Ik vind anderen in een hun vrijheid beknotten een ego mentaliteit.
Je hebt er alleen een ander ego voor nodig.
Weet niet of je de bijna absolute vrijheid echt omarmd.
Er leven nog wat geïsoleerde stammen.
Maar wel zonder grote mensen speeltjes.
Daar ga jij niet voor , je houd van de wedloop met andere mensen.
Gr. Toon
Ik weet wat de beperkingen zijn,Toon.
Alleen al door hier rond te hangen, onderwerp ik me aan de forumregels.
Heb ik geen probleem mee.
Ik citeer je held: “de oorlog woedt in jezelf”. Prachtig toch.
We gaan het meemaken Thole.
Weet nog een dikke dertig geleden , we waren met de natuurwerkgroep aan het werk bij een kleinschalige varkens boer .
Eigen slachter .
Deze man had voer zonder kopertoevoeging.
We hebben de drollen als boetseer klei in de handen genomen.
En inderdaad geen ammoniak te ruiken.
Je zou er bijna een jointje van draaien.
Gr. Toon
Laatst gewijzigd door metatoon op do 21 nov 2019, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Geeft te denken.
Als bezitter van een 2005-gedateerde camper zit ik net op de grens. De wegenbelasting gaat omhoog, dat wist ik al, maar als nu ook de gemeentes zelf van alles kunnen bepalen blijft camperen dan nog wel uitvoerbaar in de situaties zoals de mijne.
Ik maak me zorgen.
Deze discussie begon dus vanwege zorgen die Ponytail52 zich terecht maakt. (Bijna) Ieder weldenkend mens wil een schoon milieu maar loopt wel aan tegen een aantal beperkende omstandigheden. Wat vinden we acceptabel? Het ging in het AD-artikel primair om luchtvervuiling door oude voertuigen, waaronder campers van zo'n 15 jaar oud en meer. Mijn camper van zes jaar oud ligt nog niet onder vuur maar tot welk compromis (dat mijn camper raakt) komt de regering straks. Als dat al niet vanuit Brussel geregeld gaat worden. De opmerking van een staflid van de NKC, dat het toch wel sneu was voor die categorie campereigenaren, draagt ook niet bij tot inschikkelijkheid. Degenen die e.e.a. zo voorstellen als dat de aarde hierdoor vergaat moeten het interview van één van de oprichters van Greenpeace maar eens beluisteren: https://tinyurl.com/y5h3aw2w. Hoe dan ook, we zullen er toch gezamenlijk uit moeten komen en zoals zo vaak levert iedereen straks wel wat van zijn of haar wensen in. Ik beloof alvast dat ik vanaf 1 januari 2020 afzie van 130 km/h (met mijn motor)
Wat vinden we acceptabel? Het ging in het AD-artikel primair om luchtvervuiling door oude voertuigen, waaronder campers van zo'n 15 jaar oud en meer.
Dat vind ik niet acceptabel om mijn camper van 2005 straks naar de schroothoop te brengen.
Het is een deel van mijn zuur verdiende spaargeld wat om zeep geholpen wordt.
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Ja. Of voortschrijdend inzicht, inspelen op de actualiteit, branden blussen, of hoe je het maar noemen wil. Niemand krijgt de garantie dat iets wat is ook zo blijft tot het einde der tijden. Dat kan ook simpelweg niet. Dingen veranderen en dus moet je je aanpassen. Of dat nou gaat om het milieu, de vergrijzing, de ziektekosten, je baan, het pensioen, de hypotheekrente. Het maakt niet uit.
Misschien mag je in je oude diesel blijven rijden als maar aan CO2 compensatie doet.
Is ook al populair onder mensen die met het vliegtuig reizen.
Persoonlijk vind ik dat raar.
Is toch een beetje hetzelfde als iemand ombrengen en ter compensatie de buurvrouw bevruchten.
Het ombrengen van iemand blijft immoreel, hoeveel buurvrouwen je ook bevrucht.
Ja. Of voortschrijdend inzicht, inspelen op de actualiteit, branden blussen, of hoe je het maar noemen wil. Niemand krijgt de garantie dat iets wat is ook zo blijft tot het einde der tijden. Dat kan ook simpelweg niet. Dingen veranderen en dus moet je je aanpassen. Of dat nou gaat om het milieu, de vergrijzing, de ziektekosten, je baan, het pensioen, de hypotheekrente. Het maakt niet uit.
Vandaag een stukje op Verkeersnet.nl, over Amsterdam weert Euro 3 diesels:
De nieuwe regels zijn een uitvloeisel van landelijk beleid dat vanaf 1 januari ingaat. Voor personenauto’s en bestelwagens zijn dan twee soorten milieuzones mogelijk: een gele en een groene. In de gele milieuzone worden alle dieselvoertuigen met Euroklasse 3 of hoger toegelaten. In 2020 gaat het om voertuigen van 20 jaar en ouder. In de groene milieuzone worden alle dieselvoertuigen met Euroklasse 4 of hoger toegelaten. In 2020 gaat het om voertuigen van 15 jaar en ouder. Amsterdam kiest voor de groene zone, omdat die ‘schoner’ is.
Er zijn landelijk uitzonderingen bepaald: voor bepaalde aangepaste voertuigen voor gehandicapten, oldtimers van veertig jaar en ouder en kampeerwagens van inwoners van een milieuzone-gebied. Het gemeentebestuur is nog aan het kijken of er nog meer ontheffingen in Amsterdam moeten komen.
Tja, hij kan vannacht natuurlijk in brand vliegen. Om maar eens iets te noemen. Er is geen garantie.
Maar het is niet zo dat je je diesel morgen naar de sloop moet brengen. Dat is maar wat ik probeer te zeggen.