel of geen hoes op het dak?



Bericht door Bob Diesel »

Ga eens kijken bij een camper dealer ,hoe die dat doet , :idea:
die hoezen in de winter x:-| over al die campers op de parking

niet dus x:DD
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie