RDW werkt mee

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

RDW werkt mee



Bericht door Geert Huizing »

In september dit jaar hebben we onze "nieuwe" camper opgehaald, Burstner Travel Van van 2017.
Een paar dagen later kreeg ik van de RDW mijn kentekencard opgestuurd, en deze opgeborgen bij de camperpapieren.

Begin vorige week ontdekte ik dat het aantal zitplaatsen op 3 stond. Vreemd, want onze camper heeft 4 zitplaatsen, 2 voorstoelen met gordel en 2 gordels op het bankje.

Afgelopen vrijdag naar de stalling gegaan en foto's gemaakt waarop duidelijk de 2 gordels van het zitbankje zichtbaar zijn. Thuis gelijk het contactformulier op de site van de RDW ingevuld met het verzoek om het aantal zitplaatsen aan te passen van 3 naar 4.
Maandag werd ik gebeld door een medewerker van de RDW. Hij vroeg mij of er wat aan de camper was veranderd, want volgens het duitse kenteken (importcamper) stond het aantal zitplaatsen ook op 3. De medewerker had nog verder gezocht en volgens het CVO heeft de camper 4 zitplaatsen.
Hij zei vervolgens dat hij er van overtuigd was (mede door de foto's) dat er 4 zitplaatsen zijn, en dat e.e.a. In het kentekenregister zou worden aangepast.
Woensdag kreeg ik post van de RWD met mijn nieuwe kentekencard en nu met 4 zitplaatsen.

Ik vind dat het goed en snel is opgelost door de RDW. :thumbup:
Groet,
Geert
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8667
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: RDW werkt mee



Bericht door seth_space »

Inderdaad, een medewerker die meedenkt en doet.
Chapeau!
Zo kan het dus ook.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: RDW werkt mee



Bericht door AadenAnke »

Netjes. Blijkt maar weer dat de mens het verschil maakt

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: RDW werkt mee



Bericht door hathi »

Volgens mij is de RDW daarvoor ook de juiste instantie ? en als ze daar een foutje maken,wat altijd kan gebeuren,moeten ze het ook zelf weer oplossen, al gaat er bij de RDW meestal weing fout
Hans
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: RDW werkt mee



Bericht door ducati 900 »

Ik heb dat wel een paar keer meegemaakt, soms is het zo geregeld maar het kan soms ook heel lastig zijn.
Het verschil zit in de mens die er achter zit volgens mij.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: RDW werkt mee



Bericht door Bas vd laar »

Grappig dat dit nu voorbij komt, ik wacht nu op mijn kenteken, BPM is al betaald dus een dezer dagen zal het komen.

Misschien weten jullie het anwoord:
Het betreft een camper uit 2009 met 4 zitplaatsen op de CVO, dit is ook zo overgenomen door de RDW.
Twee voorstoelen en twee zitplaatsen in de lengterichting.

Er is echter ook nog een zijwaartse zitplaats, zonder gordel.
Ik dacht we deze in NL ook meetelden als zitplaats, of is deze camper daarvoor te jong?
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: RDW werkt mee



Bericht door BP 2 »

Ik weet niet hoe het in Nederland gaat maar in België is het laadvermogen ook van belang om het aantal zitplaatsen te bepalen. Een camper die een hoog leeggewicht heeft kan dus te weinig laadvermogen over houden voor 4 personen en dan krijg je een homologatie voor 3 personen niettegenstaande een inrichting voor 4. Misschien was dat in Duitsland ook op die manier bepaald.
Geert, hoeveel is de MTM van je camper? Er worden nl wat motorhomes gebouwd op een licht onderstel waardoor ze van bij het begin een MTM hebben van 3300 kg ipv 3500 kg en dat is dus wel 200 kg minder laadvermogen.

BP 2
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: RDW werkt mee



Bericht door Geert Huizing »

@BP 2

MTM van mijn camper is 3500kg.
Leeg gewicht is 2565 kg.
Groet,
Geert
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: RDW werkt mee



Bericht door Bas vd laar »

@ BP2

Hij komt uit Belgie, dus dat zou het kunnen verklaren.
Leeg weegt hij 3085 en max 3495

Ik kan de RDW alsnog bellen net zoals TS heeft gedaan.
Dankjewel voor je antwoord.
Plaats reactie