MRB verhoging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: MRB verhoging



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 4:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: MRB verhoging



Bericht door Navigator »

AadenAnke schreef:
wo 11 dec 2019, 14:26
Geboren en getogen in centrum 010 daar tot mijn 30e gewoond ben ik blij dat ik er niet meer hoef te komen! De laatste keer dat ik was ongeveer 9 jaar geleden, toen was mijn dochter afgestudeerd. Heb er echt niets mee. Wil er nooit meer naar toe

Gr. Aad
Ik werk op de kop van Zuid. Fantastische stad! De ontwikkeling van zuid is een voorbeeld voor andere steden.

//ontopic
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: MRB verhoging



Bericht door dedruivenplukker »

Ja, en straks weer op het Noordereiland bootjes kijken vanuit de oldtimer camper!

Nog even over de MRB verhoging, het CBS meld vandaag dit:

Autobezitters in Nederland gaan 147 miljoen euro meer betalen aan wegenbelasting in 2020 dan in 2019. De toename komt onder andere door een groeiend wagenpark, hogere tarieven, en de fijnstoftoeslag, ook wel ‘roettaks’ genoemd. In totaal verwachten het Rijk en provincies bijna 6,1 miljard euro te innen. Dit meldt het CBS op basis van onderzoek van begrotingen van het Rijk en provincies.
De wegenbelasting (motorrijtuigenbelasting) bestaat uit een rijksdeel en deel bestemd voor provincies. Het Rijk verwacht 131 miljoen euro meer te innen. De opbrengsten van het Rijk stijgen onder andere door inflatiecorrectie van het tarief en door een groeiend wagenpark. Daarnaast stijgen de opbrengsten van het Rijk 49 miljoen euro vooral door invoering van de fijnstoftoeslag per 2020.

Provincies merken niets van de invoering van de fijnstoftoeslag, die alleen van toepassing is op het rijkstarief. In 2020 verwachten zij gezamenlijk ongeveer 16 miljoen euro meer te ontvangen. De verschillen per provincie zijn aanzienlijk, omdat provincies zelf het opslagpercentage, het zogenoemde opcententarief, mogen bepalen. Voor provincies is de motorrijtuigenbelasting een belangrijke inkomstenbron waarvan de opbrengst vrij besteedbaar is. Dit laatste geldt ook voor het Rijk. De totale lengte van de wegen in Nederland was in 2018 bijna 140 duizend kilometer.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: MRB verhoging



Bericht door bupozaanstad »

De auto in het algemeen is gewoon de grootste melkkoe in Nederland. Nog even en dan kan de minder vermogende autobezitter die het nu nog kan betalen straks met paard en wagen de weg op, we worden door onze fantastische regeringsleiders gewoon de auto uitgejaagd.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: MRB verhoging



Bericht door hathi »

Je hebt gelijk Bupozaanstad,maar het gros moet nog komen,let maar op !maar een paard en wagen is ook duur,maar het ergste,kost iedere dag voeder,en zo,n ding schijt ook nog niet zo weinig ook,stikstof weet je ? :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: MRB verhoging



Bericht door Kroppie »

ach die 19 euro per mnd voor mijn panda,tje kan er nog wel vanaf. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: MRB verhoging



Bericht door Hoofdnoorman »

En, als we alles niet meer kunnen betalen, komt de "Rijwielbelasting" wel weer uit de oude doos.
Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: MRB verhoging



Bericht door Nugget1 »

Hé HoofdNoorman, dat rijwielplaatje is belastingvrij. Er zit nl. een gat in. Je mocht er niet op zon-en feestdagen mee rijden. Want je was van de steun. En werkloos. Maar of ooit een kentekenplaat met een gat erin komt? :-B
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: MRB verhoging



Bericht door Hoofdnoorman »

Geen idéé, ik was er toen nog niet. Maar ik dacht dat als er een gat in zit het juist meer kost.

Mijn vader zei altijd dat mijn moeder een gat in de hand had en dat dit hem een vermogen kostte. x:D
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: MRB verhoging



Bericht door bupozaanstad »

Kroppie schreef:
vr 13 dec 2019, 15:00
ach die 19 euro per mnd voor mijn panda,tje kan er nog wel vanaf. :D
Jos, voor een Panda is het te doen maar nu de belastingdienst met de fijnstoftax komt wat gaan de provincies doen want die mogen de opcenten zelf bepalen. Woon je in een provincie de "geregeerd" wordt door van die groene rakkers dan kan het zo maar zijn dat deze de opcenten voor diesel ook flink gaan verhogen om hun kas te spekken.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: MRB verhoging



Bericht door Bas vd laar »

Ik kreeg nu eindelijk ook de brief, er staan 5 voertuigen op waarvoor ik allemaal extra belasting moet gaan betalen terwijl er amper mee gereden wordt, gewoon absurd.En geloof me dit wordt de komende jaren alleen nog maar erger, ze zullen autobezitters financieel helemaal kapot maken.
Voordeel is natuurlijk dat de prijzen omlaag gaan en de export een vlucht neemt naar landen waar ze autobezit niet zo achterlijk hoog belasten.
Ik zie daar wel mogelijkheden, maar het is natuurlijk verschrikkelijk voor de mensen die hun hobby moeten opgeven.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Wat de provincies met de opcenten gaan doen is inmiddels ook bekend. In vijf provincies moet je meer betalen. En tadaaa. In Gelderland ga je zelfs minder betalen. Okee, iets van 5 of 10 euro maar. Maar toch.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: MRB verhoging



Bericht door Huub56 »

Schors de wegenbelasting stal net over de grens in Duitsland en kom nooit meer in nl met de camper ze kunnen de hik krijgen in Den Haag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: MRB verhoging



Bericht door twente1946 »

wat is het risico als ik in het buitenland verblijf met de camper en ga de camper schorsen tot ik weer vlak bij de grens (NL) ben??
Plaats reactie