Is dit het begin van het einde...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Ries »

thole schreef:
di 19 nov 2019, 17:12
Het lijkt erop dat het 'massale' protest tegen de verlaging van de maximum snelheid a.s. zaterdag in Den Haag niet doorgaat wegens te weinig animo.
En daar heeft Rutte nu zo'n vreselijke buikpijn van gehad, van deze 'rot'maatregel.
Het lijkt erop dat de gemiddelde Nederlander toch verstandiger is en zich niet heeft laten opnaaien door De Telegraaf en Geen stijl. :angel: :thumbup:
De overgrote meerderheid heeft al lang door dat "ze" toch schijt hebben aan protesten. Wat ze zo nu en dan geven is al lang ingecalculeerd of het blijkt later een sigaar uit eigen of iemand anders zijn doos te zijn. Verder blijven ze op uitgestippelde koers van de vn, de eu en een beetje van hun zelf. Mocht het tot masala protesten komen dan trekken ze net als al 53 weken in Frankrijk het geval is de traangas- en rubberkogelgeweren en rijden de waterkanonnen door de straten. Wat er nu zit met steun van slinks geeft de macht nooit meer op. Desnoods maken ze een coalitie met al de partijen die erbij willen.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door doov »

Too old to worry about anything,Jos.
AadenAnke
Berichten: 13250
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door AadenAnke »

Toch jammer dat een groot deel van de mensheid gewoon niet wil nadenken over de toekomst. Al lang heeft geaccepteerd dat we ons zelf vernietigen of gewoon denkt na mij de zondvloed. Sommige gewoon uitspreken niet te geloven in de invloed die de mens heeft. De eerste 2 zijn niet mijn mening maar oké de laatste kan ik niet begrijpen, eigenlijk wil ik dat ook niet!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door KTManiac »

thole schreef:
di 19 nov 2019, 17:12
Het lijkt erop dat de gemiddelde Nederlander toch verstandiger is en zich niet heeft laten opnaaien door De Telegraaf en Geen stijl. :angel: :thumbup:
Ik denk eerder dat de gemiddelde Nederlander geen trek heeft een vrije dag op te offeren en gewoon 120~130 blijft rijden wanneer daar de gelegenheid toe is.

Ervaring (lees: het aantal bekeuringen wat ik krijg) leert dat de pakkans bij een beetje opletten redelijk in de buurt van nul ligt.

En nee, ik ben beslist geen Telegraaf of Geen Stijl liefhebber.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Gino608D »

Ik ga vanaf januari elektrisch rijden. Op zich mooi dat we dan nog maar 100 mogen, want dan kom ik weer wat verder op de accu zonder nu direct voor lul te rijden.

Gewoon alles van de positieve kant bekijken.

Ik heb deze week al regelmatig 100 gereden en eigenlijk rijdt het heel ontspannen en het scheelt nog aanzienlijk in het verbruik ook. Verder kom ik niet veel later op mijn bestemming.

Ik snap niet waar we ons druk om maken. Het scheelt je uiteindelijk in de portemonnee en daar hebben we doorgaans toch geen moeite mee.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door thole »

Ik denk eerder dat de gemiddelde Nederlander geen trek heeft een vrije dag op te offeren en gewoon 120~130 blijft rijden wanneer daar de gelegenheid toe is.
Als je idealen of gemeenschappelijke belangen hebt is een dag in het weekend waarin geprotesteerd wordt garantie voor een grotere opkomst dan op een werkdag, maar goed het is een aanname van jou. En 120-130 blijven rijden als het verboden is vindt ii een typerende houding. van een ego mentaliteit.
De overgrote meerderheid heeft al lang door dat "ze" toch schijt hebben aan protesten.
Een aanname Ries.
De marges zijn smal in ons coalitiesysteem, demonstraties kunnen wel zeker beleid bijsturen , dat heeft de geschiedenis, ook de recente, wel bewezen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door doov »

Ik vind anderen in een hun vrijheid beknotten een ego mentaliteit.
Je hebt er alleen een ander ego voor nodig.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door thole »

Vrijheid?
Daar heb ik een heel ander beeld bij, miljoenen anderen helaas ook.

Maar als je het begrip enger formuleert, het feit dat ik besta is ook een beknotting van de vrijheid van een ander :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Meine »

Precies, en bij overbevolking wordt dat knellend. 17 miljoen Nederlanders in zo'n klein landje voelt als Lemmingen op een rots.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Autocaravana »

Ik snap niet waar we ons druk om maken. Het scheelt je uiteindelijk in de portemonnee en daar hebben we doorgaans toch geen moeite mee.
Precies. Ik word wel eens moe van die opgefokte standjes.
het feit dat ik besta is ook een beknotting van de vrijheid van een ander
Tja, dat is filosofisch problematisch. Zonder andere mensen om je heen zou je waarschijnlijk weinig vrijheid ervaren, maar vooral ellende... Anderzijds kun je sommige mensen missen als kiespijn.
17 miljoen Nederlanders in zo'n klein landje voelt als Lemmingen op een rots.
Dat is relatief. De bevolking is zeer ongelijk verdeeld over het land. In grote delen van het land heb je relatieve leegte.
Er zijn metropolen in de wereld met miljoenen inwoners en een veel grotere bevolkingsdichtheid waar mensen juist naar toetrekken en zich gelukkig voelen.
Bevolkingsdichtheid Drenthe 185 inw/km2, Zuid-Holland 1250 inw/km2, agglomeratie Parijs 850 inw/km2, Parijs zelf 22.000 inw/km, de stad New York 10.000 inw/km2 enz.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Gino608D »

Ries schreef:
di 19 nov 2019, 20:16

De overgrote meerderheid heeft al lang door dat "ze" toch schijt hebben aan protesten.
Soms het is gewoon nodig om niet populaire maatregelen te nemen. Eerst gaan de boeren protesteren, vervolgens de bouw en straks de automobilisten. Als "ze" hier allemaal gehoor aan gaan geven dan komen we nooit verder. Vergeet niet dat het milieu niet kan gaan protesteren, maar misschien doet deze dat al lang op een andere manier, maar nog niet iedereen wil dat zien. We hebben al jaren op de pof geleefd en nu moet er gewoon iets gebeuren en ja, dat zal niet altijd even fijn zijn. Ik denk dat uiteindelijk 100 gaan rijden ons minst grote zorg of ergernis gaat worden.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Kroppie »

ik denk dat een hoop mensen zich belangrijker voelen dan dat ze zijn ,en vinden dat ze sneller moeten kunnen om ergens op tijd bij te zijn, kan je ook bereiken door eerder weg te gaan bij dat andere z.g. belangrijke.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9692
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door metatoon »

doov schreef:
wo 20 nov 2019, 9:17
Ik vind anderen in een hun vrijheid beknotten een ego mentaliteit.
Je hebt er alleen een ander ego voor nodig.
Weet niet of je de bijna absolute vrijheid echt omarmd.
Er leven nog wat geïsoleerde stammen.
Maar wel zonder grote mensen speeltjes.
Daar ga jij niet voor , je houd van de wedloop met andere mensen.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Gino608D »

Mee eens, het probleem met de snelheid zit voornamelijk tussen de oren.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Plaats reactie