Eigen risico voorschieten?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Eigen risico voorschieten?



Bericht door AbelWei »

Onze camper was aangereden, binnen gebracht voor reparatie en bij ophalen moet ik eigen risico voorschieten?!? Ik krijg hem terug pas als de verzekeringsmaatschappij geld van de tegenpartij binnen is. Is dat gebruikelijk? Ik word gelukkig niet vaak aangereden


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8651
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Eigen risico voorschieten?



Bericht door seth_space »

Als je een rechtsbijstand verzekering uitbreiding bij je verzekering hebt schiet die vaak het eigen risico voor (mits de schuld extern ligt)
Anders kan het zo zijn dat je aangewezen bent op een reparateur uitgekozen door de verzekeringsmaatschappij die standaard het eigen risicco in rekening brengen, conform hun afspraak met de verzekering. Die zal dan terugbetalen aan je. Maar dat kun je het beste navragen bij je verzekering lijkt me.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Eigen risico voorschieten?



Bericht door AbelWei »

Op de polis zie ik geen rechtsbijstand verzekering. Ik heb onze camper all risk verzekerd (Casco Optimaal +5) en ik ga vanuit dat er een rechtsbijstand ergens in het pakket zit....

Ik wacht rustig op het antwoord van mijn verzekeringsbedrijf.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Eigen risico voorschieten?



Bericht door hathi »

Ja dat is gebruikelijk/normaal,de reparateur staat daar buiten,en hoeft niet te wachten,tot de klant zijn geld ontvangen heeft,hij heeft immers zijn werk gedaan,de rest is tussen de verzekerde en de maatschappij
Hans
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Eigen risico voorschieten?



Bericht door AbelWei »

Het is wel een stukje minder klantvriendelijk als ik de eigenrisico moet voorschieten als het toch verzekeringswerk is.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8651
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Eigen risico voorschieten?



Bericht door seth_space »

Bij aangewezen reparateurs is het niet abnormaal dat die het eigen risico innen en dat is een deel van hun betaling.
Zij hebben verder geen rol in een verkeersconflict en het maakt hen niet uit wie er schuldig is.
Bij vrije keuze van reparateur zal dat anders liggen. Ik gok dus dat jij een repareur van de lijst van de verzekeraar hebt gekozen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Eigen risico voorschieten?



Bericht door juanv »

Het soort herstellers welke deze regel niet hebben gevolgd, en dus gratis bankier hebben gespeeld,........die zijn er ondertussen zelf niet meer , gratis geld lenen aan je klanten , dat kan niemand volhouden.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Eigen risico voorschieten?



Bericht door hathi »

Juist Juan,je gelooft het niet maar in de praktijk,is het geen uitzondering,dat het ontvangen geld al weer uitgegeven is, terwijl de reparateur nog niet eens betaald is, en dan leer je snel :-B bv rechtstreekse uitbetaling aan de reparateur,wat ook mogelijk is
Laatst gewijzigd door hathi op di 10 dec 2019, 0:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Eigen risico voorschieten?



Bericht door freddorr »

De reparateur had volgens mij een akte van sessie op kunnen maken en daarmee het gehele bedrag direct innen van de verzekeringsmaatschappij, die dat vervolgens verhaalt op de verzekerde.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Eigen risico voorschieten?



Bericht door AbelWei »

seth_space schreef:Bij aangewezen reparateurs is het niet abnormaal dat die het eigen risico innen en dat is een deel van hun betaling.
Zij hebben verder geen rol in een verkeersconflict en het maakt hen niet uit wie er schuldig is.
Ik ben idd bij de aangewezen garage van de verzekeraar geweest. En ik heb de vermoed al dat ze niet tussen de verzekeringsmaatschappijen willen komen. Voor hun is de zaak simpel, laat de klant eigen risico betalen en de rest komt later. Ik ben wel ondertussen €150 lichter Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
ToJa3
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 23:01
Locatie: Zuid-Beveland

Re: Eigen risico voorschieten?



Bericht door ToJa3 »

Heb ook enkele jaren geleden een schade gehad welke op een Spaanse tegenpartij verhaald kon worden. De akte van sessie was getekend , de verzekering (NKC)inde bij mij het eigen risico. Het heeft twee jaar geduurd voor ik mijn eigen risico terug had , zolang duurde het voor het geregeld was met de Spaanse verzekering.
-----------------------
Adria Coral S 660 SL
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Eigen risico voorschieten?



Bericht door AbelWei »

2 jaar!?! :bang: ik hoop dat Aveco het sneller kan (tegenpartij is een Belg).
Plaats reactie