MRB verhoging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: MRB verhoging



Bericht door Cee Pee »

Dat weet ik, het was ook alleen maar een reactie op Limos07
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: MRB verhoging



Bericht door hathi »

Aankondiging gekregen,voor fijnstoftoeslag,ingaande 1 Januari 2020 ? .....Of rammelt er iets in hun bestand,...of ze willen zoveel mogelijk geld binnenharken,..ongeacht,....of een belasting vrije Camper,moet wel die toeslag betalen,of het is een foutje..ofschoon ik bij deze overheid altijd wel addertjes onder het gras Verwacht,...afijn we gaan het horen/zien,mij om het even?
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: MRB verhoging



Bericht door Kroppie »

belasting 0(nul) toeslag 15% is 15% van 0 =0, totaal bedrag 0,00 :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jan en Wilma
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 21:40
Locatie: Lieshout

Re: Mrb verhoging



Bericht door Jan en Wilma »

Hoofdnoorman schreef:
za 23 nov 2019, 22:26
Niet dat ik er nu onderste boven van ben dat die 15% extra betaald moet worden, maar meer dat ik zo tussen neus en lippen het vermoeden heb dat er een gewone aanslag op de deurmat ligt. Heb ik dat juist?

Maar hoe kan ik die aanslag gaan betalen als ik overwinter in Spanje en pas in maart naar huis kom?

Of zal de aanslag ook via "Mijn overheid" binnen gaan komen?
Heb je ooit van de mijn overheid site gehoord ? Nou daar staat ook alles op, en ik ga er van uit dat je met telebankieren bekend bent?
Dan is het niet zo moeilijk .
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: MRB verhoging



Bericht door HeraAres »

Wij hebben dan wel een Ducato uit 2011 en hebben wij er niks mee te maken maar ergens vindt ik het dubbel.
Gaan we onze oude diesel weg doen Nederlandse kenteken ervan af buitenlandse kenteken erop en ze kunnen gewoon rond rijden in Nederland zonder toeslag te betalen, of zie ik dit fout volgens mij niet.
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: MRB verhoging



Bericht door limos07 »

AadenAnke schreef:
zo 01 dec 2019, 8:58
Ik kreeg van Gerrit een PB ik heb dat beantwoord maar weet niet of dat goed is gegaan? Dus Gerrit laat even weten of je het ontvangen heb?

Gr. Aad
Ik heb het NIET ontvangen

Maar er is vanmorgen gloednieuws >> 4 maanden wachttijd, je mag wel rijden maar niet over de grens.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8418752 ... aign=email
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: MRB verhoging



Bericht door Dafluc »

Maar het gaat hier over de verhoging van de MRB en niet over het verlengen van het rijbewijs. Daarom gaan we daar hier ook niet verder op door.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Mrb verhoging



Bericht door Hoofdnoorman »

Jan en Wilma schreef:
zo 01 dec 2019, 11:22
Hoofdnoorman schreef:
za 23 nov 2019, 22:26
Niet dat ik er nu onderste boven van ben dat die 15% extra betaald moet worden, maar meer dat ik zo tussen neus en lippen het vermoeden heb dat er een gewone aanslag op de deurmat ligt. Heb ik dat juist?

Maar hoe kan ik die aanslag gaan betalen als ik overwinter in Spanje en pas in maart naar huis kom?

Of zal de aanslag ook via "Mijn overheid" binnen gaan komen?
Heb je ooit van de mijn overheid site gehoord ? Nou daar staat ook alles op, en ik ga er van uit dat je met telebankieren bekend bent?
Dan is het niet zo moeilijk .
Uhh???
Is het nu zo dat je denkt dat ik een sul ben?

Ik lees dat de mensen een brief hebben gekregen en ik kan niet in mijn brievenbus kijken. Het eerste wat ik dan doe is naar de site van mijn overheid. En daar is geen brief op binnen gekomen. Daardoor zit ik mij ook af te vragen of tzt de aanslag en/of machtiging daar binnen komt.

Internetbankieren deed ik al toen de particulier het nog niet beschikbaar had. Zelfs nog met een MSX en modem.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10162
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: MRB verhoging



Bericht door Peter LMC »

Gisteren deze brief (ook) gekregen. :x
Zo juist even bij mijn overheid gekeken maar daar staat er niets van bij.
Toch maar even je brievenbus laten controleren Rudy
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: MRB verhoging



Bericht door Cee Pee »

Zo belangrijk is die brief toch niet.
Rudy had al aangegeven dat zijn belasting per automatische incasso ging dus dan komt die fijnstofheffing er gewoon bij.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: MRB verhoging



Bericht door doov »

HeraAres schreef:
zo 01 dec 2019, 11:32
Wij hebben dan wel een Ducato uit 2011 en hebben wij er niks mee te maken maar ergens vindt ik het dubbel.
Gaan we onze oude diesel weg doen Nederlandse kenteken ervan af buitenlandse kenteken erop en ze kunnen gewoon rond rijden in Nederland zonder toeslag te betalen, of zie ik dit fout volgens mij niet.
In principe heb je het fout. Als inwoner van NL mag je niet in NL met een buitenlands voertuig rijden.
Doe je dat wel en je wordt gepakt, dan moet je alsnog de BPM +100% boete aftikken.
Maar wat, als er voor het voertuig al BPM betaald is ( en niet teruggevorderd bij export)?
Of ben je bij opnieuw invoeren van het voertuig ( wat je doet als je er mee in NL gat rijden) opnieuw BPM verschuldigd?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: MRB verhoging



Bericht door Cee Pee »

Er mee in Nederland gaan rijden houd natuurlijk niet in dat je hem opnieuw invoert.
Als Nederlander mag je maar heel beperkt met een buitenlands kenteken in Nederland rijden.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: MRB verhoging



Bericht door Bas vd laar »

En hoe wil je dan je auto in het buitenland laten registreren als je daar niet woont?
Dan krijg je dus ook geen kenteken. Zo makkelijk is het niet.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: MRB verhoging



Bericht door Cee Pee »

Daar zijn trucs zat voor maar dan wijken we weer erg van het onderwerp af.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie