MRB verhoging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1805
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: MRB verhoging



Bericht door doov »

En dat is nog maar het begin.
Dadelijk staat er in je huis geen CV ketel maar een apparaat dat je huis niet warm krijgt.
Je open haard wordt verboden.
Je pensioen gekort, terwijl het personeel van de Action er 8,5% salaris bij krijgt ( waarbij de vakbond ook nog eens buitenspel gezet is).
De kloof wordt groter en groter.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51313
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: MRB verhoging



Bericht door Kroppie »

wat een zwartkijkers hier zeg, en ik zou dan maar bij de action gaan solliciteren.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80407
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Ja, verzin nog maar wat rampspoed. Nu is zelfs het personeel van de Action een vijand van de pensionado? Rekeningrijden is inderdaad voorbij gekomen hier. Maar nergens heb ik gelezen dat iemand ervan uitging dat dat bij de grens zou ophouden. Dat zou ook erg raar zijn. Want dan zette iedereen zijn campertje wel aan de andere kant van de grens. Doemdenken en anderen de schuld geven. Als dat het enige is dat hier nog geschreven kan worden zijn we denk ik redelijk rond.
Afbeelding
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: MRB verhoging



Bericht door Dutch Traveler »

Ik ben zeker geen zwartkijker hoor. Maar IK steek MIJN k(r)oppie NIET in het zand.
Had een hele mooie camper waar ik super supertrots op was. Een Fiat 244 Euro 3 van 2005, een Burstner T625 Harmonie.
Kon er vorig jaar een superprijs voor krijgen en gezien de ontwikkelingen omtrent de diesel heb ik hem met spijt in mijn hart verkocht.

Doe het nu (tijdelijk) met een mini campertje Euro 4 op benzine , betaal 12 euro aan houderschapsbelasting per maand
En daar wacht ik de komende ontwikkelingen rustig mee af.

Net nog naar het centrum van Berlijn geweest. Gewoon vlak bij de Alexanderplatz een parkeergarage ingereden (inrijhoogte 1.90 mtr.)
en met een paar donuts (niet zo spectaculair als onze Max) doorgereden naar het dak van de garage.
Daar tegen de rand de hele avond genoten van een onvergetelijk uitzicht en een hectische altstad die in rust komt.
In de garage heerlijk overnacht en de volgende morgen met de lift naar beneden, eerst een bakker opgezocht, daarna lekker bij mijn mini campertje ontbeten, en Berlijn letterlijk en figuurlijk aan mijn voeten lopend bezocht.
Toen het een dag later begon te regenen, gewoon een etage lager geparkeerd. Stond zelfs mijn campertje lekker droog.
En zeg nu zelf, welke camping heeft er nu een lift :hug:
Ben dus zeker géén zwartkijker. Ik geniet met volle teugen van mijn pensioen.

Wens jullie allemaal veel wijsheid toe.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80407
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

De laatste zin was niet persoonlijk aan jou gericht. Maar in het algemeen. Denk dat we inhoudelijk wel rond zijn. Ergernissen kan iedereen prima in het daarvoor bestemde topic kwijt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: MRB verhoging



Bericht door FrankJC »

LE-4-21 schreef:
zo 01 dec 2019, 19:44
Hoe is het te verklaren dat iemand met een buitenlands kenteken ( die hier woont en werkt) Niet hoeft te betalen.
Dat kan n.m.m. alleen als het voertuig een bedrijfswagen is van een in het buitenland gevestigd bedrijf. Een kennis van mij woonde en werkte in Duitsland, ging werken en wonen in Nederland(Ter Apel) en reed met Duitse platen, lekker goedkoop, op gegeven moment stond de douane voor de deur en was het KASSA :crazy:
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: MRB verhoging



Bericht door Cee Pee »

Europees rekeningrijden, dat gaat nooit lukken het komt uit de koker van een Hollander waar al een van de hoogste tarieven gelden.
En als dat erbij komt moeten ze dat in eigen land ook extra gaan betalen en daar zullen veel landen niet op zitten te wachten.
Dus voor die op één lijn zitten zijn we jaren verder.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: MRB verhoging



Bericht door durisotti »

Ik heb even in de RDW gekeken en mijn campertje braakt 0.5 gram roet per km uit, 100 keer boven de norm..Dus daar zal wel niks meer aan toe doen zijn..

Hieronder de jaarbedragen van de toeslag, als je de camper niet gebruikt dan kun je deze nog schorsen !



1.251 t/m 1.350
€ 53,52

1.351 t/m 1.450
€ 58,65

1.451 t/m 1.550
€ 63,79

1.551 t/m 1.650
€ 68,93

1.651 t/m 1.750
€ 74,07

1.751 t/m 1.850
€ 79,20

1.851 t/m 1.950
€ 84,34

1.951 t/m 2.050
€ 89,48

2.051 t/m 2.150
€ 94,62

2.151 t/m 2.250
€ 99,75

2.251 t/m 2.350
€ 104,89

2.351 t/m 2.450
€ 110,03

2.451 t/m 2.550
€ 115,17

2.551 t/m 2.650
€ 120,30

2.651 t/m 2.750
€ 125,44

2.751 t/m 2.850
€ 130,58

2.851 t/m 2.950
€ 135,72

2.951 t/m 3.050
€ 140,85

3.051 t/m 3.150
€ 145,99

3.151 t/m 3.250
€ 151,13

3.251 t/m 3.350
€ 155,54

3.351 t/m 3.450
€ 159,88

3.451 t/m 3.550
€ 164,21
Laatst gewijzigd door durisotti op ma 02 dec 2019, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2482
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: MRB verhoging



Bericht door rob2 »

Hoe is het te verklaren dat iemand met een buitenlands kenteken ( die hier woont en werkt) Niet hoeft te betalen.
Omdat veel van deze personen ( arbeidsmigranten ) niet officieel woonachtig/ingeschreven zijn in NL.
Sterker nog ze kúnnen dan niet eens een voertuig te naam laten stellen.

Vreemd vind ik het wel bij buitenlandse studenten, ze staan ingeschreven in NL, studeren in NL,
houden wel hun ( bij ons in de stad veelal ) Duitse paspoort, dus rijden de studentes tegenover ons in
papa's 'oude' bmw X3 op diesel voor een prikkie

En voor diegene die een buitenlandse 'auto van de zaak hebben' , die betalen gewoon bijtelling over
de NL aanschafprijs incl. bpm/btw

overigens, die 'toeslagbrief' hebben we natuurlijk ook ontvangen :clap:
altijd nog beter dan dat we het 'vol' tarief zouden moeten gaan betalen, ( niet te doen )
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13431
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: MRB verhoging



Bericht door hathi »

Maar hoe je het ook wend ofkeert,zo langzamerhand,is er scheefgroei,in dit collectieve landje,intussen,word er op de collectieve korting( ziekenfonds) gekort,maar gaat men zelf rustig door met wel collectief te zijn in de kosten berekening,en niet alleen voor De zorg ,de motorrijtuigen belasting,en de uitkeringen,een steeds kleiner aantal betaald,( een steeds hogere prijs) omdat ze ook voor niet betalende,en niet bijdragende mee moeten betalen,wat langzaam merkbaar begint te worden,in de steeds oplopende prijzen,maar desalniettemin word er nog steeds verhoogt,en gewacht tot het misloopt een voorbeeld een medicijn dat hier €100,- kost:enkel verkrijgbaar via ziekenhuis of apotheek,Excl.uitleg kosten €7;-..in Spanje ,voor precies hetzelfde ook het merk! en bij iedere apotheek op de hoek Vd straat verkrijgbaar €25,-
Hans
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: MRB verhoging



Bericht door Face »

Dafluc schreef:
ma 02 dec 2019, 0:08
Nee hoor, ieder zijn mening inderdaad. Ik constateerde slechts dat we in herhalingen aan het vervallen waren.
Mensen zijn gefrustreerd,waar ik ook kom heeft men het erover. Laat mensen in hun waarde door op deze topic te schrijven wat men wil,ook al is het eens voorbij gekomen. Maak je niet zo dik over "herhalingen". Als ik het zo lees erger jij je daaraan, niet doen slecht voor je hart. Gewoon mee leren om te gaan.Persoonlijk vindt ik dat je een reactie ook anders kan formuleren.
Begrijp goed dat dit een onderwerp is die mensen in de "knip" treft.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: MRB verhoging



Bericht door Veebee »

De 10 goedkoopste landen om te wonen zijn:
Pakistan
Egypte
Oekraïne
Indië
Tunesië
Syrië
Kosovo
Georgië
Azerbeidzjan
Bangladesh

Puur bedoeld voor diegene die het hier niet meer uit kunnen houden en te duur vinden.
Puur informatief......... :D
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: MRB verhoging



Bericht door dieseltje+ »

hathi schreef:
ma 02 dec 2019, 12:43
een voorbeeld een medicijn dat hier €100,- kost:enkel verkrijgbaar via ziekenhuis of apotheek,Excl.uitleg kosten €7;-..in Spanje ,voor precies hetzelfde ook het merk! en bij iedere apotheek op de hoek Vd straat verkrijgbaar €25,-
'off topic
Dat lukt in Nederland ook.
Haal maar eens gabapentine 300mg (op recept) bij je apotheek, informeer dan ook maar eens bij de dierenarts (ja je leest het goed, dierenarts)
Apotheek hier, €9 voor 10 stuks. Dierenarts €13 voor 30 stuks. Zelfde merk, zelfde dosering.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80407
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Face, jij ook je eigen mening natuurlijk. Ik denk dat ik het nut van dit soort topics echt wel snap. Anders liepen ze namelijk niet zo lang door. Ook dat is in dit draadje al aan de orde gekomen. Ik erger me niet aan een herhaling. Maar als we alleen nog reacties krijgen in de trant van die ...Rutte, dat....Nederland, de ...EU enzovoort dan is het op en stopt het. Lucht ook op, maar zo'n forum willen we niet zijn. Dus ruimte ja, alle ruimte nee. Heeft niks met mijn hart te maken en ik kan er prima mee omgaan, dank je.
Dat mijn manier van reageren jou niet bevalt is jammer. Vond jouw reactie ook apart. Denk dat we het hierbij laten tussen ons.

En voor het vervolg van het topic: we hebben alle zijstraten zo'n beetje gehad. De MRB gaat voor oude diesels omhoog. En daar zitten de nodige campers bij. Dat is en was het onderwerp. Laten we daar weer naar terug gaan.
Afbeelding
Plaats reactie