Koop of privatelease?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Koop of privatelease?



Bericht door 't Busje »

Met (private) lease koop je risico (reparaties, lage inruilwaarde etc.) af en dat heeft een prijs.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Koop of privatelease?



Bericht door johan1950 »

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is.
Ik heb mijn huidige auto 7 jaar en heb alle kosten bijgehouden.
Als ik dezelfde auto lease ben ik € 68 per maand duurder uit.
Johan en Ina Gols
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Koop of privatelease?



Bericht door iSonic »

iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Koop of privatelease?



Bericht door iSonic »

't Busje schreef:
do 12 dec 2019, 20:53
Met (private) lease koop je risico (reparaties, lage inruilwaarde etc.) af en dat heeft een prijs.
Klopt maar hoe vaak heb je grote reparaties de eerste vier jaar bij een nieuwe auto? Inruilwaarde is redelijk voorspelbaar. Private lease kan in veel situaties goed uitkomen. Je moet alleen goed uitkijken en weten wat je doet. Maar goed dat geld ook bij het kopen van een nieuwe auto.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31959
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Koop of privatelease?



Bericht door Bob Diesel »

het is gewoon dat velen dat geld voor een nieuwe
gewoon niet bij elkaar gespaard krijgen

er komt altijd wel iets tussen :bang:

en met lease kan je tegen woordig ook na 1 jaar opzeggen per maand en ben je er van af
of je koopt als nog je lease auto , :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Koop of privatelease?



Bericht door AadenAnke »

Arie55 schreef:
do 12 dec 2019, 15:14
Geen van beiden; Heb jaren al geen auto meer. En de keren dat ik er echt een nodig heb in een jaar, kan je op 1 hand tellen. Ja, boodschappen zou het makkelijk zijn als ik een auto zou hebben. De vraag is meer, is het voor het gemak of voor een bepaalde noodzaak?
Als ik een auto nodig heb, weet ik dat ruim van te voren, dan huur ik er 1 via snappcar. Anders vraag ik de auto van mijn zus.

Als ik boodschappen ga doen, doe ik dat met de fiets.
Als er de noodzaak voor auto is, huur ik die voor 1 dag (dit jaar heeft dit me iets van 50 euro gekost.
Is openbaar vervoer een optie, dan zoek ik thuis uit en plan de rit (trein, bus, tram)
Is het ver weg, dan maak ik er een tripje van een paar dagen en ga met de camper.

Als ik voor dit jaar na ga wat mij de punten twee en drie mij gekost heeft, zal dat hooguit 60-70 euro zijn geweest.

Arie
Ja Arie, daar kan niemand tegen op!

Het verschild natuurlijk ook per persoon. Heel veel schade vrije jaren en hoog no-claim of een malus van 10 of meer % onderhoud tegen het dure dealer tarief of tegen loonkostenpost? Dan nog de winst voor elk krasje wat erop komt. Wil je nieuw rijden zonder zorgen of zeg je mag ook oud en minder mooi als het 't maar doet en goedkoop is.

Ik persoonlijk doe de Dacia van bijna 10 jaar er binnenkort uit en stap over op een Micra van bijna 20 jaar oud. Kosten aanschaf,verzekering en belasting in het eerste jaar nog geen 1000euro. Elk jaar dat het daarna nog mee gaat prima. Maak nu geen km meer en doet die het een keer niet pak ik Anke der Alto wel. Voordeel van de Micra is dat er in het Rotterdamse al zoveel krassen en parkeer deukjes in zijn gedauwd dat er 1 meer of minder niet opvalt.

Gr. Aad
Plaats reactie