Is dit het begin van het einde...
Re: Is dit het begin van het einde...
om het verschil te maken , is algehele stilstand beslist niet nodig.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
- seth_space
- Berichten: 8685
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Is dit het begin van het einde...
Vooruit dan ik hap: bij gelijk gebruik is jouw oude diesel en stuk smeriger/vervuilender.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 684
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: Is dit het begin van het einde...
Ja, maar dat moet 'onder de pet' blijven, anders mag Lelystad Airport niet geopend worden en Schiphol nooit meer uitbreiden
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
- seth_space
- Berichten: 8685
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Is dit het begin van het einde...
Niks onder de pet.. kletskoek!
Daar heeft CBS gewoon een stukje over.
https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/luchtvaart ... uchtvaart-
en de echte tegenstanders van luchtvaart/schiphol uitbreidingen berekenen dat ook op hun manier.
https://schipholwatch.nl/2019/03/13/het ... uchtvaart/
Daar heeft CBS gewoon een stukje over.
https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/luchtvaart ... uchtvaart-
en de echte tegenstanders van luchtvaart/schiphol uitbreidingen berekenen dat ook op hun manier.
https://schipholwatch.nl/2019/03/13/het ... uchtvaart/
Laatst gewijzigd door seth_space op ma 11 nov 2019, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 684
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: Is dit het begin van het einde...
Ach, laten we het eens van de zonnige kant zien.
Onze "vuile"-diesels worden door een regeling opgekocht en worden dan 'slinks' verkocht naar Noord-Afrika.
Kunnen die Noord-Afrikanen voor een redelijke prijs ook eens met een "Nieuwe"-diesel rijden.
En hun Euro-0 diesels weer verkopen aan Centraal-Afrikanen, die nu nog hun water over grote afstand te voet moeten vervoeren.
Mooi toch
Onze "vuile"-diesels worden door een regeling opgekocht en worden dan 'slinks' verkocht naar Noord-Afrika.
Kunnen die Noord-Afrikanen voor een redelijke prijs ook eens met een "Nieuwe"-diesel rijden.
En hun Euro-0 diesels weer verkopen aan Centraal-Afrikanen, die nu nog hun water over grote afstand te voet moeten vervoeren.
Mooi toch
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Re: Is dit het begin van het einde...
Een ouwe diesel stoot geen fijnstof uit.seth_space schreef: ↑ma 11 nov 2019, 17:12Vooruit dan ik hap: bij gelijk gebruik is jouw oude diesel en stuk smeriger/vervuilender.
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 684
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: Is dit het begin van het einde...
Rapport; "In 2017 stootte de Nederlandse luchtvaartsector ruim 13 miljard kilo aan CO2 uit. Dit is met inbegrip van de uitstoot die plaats vond in het buitenlandse luchtruim. De uitstoot van buitenlandse maatschappijen die op Nederland vliegen, zit er niet in".seth_space schreef: ↑ma 11 nov 2019, 17:38Niks onder de pet.. kletskoek!
Daar heeft CBS gewoon een stukje over.
https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/luchtvaart ... uchtvaart-
en de echte tegenstanders van luchtvaart/schiphol uitbreidingen berekenen dat ook op hun manier.
https://schipholwatch.nl/2019/03/13/het ... uchtvaart/
Ehhhh, hoe groot is KLM-AirFrance tov de rest van de wereld?
En 'passerende'-vliegtuigen boven de 3000 meter (en dat zijn de meeste) worden ook niet meegerekend in dit rapport.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
- seth_space
- Berichten: 8685
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Is dit het begin van het einde...
Er zijn diverse berekeningen mogelijk. In de tweede bron ( de tegenstanders) gaat men ook al meer uit van geleverde brandstof. Daar zitten ook weer haken en ogen aan aangezien slechts een heel klein deel daarvan boven NL gebruikt wordt.
Lees vooral de reacties onder het stuk voor een completer beeld.
Maar, zoals altijd: het is vooral een verhaal over boekhouden. Hoe leg je de zaak vast , wat reken je mee en hoe.
Net zoals de stikstof crisis is het vooral een boekhoudkundig verhaal. Getallen en grenzen die gesteld zijn, soms zonder veel kennis van de materie door de politiek goedgevonden, zorgen nu voor een gigantisch probleem.
Lees vooral de reacties onder het stuk voor een completer beeld.
Maar, zoals altijd: het is vooral een verhaal over boekhouden. Hoe leg je de zaak vast , wat reken je mee en hoe.
Net zoals de stikstof crisis is het vooral een boekhoudkundig verhaal. Getallen en grenzen die gesteld zijn, soms zonder veel kennis van de materie door de politiek goedgevonden, zorgen nu voor een gigantisch probleem.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- Autocaravana
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Re: Is dit het begin van het einde...
Gemiddeld genomen worden automobielen steeds schoner, niet per se zuiniger. Omdat men steeds grotere en zwaardere voertuigen koopt wordt het effect van zuinige motoren teniet gedaan door meer gewicht.bij gelijk gebruik is jouw oude diesel en stuk smeriger/vervuilender
Een ander punt is dat bij een overstap op een nieuwere en schonere camper de oude meestal niet van de weg verdwijnt. Dat geldt voor campers nog sterker dan voor personenwagens.
Als je echt iets wilt doen voor het milieu moet je je oude camper naar de sloop brengen terwijl je een nieuwe koopt. Maar ja, na 20 jaar is de mijne nog steeds tussen de 10 en 15 mille waard.
Overigens kan er met een sloopregeling niet gesjoemeld worden. Je krijgt de premie alleen als het voertuig daadwerkelijk gesloopt is. Export wordt onmogelijk gemaakt.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Re: Is dit het begin van het einde...
Lezen is voor sommigen ook een probleem. Het getal van 35% geldt voor de uitstoot van stikstofoxiden.myway schreef:Het zijn geweldige rekenmeesters.
Het verkeer is voor 6% verantwoordelijk voor de CO2 uitstoot.
Daarvan wordt 35% uitgestoten door oude diesels.
Die willen ze gaan slopen, maar daarvoor in de plaats zullen er andere voertuigen komen.
Denk dat er dan op de totale CO2 uitstoot 1% bespaart gaat worden.
Ronald
Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Re: Is dit het begin van het einde...
Wat ben ik blij dat ik al ruim 30 jaar geleden vertrokken ben.
Re: Is dit het begin van het einde...
Nee daar kan de gemeentelijke veegdienst achteraan lopen!!Cee Pee schreef: ↑ma 11 nov 2019, 17:40Een ouwe diesel stoot geen fijnstof uit.seth_space schreef: ↑ma 11 nov 2019, 17:12Vooruit dan ik hap: bij gelijk gebruik is jouw oude diesel en stuk smeriger/vervuilender.
Natuurlijk zijn de oude dieseltjes minder schoon! Dat er prijskaartjes aangehangen wordt is ook niet vreemd. Dat er in Afrika en Azië veel goedkoper meer uitstoot voorkomen kan worden ja dat is ook zeker. Net zo zeker als dat we onze wereld aan het verkloten zijn! Het tempo waarin kunnen we nog beïnvloeden. Sommige van ons vinden dat heeeeeeeeeel belangrijk! Anderen interreseerd het geen lor blijkbaar. Dat er weer geld aan verdiend wordt en nog meer gaat worden is ook heel zeker. Dat zonnepanelen je energierekening omlaag brengen is ook zeker. Dat het goed is voor ons milieu dat is ook zeker. Maar goed al we door het doen van deze kleine dingen een 4of 5 extra generaties langer onze aardkloot leefbaar houden en regeringen en industrie met hun maatregelen misschien wel 100 generaties zijn we toch weer een paar jaar verder. Als we dan ook nog de wereld bevolking meer dan halveren en de veestapel flink inkrimpen en stoppen met het houden en fokken van huisdieren die we niet nodig hebben zo het zomaar kunnen zijn dat we het tij keren en onze aardkloot bewoonbaar blijft. Willen wij dat offer brengen voor onze nazaten? Onze tijd zal het zeker nog wel duren dus daar doen we het niet voor. Ik ga vanaf nu niet meer op houtskool BBQ en de open haard breek ik er in januari uit. Draag ik toch al een kriezeltje bij
Gr. Aad