Mijn "Oude Diesel"

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
campermuis
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 24 okt 2012, 16:56

Mijn "Oude Diesel"

Bericht door campermuis »

Hallo allemaal:
De Milieu berichten vliegen je links en rechts om de oren. En, ik kan daar ook wel enig begrip voor opbrengen... Maar: Ik berijd een VW Westfalia van 19 jaar oud (TDI). Vandaag, 11 november, weer nieuws: De oude diesels moet gaan verdwijnen via opkoop/sloopregeling. Ik sta tegen een vrij kostbare roest-herstel reparatie aan te hikken (ongeveer 3000 Euro) Mijn vraag: Dit nog laten doen? Niet meer doen omdat ik hem straks moet inleveren? Wanneer zou zo'n maatregel in kunnen gaan? De pers staat er bol van en het lijkt erop dat het Kabinet al spoedig komt met maatregelen voor oude diesels. Ik ben erg gehecht aan mijn camper. Er staat nu 300000 op de teller er er kan best nog 100000 bij. Ik rij vrij weinig, af en toe een weekendje weg. Nou ja: WAT MOET IK DOEN? Wachten tot er meer duidelijk is?
Er staan nog volop VW Westfalia's te koop voor pittige prijzen. Gaan die nog wel weg? Een hoop vragen, maar misschien kan iemand mij wat meer houvast geven... Alvast veel dank!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Mijn " Oude Diesel"

Bericht door Dafluc »

Er is net een topic over begonnen. En daar staan ook de nodige adviezen in over wat te doen met je oude diesel. Het merk of type maakt daarbij niet zoveel uit. Behalve dat een Westfalia een fabriekscamper is. Dus die is vaak nog wat waardevaster. Gewoon door blijven camperen. En het laatste stuk met de fiets of openbaar vervoer zou ik zeggen.
Om te voorkomen dat we in meerdere topics het zelfde onderwerp hebben graag in dit topic verder. Als het puur over Westfalia gaat of VW dan kunnen natuurlijk tips gegeven worden.
Als ik de prijzen zo op Marktplaats zie zou ik er best nog geld in durven te steken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Mijn "Oude Diesel"

Bericht door Atoz »

Ook in mijn apenland en andere ons omringende apenlanden zijn er bewindvoerders die menen dat de diesel weg moet.
Maar ik bekijk het positief: in het slechtste geval koop ik een paard en span het voor mijn camper.
En dan zal ik net zoals mijn grootvader het met zijn paard en woonwagen deed ook moeten doen.

Laat ons stoppen met elkaar bang te maken, ''de wereld is om zeep er gebeuren rare dingen rondom mij'', zong Urbanus reeds in 1974!!!

https://youtu.be/AdhaBttpHMc

In afwachting van de revolutie, geniet van je leven, doe ik ook!
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Mijn "Oude Diesel"

Bericht door Huub56 »

Paard mag ook niet meer, hij schijt op de weg en er is ammoniak uitstoot.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Mijn "Oude Diesel"

Bericht door seth_space »

Dit type oplossingen komt eraan.
Motorblok/tank/aandrijflijn vervangen door fiks accupak en vier keer dit soort jongens.

https://topgear.nl/autonieuws/velg-met- ... ndrijving/

en je camper kan er weer tegenaan.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Mijn "Oude Diesel"

Bericht door Cee Pee »

En voor een beetje actieradius een aanhanger met een generator er achter hangen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Mijn "Oude Diesel"

Bericht door Dafluc »

Zie net dat de vraag inmiddels ook in het topic onder de in het tweede bericht geplaatste link staat. Dan kunnen we hier stoppen.

viewtopic.php?f=1&t=8470205
Afbeelding
Gesloten