Is dit het begin van het einde...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Magirus-Deutz »

Excuus, ik schreef zonnepanelen maar ik bedoelde windmolens, foutje op de maandagochtend...

:bow:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door hathi »

Al ,Jaren,word er Zo gemolken, en dezelfde taktiek toegepast,eerst komt er een bureau of instelling,met een z.g Rapport,...nu dus, (dat de voertuigen ouder dan 15 jaar de grootste vervuilers zouden zijn ) toevallig weer juist voordat de overheid de wegen belasting( milieutoeslag) wil gaan verhogen,met 7 1/2% in 3 jaar, enkel en alleen om de verhoging te vergoeilijken !...welke dan weer niet uitgegeven word,gerelateerd aan die auto of weg !
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Kroppie »

Magirus-Deutz schreef:
ma 11 nov 2019, 11:47
Ook zoiets die zonnepanelen, na 20 jaar worden zij pas rendabel, alleen gaan zij maar 15 jaar mee.....

:bang:
mijn zonnepanelen die ik 12 jaar geleden voor op mijn huis 2e hands kocht waren toen 14 jaar oud en leveren nu nog steeds op, als toen ik ze kocht, dus maar 15 jaar?, dan betere kwaliteit kopen .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Dafluc »

Windmolens gaan ook langer mee. Wegenbelasting is al heel lang een algemene belasting en heet daarom ook al heel lang geen wegenbelasting meer. Dus de opbrengst gaat ook al heel lang niet (alleen) naar de weg. Dat oudere auto's vele malen vervuilender zijn dan nieuwe is gewoon een feit. Dat de overheid zoekt naar manieren om het gebruik ervan te ontmoedigen lijkt logisch. En hij zal zeker nog komen: dat mensen met een laag inkomen een oude auto hebben en weer de dupe zijn is zeker heel vervelend. Maar hoe wil je dat voorkomen?
Afbeelding
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door camilo »

Hoezo "zonnepanelen gaan maar 15 jaar mee"? Die van mij al sinds 1988, dus al 31 jaar. Ik heb ze in die tijd drie keer "meeverhuisd" naar mijn volgende campers en ze doen nog steeds hun best, hun gevorderde leeftijd in aanmerking nemende.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Dafluc »

Magirus-Deutz schreef:
ma 11 nov 2019, 11:58
Excuus, ik schreef zonnepanelen maar ik bedoelde windmolens, foutje op de maandagochtend...

:bow:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 272
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Ponytail52 »

Cee Pee schreef:
ma 11 nov 2019, 10:26
Laat je toch niet zo opnaaien, lekker genieten van dat ding.
Snel Neederland uit. :thumbup:
Geen zorgen, wij genieten wel.

Maar willen óók in Nederland blijven rondtoeren, naast de rest van de wereld...
De boeren hebben reeds ondervonden wat er gebeurd als provincie/gemeente zich ermee gaan (moeten) bemoeien... Hier zit mijn grootste zorg.
En ik wil niet mijn kop in het zand steken. Want er gaat e.e.a. veranderen!
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Navigator »

Zoals mijn onderschrift al aangeeft is dit mijn laatste supervervuilende camper, how dare you!

:-B Na de camper gaan we alleen nog maar schone vakanties houden: 5 x per jaar op weg met het vliegtuig, dat zal ze leren! :-B

We wachten het rustig af. Voorlopig rijdt de Mercedes nog als een trein en blijven we genieten. Wel onderschrijf ik dat we de regie in dit landje aardig kwijt zijn.
Laatst gewijzigd door Navigator op ma 11 nov 2019, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum verlaten.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Navigator »

thole schreef:
ma 11 nov 2019, 11:47
En zo worden er w.s. weer pagina's volgeschreven op grond van speculaties gebaseerd op dubieuze berichtgeving in de `Telegraaf en het AD.
Deze week neemt de regering een beslissing welke maatregelen er nodig zijn om uit de huidige stikstof en Pfas impasse te komen.
Als die bekend zijn kunnen we altijd nog reageren in plaats van nu al een wedstrijdje ver pissen te houden.
Geloof hebben in de politiek anno 2019, DAT noem ik pas een wedstrijdje ver pissen!
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door FrankJC »

Het valt mij op dat in elke discussie en in elke (toekomstige) maatregel door de regering de luchtvaart NOOIT wordt genoemd, is daar een reden voor :eh:
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Navigator »

Geen idee? Wellicht de 40.000 extra nachtvluchten die in gevaar komen en de werkgelegenheid van 60.000 mensen waar ze altijd mee dreigen? Schiphol weigert stelselmatig geluid te meten en vervuiling meten ze alleen bij de start. Niet het aan- en afvliegen. Gelukkig zijn er journalisten.

Niet schrikken:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1911be9/

Schermafdruk 2019-11-11 13.39.11.png
Forum verlaten.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door isoplus »

Als je oud genoeg mag worden zie je alles nog weer eens voorbij komen :lol:
Natuurlijk moet er wel eens iets veranderen, er zijn stedelijke gebieden waar het slecht ademhalen is en als de Chinezen nog alle luxe willen hebben die wij al gehad hebben dan kunnen we de borst nog nat maken :wink:
Minder bevolking dat is iets wat niet erg de aandacht krijgt en waarschijnlijk gaat dat ook wel vanzelf als we zo doorgaan.
Voorlopig is er nog niemand die je camper afpakt en dat je iets meer moet betalen om het ding op de weg te houden, wat geeft dat.
Als iedereen elektrisch gaat rijden gaat de wegenbelasting sowieso omhoog, het geld moet toch ergens vandaan komen.
Mijn opa kankerde op de automobielen omdat zijn paarden schrokken van die dingen en wij hebben nu weer andere zorgen :cheers:
Onze jongeren gaan het wellicht oplossen daar vertrouw ik dan maar op :thumbup:
Laatst gewijzigd door isoplus op ma 11 nov 2019, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door PE1OPQ Theo »

Magirus-Deutz schreef:
ma 11 nov 2019, 11:47
Ook zoiets die zonnepanelen, na 20 jaar worden zij pas rendabel, alleen gaan zij maar 15 jaar mee.....

:bang:
Onzin, echt onzin!
30 jaar garantie op productie van 80% van het max vermogen.
( was windmolens, die wat hier komen gaan ook 30 jaar mee. Windmolens in de veen koloniën )

Theo
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door pwhooftman »

In maart 2014 liet ik 20 panelen plaatsen, kosten 6316 euro, inclusief 21% btw van 876 euro die ik terugvroeg.

Ze hebben tot nu toe opgeleverd 29150 kWh, bij een prijs van 0,23 cent is dat 6704 euro :D Ik was binnen 5 jaar al aan het terugverdienen. :cheers:
Ik heb het geluk dat ik een licht hellend dak op het zuiden heb.
Plaats reactie