NKC verzekert geen verhuur meer

Algemene campervragen en -opmerkingen.
SjaakS
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 22:24
Locatie: Middelburg

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door SjaakS »

Ik heb de laatste drie jaar mijn camper met verhuur kunnen verzekeren bij de NKC. In 2017 was mijn camper al 16 jaar oud.
Veel plezier van onze Hymer B524 uit 2001.
SjaakS
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 22:24
Locatie: Middelburg

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door SjaakS »

Zijn er hier verhuurders met een camper ouder dan 16 jaar die bij een andere verzekeraar zitten? Dus geen NKC.
Veel plezier van onze Hymer B524 uit 2001.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door Bas vd laar »

GoBoony en Camptoo hebben toch hun eigen verzekering?
Ook voor campers ouder dan 16 jaar.
SjaakS
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 22:24
Locatie: Middelburg

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door SjaakS »

Goboony en Camptoo hebben hun eigen verzekering. Daar kun je voor de periode dat je een camper verhuurt een verzekering afsluiten. Ik geloof dat dit via Aveco gaat.
Ik zit bij een kleine verhuuronderneming. Dat bevalt mij prima. Korte lijntjes, goed contact.
Veel plezier van onze Hymer B524 uit 2001.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door Cee Pee »

En weet die verhuuronderneming geen verzekeraar?
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door Arie55 »

De lijst is er echt een van, kijk eens hoe goed wij zijn! Ik mag dan lid van die club zijn, maar het is nooit echt mijn club geweest. Behalve dan de solo gemeenschap, wat ook al om zeep wordt geholpen m.i.

Ik heb die "5 jaar lang 10% korting na volgen rijvaardigheidstraining" uitgerekend wat het me zou opleveren in geldelijke zin. Euh... weinig! Reken zelf maar uit: als lid kost de training 189 euro. 10% korting op mijn premie levert nadien in mijn geval 34 x 10% x 5 jaar x 12 maanden = 204 euro. Hoera bravo! Verschil 15 euro / 5 = 3 euro per jaar.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door Aloys »

Regel 1
Discussies in dit forum dienen niet te gaan over personen, bedrijven, verenigingen, politiek, ras of religie.

Geen discussie tussen voor- en tegenstanders van de NKC of de CCN alstublieft!
On-topic.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door seth_space »

Arie55 schreef:
zo 08 dec 2019, 13:54
10% korting op mijn premie levert nadien in mijn geval 34 x 10% x 5 jaar x 12 maanden = 204 euro. Hoera bravo! Verschil 15 euro / 5 = 3 euro per jaar.
Als je een premie maand hebt blijft 10% een tiende van het bedrag.
Je berekening ontgaat me volkomen. Als je maandelijks 34 euro betaalde krijg je 3,40 euro korting per maand.
Als je al een heel goedkope verzekering hebt zal de korting minder zijn maar nog steeds 10%
Wil je meer korting dan moet je een duurdere verzekering nemen :bow: :lol3:

Belangrijker is dat je een training hebt gevolgd die voor veel camperaars heel nuttig is en je dus eigenlijk niets kost.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door Saviemeke »

Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door Arie55 »

@seth_space

ik verrekende de kostprijs van de training mee als uitgaven. Uitgave voor training - totale verkregen korting over 5 jaar = 3 euro korting per maand

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door seth_space »

Dus je hebt een gratis training gekregen en een korting.. win/win dus!
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door Zwerfsteen »

Even off-topic:
Het is alweer een tijd geleden dat we een dergelijke cursus op een hier georganiseerd treffen konden doen.
Waar blijft de tijd....
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door B1gcheese »

Grappig, ik betaal nogal wat meer premie en krijg ongeveer een tientje per maand korting. En dat 5 jaar lang dus ruwweg 600 euro korting. Trek daar de kosten van de cursus van af en je hebt best een leuk bedrag uitgespaard. De training zelf was voor mij niet echt bijzonder maar wel een lekker dagje kunnen manoeuvreren met echtgenote als gids. En niet lullig bedoeld: maar er waren nogal wat cursisten bij die heel veel baat hadden bij deze cursus. Had ook een hoge amusementswaarde x:DD

Overigens: ook andere camperverzekeraars bieden dergelijke trainingen gekoppeld aan premiekorting, niet uitsluitend de NKC. Wel is het zo dat ze uitsluitend de behaalde cursus van eigen opleidingspartner accepteren. Is dus een beetje klantenbinding zeg maar (of vendor lock-in, het is maar hoe je het bekijkt).
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: NKC verzekert geen verhuur meer



Bericht door AadenAnke »

Wij zijn verzekerd bij Safetrip. Rijvaardigheidstraining gratis maar geen korting. Idee is natuurlijk voorkomen van schade, dus kosten, dus winst. Op zich niets mis mee lijkt mij. Om eerlijk te zijn wat ik de afgelopen 5 jaar aan schades door gewoon niet beheersen van het voertuig op CP's en campings gezien heb, vraag ik mezelf af of een proef van bekwaamheid voor acceptatie van verzekering niet nodig is? Ik weet ik schop tegen een heilig huisje! Ik ben zo wie zo een voorstander van een periodieke proef van minimale vaardigheid voor elk rijbewijs! Nu de eerste 3 dagen maar niet meer inloggen. Ach maak ons niet uit toch zijn al die anderen die niet kunnen rijden, wij wel :shh:

Gr. Aad
Plaats reactie