MRB verhoging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
metatoon
Berichten: 9690
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: MRB verhoging



Bericht door metatoon »

Nu de klimaat top zoals door mij wel verwacht,hoogst waarschijnlijk mislukt kan die mrb verhoging misschien wel gebruikt worden als stikstof compensatie voor deze verkwisting.
Wat mij bij de opbouw opviel en erg stoorde was het nutteloze decor wat perse in de sfeer van chili moest blijven.
Zonder decor mislukt het ook wel hoor. :bang:

Gr Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: MRB verhoging



Bericht door Kroppie »

daaruit blijkt wel weer wat men daar echt belangrijk vind, decorum. :bang: :bang:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: MRB verhoging



Bericht door Bob Diesel »

Aangezien de rest v/d wereld weinig wil doen
Gaan we hier de belasting op uitstoot nog verder verhogen :sick:

Niet dat het ene ruk uitmaakt :bang:
maar het is goed voor de schatkist x:DD
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: MRB verhoging



Bericht door pietb »

Mooi voor de algemene middelen , om wachtgelden ,reiskosten en snoepreisjes ,van te betalen , nou nou ik lijk wel jaloers. :oops: groetjes lmc 638a lyberty? dubbellucht uit de lemmer
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: MRB verhoging



Bericht door ducati 900 »

Daar is al eens een topic over geweest, niks aan de hand todat er iets gebeurt.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: MRB verhoging



Bericht door Frans-K »

@Frans-K ik weet 1 ding zeker via de openbare aanbesteding is het OV in kwaliteit een stuk slechter geworden! De passagier gerichtheid verdwenen. Het een stuk duurder geworden en het personeel flink minder gewaardeerd en gemotiveerd. Ooit zei een OV manager de passagier is een lastig bijproduct de klant die we tevreden moeten houden is de opdrachtgever in ons geval de provincie. Volgens mij is dat intussen in de zorg ook zo. Het onderwijs zit intussen ook tot over de oren in de administratie druk.

Laten we aub de aanbestedingen vergeten. Gewoon allerlei heffingen betalen en blij zijn dat we in Nederland leven, veel mogen betalen en dan ondanks dat er veel teveel niet goed is hier gelukkig zijn. Al die landen waar het zoveel goedkoper is zijn meestal voor de lokale bevolking ook een stuk minder.

Gr. Aad
Aad, ik ben het als spoorman hier helemaal mee eens..... :cheers: :bow:
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: MRB verhoging



Bericht door Frans-K »

Re: MRB verhoging
Bericht door panda58 » za 14 dec 2019, 22:52

Mijn camper staat geschorst in de winterstalling.
Als ik dan goed begrijp hoef ik hem dan niet te verzekeren,
want ze keren toch niet uit bij schade aan derden........
Nou ik laat hem mooi in de verzekering,geloof niet dat iemand de caravan uit de
verzekering haalt als die in de winterstalling staat.

Gr Jan
Het advies is om de verzekering door te laten lopen. Bij schade betalen ze wel uit. Het is net als schade bij parkeren.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: MRB verhoging



Bericht door Bob Diesel »

Vandaag (eindelijk) :wink: ook bericht gehad dat ik een vervuilende stinkbak als camper heb
mag dus gewoon zonder probleem blijven rijden ,geeft niks ,ik hoef niks te veranderen oid
gewoon € 10,- p/m meer betalen ,en gewoon door vervuilen/stinken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: MRB verhoging



Bericht door doov »

Precies wat je zegt Bob, ons krijgen ze niet klein.

De betaler vervuilt.
En niet andersom.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: MRB verhoging



Bericht door Euro-Trotter »

Krijg ik gisteren een brief van de RDW in de bus met de volgende tekst:

De Belastingdienst maakt gebruik van de gegevens die de RDW heeft geregistreerd in het kentekenregister. Er was geen waarde voor uw voertuig geregistreerd bij "uitstoot deeltjes", vandaar dat u een brief ontving over de Fijnstoftoeslag MRB. De juiste waarde is aan de hand van de typekeuring van uw voertuig gevuld in het kentekenregister. Deze waarde is 0,001 g/kWh. Dit is lager dan de drempelwaarde die de Belastingdienst hanteert. U hoeft dus geen Fijnstoftoeslag te betalen. Mijn excuses voor het ongemak.

Onze camper is in mei 2009 als nieuwe camper ingevoerd.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: MRB verhoging



Bericht door Going »

Welke motor heeft u?
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: MRB verhoging



Bericht door Euro-Trotter »

Mercedes Benz 315 / 150 PS
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: MRB verhoging



Bericht door hathi »

Ja ook in 2009,liep MERCEDES al voorop,betreffende het milieu,blijkt maar weer,zo ook bij de huidige Euro 6D ,maar het heeft voor NL toch geen zin,de diesel moet weg,ook al stoot De huidige ook veel minder uit dan de norm,...de overheid bepaalt waarin wij gaan rijden. en is een filter plaatsing ook Taboe ,het milieu blijft ondergeschikt, aan de inkomsten? https://autofans.be/nieuws/officieel/44 ... -groen-als
Hans
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: MRB verhoging



Bericht door Euro-Trotter »

Ik heb gisteren hier gemeld dat ik ondanks een eerdere brief van de Belastingdienst nu een brief krijg van RDW dat ik geen fijnstoftoeslag hoef te betalen. Daar had ik niet om gevraagd. De RDW heeft dat dus spontaan gedaan. Vreemd blijft wel dat niet de Belastingdienst mij deze brief stuurt!

Ik ben er natuurlijk wel blij mee, maar vreemd blijft het wel. De uitstoot van deeltje zou in mijn geval 0,001 g/kWh bedragen.Dat lijkt mij wel heel erg laag, of vergis ik me?
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Plaats reactie