MRB verhoging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: MRB verhoging



Bericht door Face »

Nee de MRB gaat niet alleen voor oude diesels omhoog... ook voor jongere campers die geen roetfilter hebben(op kenteken) Dus niet alleen de campers van voor 2009.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Daar waar ik schreef oude diesels had ik natuurlijk moeten schrijven oudere diesels en diesels zonder roetfilters af fabriek. Mea Culpa.
Afbeelding
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: MRB verhoging



Bericht door doov »

De berichtgeving is ook onduidelijk.
Ik dacht ook eerst de dans te ontspringen met mijn bussie van 2010.
Zo zie je maar, je moet krantenkoppen niet geloven.
Dus dat Rusland de komende 30 jaar 38 miljard kuub gas gaat leveren aan China zoals ik zojuist in de krant las is vast ook niet waar. We gebruiken immers geen gas meer.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Laat ik dan ook niet vergeten dat het voor diesels van 40 jaar en ouder weer niet opgaat. Want 15% van 0 blijft 0. Voor nu althans.
Afbeelding
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: MRB verhoging



Bericht door johan1950 »

doov schreef:
di 03 dec 2019, 7:41
Dus dat Rusland de komende 30 jaar 38 miljard kuub gas gaat leveren aan China zoals ik zojuist in de krant las is vast ook niet waar. We gebruiken immers geen gas meer.
Dat is toch ook maar heel weinig, gemiddeld ongeveer 3,5 miljoen kuub per dag.
Op een mooie winterdag produceerde Nederland meer als 400 miljoen kuub per dag.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: MRB verhoging



Bericht door doov »

Tis 38 miljard kuub per jaar.
Gemiddeld 104 miljoen per dag.
En ook in China zal er op een winterdag meer verbruikt worden dan in de zomer.
Per Chinees nog steeds weinig natuurlijk.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Leuk. De vraag was om, na alle zijstraten, terug te keren naar het onderwerp.
Afbeelding
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: MRB verhoging



Bericht door Ontario »

Dafluc schreef:
di 03 dec 2019, 12:49
Leuk. De vraag was om, na alle zijstraten, terug te keren naar het onderwerp.
Deze "trein" is inderdaad zo ongeveer langs alle "stations" voorbij gekomen en de vele wagons werden van zeer uiteenlopende lading voorzien. Op zijn minst één niet onbelangrijk station heb ik nog niet genoemd gezien: de NKC cq organisaties die ons belang mee willen wegen. De route en de toekomstige lading van die trein wordt grotendeels bepaald door de strijd tussen belangengroepen. Gezonde lucht, veronderstelde opwarming van de aarde (met alle mogelijke dramatische gevolgen van dien), het kunnen recreëren naar ieders eigen wil, en nog diverse andere daaruit voortvloeiende wensen worden door de belanghebbenden bepleit en soms ook verbaal bevochten.
Het is nog geen jaar geleden dat ik me stoorde aan een uiting van een NKC-staflid die het toch wel sneu vond voor die eigenaren van oude(re) diesels. Het heeft er zelfs toe geleid dat ik mijn lidmaatschap opzegde. Inmiddels is mijn mening herover toch wel opgeschoven en heb ik meer begrip voor de nu nog milde financiële "straf" die opgelegd gaat worden. En dat niet omdat mijn camper toevallig een euro-5 motor heeft. Een gezond milieu is meetbaar en mag uiteraard "wat" kosten. Juist de NKC kan door haar grote aantal leden nog invloed uitoefenen op het landelijk beleid. Ons individuele gemopper en gekissebis mag dan wel een aangename uitlaatklep zijn; het zal weinig of niets helpen om invloed uit te oefenen op de beleidsmakers. Er zijn weinig opties, want betalen zullen we toch. Blijft de keus om via organisaties als een politieke partij of b.v. de NKC je stem te laten horen; of je probeert een voldoende jongere camper aan te schaffen.

Henk
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: MRB verhoging



Bericht door Premiumliner »

Het is in dit forum al vaker voorbij gekomen en zelfs in een vergelijkbaat topic als deze..... forumleden die vinden dat de NKC maar op moet komen voor hun belangen.
Prima natuurlijk en het is natuurlijk een taak/opdracht voor de NKC om op te komen voor de belangen van haar LEDEN.
Dus als je dat als forumlid vind, dan kun je dat naar mijn eigenste mening alleen als je ook lid bent van die club!
In het andere geval parasiteer je alleen maar op de NKC-clubleden.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Hobbyvan
Berichten: 44
Lid geworden op: do 06 jan 2011, 12:23
Locatie: Winssen

Re: MRB verhoging



Bericht door Hobbyvan »

Zojuist maar even RDW Veendam gebeld. Onze camper is van 27-1-2010 milieuclassificatie 5. Dus we dachten dat het goed was. Vanaf de fabriek zijn de uitstootgegevens doorgegeven 0.036, dus te hoog. Kassa
Geniet van het leven,het is later dan je denkt.
Tijd vliegt, gebruik de tijd die blijft. Geniet
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: MRB verhoging



Bericht door doov »

In 5 provincies gaan ook nog eens de opcenten per 1 januari omhoog.
In Friesland het meest. Het NUON geld is kennelijk verbrast.

Maar er is ook goed nieuws. In Gelderland gaan de opcenten omlaag.
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: MRB verhoging



Bericht door Abri079 »

Daar hebt u vast een linkje van?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: MRB verhoging



Bericht door Frans-K »

door Hobbyvan » wo 04 dec 2019, 16:38

Zojuist maar even RDW Veendam gebeld. Onze camper is van 27-1-2010 milieuclassificatie 5. Dus we dachten dat het goed was. Vanaf de fabriek zijn de uitstootgegevens doorgegeven 0.036, dus te hoog. Kassa
Ik heb nog geen brief ontvangen, maar betaal je dan over de aanslag ook het kwarttarief?? En stopt deze ook als je de camper schorst??
Wat betalen we dan als camperrijder??
door Premiumliner » wo 04 dec 2019, 0:18

Het is in dit forum al vaker voorbij gekomen en zelfs in een vergelijkbaat topic als deze..... forumleden die vinden dat de NKC maar op moet komen voor hun belangen.
Prima natuurlijk en het is natuurlijk een taak/opdracht voor de NKC om op te komen voor de belangen van haar LEDEN.
Dus als je dat als forumlid vind, dan kun je dat naar mijn eigenste mening alleen als je ook lid bent van die club!
In het andere geval parasiteer je alleen maar op de NKC-clubleden.
Helemaal mee eens, daarvoor ben je ook lid van de vereniging. Of moet je lid worden.
Plaats reactie