Rijbewijs verlengen BE met diabetes

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 897
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 21:34

Rijbewijs verlengen BE met diabetes



Bericht door Bram »

Hallo,

Ja ik weet het, ik kan mijn vraag ook bij het CBR neerleggen, maar ik heb niet veel zin
om een uur in de wacht te worden gezet en dan een ontwijkend antwoord te krijgen van een inhuurkracht. Of doorgeschakeld te worden na weer een lange wachttijd naar een andere tijdelijk inhuurkracht.
Ik vertrouw er op dat hier op het forum voldoende ervaringsdeskundigen zijn.

De vraag?:
Ik heb mijn aanvraag bij het CBR gedaan en betaald. Vervolgens moet ik wachten tot het CBR mij
informeert dat ik, als eenvoudig diabeet, zonder bijzondere klachten, een "Verslag van de arts"
laat invullen en moet opsturen. Dat kan dus nog wel even duren bij deze totaal
door het ijs gezakte dienstverlening, die zojuist haar wachttijden maar even gemakshalve verhoogt tot
vijf maanden. Kun je ook op voorhand het verslag ongevraagd naar CBR Rijswijk sturen. Bespoedigt het
de procedure??? Graag alleen reacties met ervaring. Al mag er best een beetje gekankerd worden op deze zoveelste waardeloze dienstverlening van de overheid. Ik laat mijn topic daarvoor met het grootste genoegen gebruiken.

Bram
Mijn Hobby was een Hobby maar nu een Adriatik
Gebruikersavatar
leenjose
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 14:28
Locatie: Steenbergen (Nbr)

Re: Rijbewijs verlengen BE met diabetes



Bericht door leenjose »

Ik heb dat ooit eens gevraagd ivm mijn apneu waardoor ik ieder jaar gekeurd dient te worden, het antwoord was vorig jaar NEE u dient de hele procedure weer te doorlopen :(
eigen verklaring in vullen - wachten
Naar keuringsarts - wachten
Naar longarts om het rapportje uit te laten draaien en opsturen - wachten
Ca. 5,5 maand later goedkeuring voor 1 jaar (dit mogelijk omdat het een groot rijbewijs betreft)

Ben nu begonnen begin september eigen verklaring ingevuld nog niets vernomen mijn rijbewijs verloopt in april 2020 dus duimen dat alles op tijd rond komt. En dat alles voor een uitdraai van het apneu apparaat :x
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Rijbewijs verlengen BE met diabetes



Bericht door B1gcheese »

Ik kan alleen herhalen wat ik in een eerder topic vertelde: als ze de gestelde termijn overschrijden kun je een klachtenprocedure opstarten bij het CBR. Mijn ervaring is dat ze de klacht snel behandelen en als je in het gelijk wordt gesteld (zoals in mijn geval) dan wordt de verlengingsprocedure met spoed afgehandeld en is het snel geregeld.

In mijn geval ging het om verlengen C1 en ik kon alle vragen op de gezondheidsverklaring met nee beantwoorden.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Rijbewijs verlengen BE met diabetes



Bericht door Cee Pee »

Alles met nee beantwoordt en toch zo lang wachten?
Ik heb het net aangevraagd en vanaf de verlenging kopen bij het gemeentehuis tot de geneeskundige verklaring op Mijn CBR duurde goed twee weken.
Dit ging over groot rijbewijs.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Rijbewijs verlengen BE met diabetes



Bericht door Charm »

In 2017 heb ik deze procedure doorlopen. Op advies van de CBR klantenservice heb ik het verslag van de arts en de keuring van de oogarts op eigen initiatief direct meegestuurd. Dus zeker doen! Dit verkort de lange procedure
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    Bram
    Berichten: 897
    Lid geworden op: za 24 mar 2007, 21:34

    Re: Rijbewijs verlengen BE met diabetes



    Bericht door Bram »

    Bedankt Charm.

    Ik ga dat maar doen denk ik en maak komende week een afspraak met de arts en neem het formulier wat ik reeds gedownload heb voor zover nodig en mogelijk eigen info zelf ingevuld mee.
    Groeten,

    Bram
    Mijn Hobby was een Hobby maar nu een Adriatik
    myway
    Berichten: 15458
    Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

    Rijbewijs verlengen BE met diabetes



    Bericht door myway »

    Zins wanneer moet je voor het verlengen van een A,B,BE rijbewijs een geneeskundige verklaring nodig, of ben je boven een bepaalde leeftijd?
    Of heb je een rijbewijs met een beperkte geldigheidsduur?
    Laatst gewijzigd door myway op za 07 dec 2019, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
    Gebruikersavatar
    Cee Pee
    Berichten: 18102
    Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
    Locatie: Texel

    Re: Rijbewijs verlengen BE met diabetes



    Bericht door Cee Pee »

    Je zal sowieso een eigen verklaring moeten invullen en als je daar een vraag met ja moet beantwoorden heeft dat gevolgen.
    Je kunt ook overal nee invullen terwijl er toch ergens een ja moet staan maar dan heet dat fraude of valsheid in geschrifte.
    Met Texelse Groet,
    AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
    myway
    Berichten: 15458
    Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

    Rijbewijs verlengen BE met diabetes



    Bericht door myway »

    Eigenverklaring voor A of B of BE bij verlengen van die rijbewijzen?
    Heb ik een aantal maanden geleden zeker iets gemist

    Ik heb al de andere rijbewijzen niet verlengt, omdat daar wel een eigenverklaring bij nodig is.
    Gebruikersavatar
    Cee Pee
    Berichten: 18102
    Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
    Locatie: Texel

    Re: Rijbewijs verlengen BE met diabetes



    Bericht door Cee Pee »

    https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... schiktheid

    En in goed Nederlands staat daar dat je het moet melden als je iets mankeert wat de rijvaardigheid kan beïnvloeden.
    Met Texelse Groet,
    AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
    myway
    Berichten: 15458
    Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

    Re: Rijbewijs verlengen BE met diabetes



    Bericht door myway »

    Ik zou zeggen lees eens door.
    Gebruikersavatar
    Cee Pee
    Berichten: 18102
    Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
    Locatie: Texel

    Re: Rijbewijs verlengen BE met diabetes



    Bericht door Cee Pee »

    Als je niet wil lezen wat er staat houdt het op hè
    Met Texelse Groet,
    AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
    Gorfel

    Re: Rijbewijs verlengen BE met diabetes



    Bericht door Gorfel »

    Er staat inderdaad dat je moet rekenen met een wachttijd van maximaal 4 maanden. Dus ruim op tijd aanvragen.
    myway
    Berichten: 15458
    Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

    Re: Rijbewijs verlengen BE met diabetes



    Bericht door myway »

    Als ik Bram was zou ik ff op de site van de gemeente kijken wat hij moet inleveren voor het verlengen van zijn rijbewijs BE
    Plaats reactie