MRB verhoging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: MRB verhoging



Bericht door Japie »

Mooie schijtzooi. De oude barrels van vliegtuigen, grote cruiseschepen en binnenvaart blijven buiten schot.
Het zal mijn tijd wel duren maar rechtvaardigheid is ver te zoeken. Straks weer minder oude campers op de weg en dus minder boodschappen bij middenstand.
Afbeelding
Afbeelding
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: MRB verhoging



Bericht door Face »

Cee Pee schreef:
zo 01 dec 2019, 18:25
Ja dan mag je evengoed aftikken want hij wordt er geen minuut jonger door en dat is het enige wat hier telt.
belachelijk want de camper voldoet dan aan dezelfde eisen met een af fabriek roetfilter. Althans die van ons wel. Een kennis heeft ook een Ducato 250 met roetfilter hoeft dus geen roettax te betalen(2015). Als ik met onze camper uit 2011 door een erkend bedrijf een roetfilter laat plaatsen voldoet hij aan dezelfde eisen. Dezelfde motor ligt erin alleen bij ons geen roetfilter op kenteken op dit moment.
Laat ik er eentje plaatsen heb ik een camper uit 2011 met roetfilter en dus vrij van roettax (wel bij rdw laten registreren natuurlijk)
Laatst gewijzigd door Face op zo 01 dec 2019, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Mijns inziens zijn de belangrijkste woorden uit je verhaal. Het is anders. Dat is hier al tig keer voorbij gekomen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: MRB verhoging



Bericht door Face »

Dafluc schreef:
zo 01 dec 2019, 19:03
Mijns inziens zijn de belangrijkste woorden uit je verhaal. Het is anders. Dat is hier al tig keer voorbij gekomen.
zal me er niet meer inmengen! En heb het woord verwijderd,krijg je geen ergernis meer.
LE-4-21
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 18:34
Locatie: Lemmer

Re: MRB verhoging



Bericht door LE-4-21 »

Het gaat hierbij echt niet om het milieu.Het is wederom zakkenvullerij van de ,,heren,, uit Denhaag.
Hoe is het te verklaren dat iemand met een buitenlands kenteken ( die hier woont en werkt) Niet hoeft te betalen. Hoe is het te verklaren dat een bootbezitter met vaak oudere dieselmotoren geen toeslag hoeft te betalen. Duidelijk is dat er weer met verschillende maten wordt gemeten!

Schandalige roverij,alles onder de fabel Milieuverbetering!
Leon (LE-4-21)
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: MRB verhoging



Bericht door pietb »

dat bedoel ik nou ook,boten en andere nog ouwere meuk niet , en wat te denken van onze oosterburen tis hier meer witte als gele nummer borden , is de nationale ombudsman geen ideetje ,nooit geschoten altijd mis. ik vindt dit wel erg selectief denken van onze zgn bestuurders ,,,,,, mvg lmc 638a dubbellucht uit de lemmer :(
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Sorry Face. Als ik geweten had dat je er niet tegen kunt dat iemand zegt dat het in het echt anders is dan jij denkt dat het is had ik niet de moeite genomen te reageren op je woorden. En weer gaan we wijzen naar buitenlanders en bootjes. Begint een herhaling van zetten te worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: MRB verhoging



Bericht door Face »

:crazy: Ik kan me de frustratie van mensen voorstellen die over bootjes en oude dieselmotoren enz willen reageren. Waarschijnlijk kun jij makkelijker met frustratie omgaan,alleen erger jij je aan dit soort bijdragen.
Het is een forum dit moet toch kunnen?
Vindt het persoonlijk niet fair dat je dit toch even weer meld. Maar goed mijn mening.
LE-4-21
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 18:34
Locatie: Lemmer

Re: MRB verhoging



Bericht door LE-4-21 »

Gelijk heb je face,het is een forum waar iedereen zijn mening mag zeggen.
Ook ik vind dat er op dit gebied met verschillende maten wordt gemeten.
Als er een fijnstof toeslag wordt ingevoerd,moet dit gelden voor ALLE oudere dieselmotoren.
Nu wordt er selectief naar gekeken,en worden (mensen die hier werken en wonen met buitenlandse kentekens) en botenbezitters hiervoor vrij gesteld.
Ieder zijn mening en als dafluc zich hieraan ergerd is zijn probleem!

Le-4-21.

Leon.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Nee hoor, ieder zijn mening inderdaad. Ik constateerde slechts dat we in herhalingen aan het vervallen waren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: MRB verhoging



Bericht door Bas vd laar »

Ik vrees toch echt dat we aan de vooravond staan van het helemaal kapot maken van de automobilist en dat ons land daar heel graag in voorop wil lopen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: MRB verhoging



Bericht door Cee Pee »

Ja jammer dat het nog meer dan een jaar duurt voor we weer mogen stemmen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: MRB verhoging



Bericht door johan1950 »

En dan ?
Johan en Ina Gols
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: MRB verhoging



Bericht door Dutch Traveler »

Stemmen ? ik denk dat we binnen 100 dagen al meer weten, als we Frans Timmermans moeten geloven.
Meerdere mensen praten hier over rekening rijden, en dat het dan bij de grens ophoud.
Europees rekening rijden in de hele EU. Ben bang dat dit de doodsteek word.

Bron. www.iede.news/europese-commissie/timmer ... n-hele-eu/

Groet.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Plaats reactie