MRB verhoging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: MRB verhoging



Bericht door hwendt »

Ik maak me meer boos over de waanzin van sommige gemeentes die je natuurlijk van een linkse meerderheid mag beschuldigen met uitvoering van deze waanzin.

Een groot grondverzet bedrijf in Friesland heeft al diverse personeelsleden ontslagen. Machines staan met tientallen stil en ze houden het niet lang meer vol.

Ze hebben een machine die in staat is om bij het maaien de afval direct te verwerken in weer een bruikbare grondsoort.
Das mooi natuurlijk maar..... de interessant doende gemeente heeft een verbod ingesteld van die machine ivm de uitstoot omdat er op enige kilometers verder een natuurgebied is.

Dus.... dagelijks rijden er nu vele vrachtwagens een rondje van 150 km om, om hun afval naar een vuilstort te brengen waar ze het nog mogen storten.
Ze produceren dus volgens het bedrijf en de media in die omgeving vele malen meer uitstoot dan dat strikt noodzakelijk is.. Tevens passeren ze diverse natuurgebieden waar ze langs rijden.

Als men in dit land op deze gestoorde wijze iets willen bereiken dan zakt mijn broek dik vet af. Al dat geleuter over fijnstof, ze willen bladblazers verbieden op benzine dus moet een bedrijf een aggregaat huren, laten komen om de bladblazers van stroom te voorzien want dat mag dan wel.
Een gek wil dat alle pleziervaart dwangmatig andere en nieuwere motoren moet aanschaffen om met hun bootje te varen. Wij moeten meer Wegenbelasting gaan betalen om met ons duur betaalde campertje een fijne oude dag te kunnen hebben na 50 tot 60 jaar werken 6 dagen per week en 48 uur..
Eerdaags zal de autosport wel weer de klos zijn, de motorclubs, de solexclubs en de lelijk eenden verhuurder. De ministers die best met een kleinere en goedkopere autokunnen rond rijdenen die met de trein kunnen vallen natuurlijk buiten de ellende.
Er worden dus miljarden binnen gehaald en er worden miljarden aan kosten gemaakt door de werknemers, de het gas moet weg en.... nadat de schatbewaarders van de overheid het geld geteld hebben kunnen ze weer kijken hoe te verdelen binnen de belanghebbende cubs van die zelfde overheid en... ze kunnen toveren. Alle fijnstof, Co2 uitstoot en andere luchtvervuilende zaken zijn opgelost we hebben schone lucht..Alleen al door de inkomsten van de burger..

Ehhh maar mijnheer de minister de cijfers wijzen uit dat het niet zo is...we meten nog steeds fijnstof en aanverwante troep ?.
WaT ???? )((***&*&&^^^%$ scheer je weg lummel dit is niet van hier. Wij hebben het voor elkaar en als er nu nog wat gemeten wordt is dat van de buren....Die blazen dat met onze oude bladblazers gewoon al die troep over de Schelde Zeeland in Het is tuig die Belgen en die Duitsers. vervuilers zijn het..

We gaan de MRB weer wat om hoog doen om het hier ook schoon te houden.... bha al die klagers het is nooit goed. Schat hoeveel hebben we er aan salaris er bij deze maand....??? OOoo dus ons vliegreisje over 16 landen reisje zit er wel weer in deze maand..

En vervolgens blazen ze met hun reisje 2000 keer meer troep er uit dan dat ik dat met mijn oude dieseltje doe Maar daar gaat het niet over. We verhogen de wegenbelasting van die oude troep..dan is dat allemaal opgelost... kling kling de kassa !!!!!



IK denk dat ongeveer zo gaat in Nederland.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hugo filosoof en voorspeller :lol3: :lol3:
Guido123

Re: MRB verhoging



Bericht door Guido123 »

tijd om de snelwegen te blokkeren met campers en naar het malieveld te rijden
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22859
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: MRB verhoging



Bericht door PaulBng »

Dat is net weer ingezaaid
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: MRB verhoging



Bericht door FrankJC »

Wie van die Haagse reutelaars rijdt er eigenlijk puur elektrisch :?:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: MRB verhoging



Bericht door Hoofdnoorman »

Cee Pee schreef:
zo 24 nov 2019, 9:28
Er stond in de brief toch echt dat het automatisch wordt afgeschreven als de belasting ook automatisch gaat.
Ok, dit wilde ik even weten. :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: MRB verhoging



Bericht door Cee Pee »

Letterlijke text;

Betaalt u de motorrijtuigenbelasting altijd via automatische incasso?

Dan schrijven wij de mrb vanaf het 1e tijdvak vanaf 1 januari 2020 in 2 bedragen af.
Het ene bedrag is voor de mrb zoals u gewent bent. Het andere bedrag is de afschrijving voor de fijnstoftoeslag mrb.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: MRB verhoging



Bericht door Hoofdnoorman »

Puik, dankjewel. :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: MRB verhoging



Bericht door Cee Pee »

:thumbup: :thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: MRB verhoging



Bericht door josé moncayo »

Ola
Nederland een fijn land om te leven, alles word voor je geregeld.........
Ik zit te springen om commentaar te geven ,
maar ik houd me in.

Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: MRB verhoging



Bericht door Cee Pee »

Dat soort zaken wordt hier bliksemsnel geregeld, maar ojee als je centen van de staat moet krijgen dan gaat het heel moeilijk.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: MRB verhoging



Bericht door ellan vannin »

Ik heb er maar een woord voor: WAANZIN !
All4dogs
Gebruikersavatar
eleonora
Berichten: 154
Lid geworden op: ma 14 sep 2015, 19:49
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: MRB verhoging



Bericht door eleonora »

Hebben jullie ook de allerlaatste regel op de achterzijde gelezen ?
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: MRB verhoging



Bericht door limos07 »

Neen, maar vertel. :?:
Ons peerd staat in de stalling en is geschorst, daarom waarschijnlijk geen berichten ontvangen
Niet op de mat en ook niet bij "" mijn overheid".
We zijn benieuwd
Gr Gerrit.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: MRB verhoging



Bericht door Cee Pee »

Dat slaat op wat bij het * staat.
Dus of ze i.p.v. 5 mg/km met 10mg/km rekening moeten houden.
En als het affabriek roetfilter is verwijderd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie