Is dit het begin van het einde...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door MonRoe »

geen seconde last van camperschaamte met onze bijna 20 jaar oude diesel. De afgelopen 20 jaar heel wat vliegreizen minder gemaakt dan de gemiddelde Nederlander, dus mag nog wel een paar jaar doorrijden met de camper ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Zwerfsteen »

En juist met de camper ben je meer bewust van de hoeveelheid energie en water wat je mee hebt dus ga je er anders mee om dan je thuis gewend bent of was.
Soms lees ik wel eens tenenkrommende bijdragen waardoor ik wel eens denk aan camperforumschaamte. :wink:
Groet,
Leny en Pieter
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Premiumliner »

Premiumliner schreef:
vr 15 nov 2019, 12:45
Dat is nou wat ik telkens weer tegenkom. We vinden allemaal dat er wat moet gebeuren, maar dan vooral door een ander! :problem:
Zodra het je eigen gaat raken (bijv, minder hard mogen rijden) doet eenieder zijn eigen plasje erover en geeft kritiek/commentaar.
Zelfreflectie is blijkbaar lastig.
@ Thole, maar ook Monique en daarnaast vele anderen. Net wat ik al eerder schreef, we zijn allemaal begaan met het milieu, maar we gaan er natuurlijk niks om laten. Het gemakkelijkst is dan wijzen naar anderen of het bijvoorbeeld het (verre) buitenland.
Ik pretendeer niet roomser te zijn als de paus, maar als je dan zo begaan bent met het milieu; verbeter de wereld en begin bij jezelf!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 3:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Dafluc »

Misschien. In ieder geval niet persoonlijk. Maar er is meer op het forum dan een vijfde versnelling die stuk gaat. Daar hoef je niet aan mee te doen natuurlijk. Maar gezien het aantal reacties leeft er meer onder de camperaar. Als we het daar dan op een respectvolle manier met elkaar over kunnen hebben is daar in mijn ogen niets mis mee. En wil je het daar niet over hebben ook goed. Dan doe je er niet aan mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Ries »

Camperschaamte? Echt niet, nooit niet. Géén autoschaamte. Géén scooterschaamte. Vliegen haat ik, maar niet uit schaamte. Géén eet(veel)vleesschaamte.
"Ze" pakken ons toch wel, hoef ik uit mezelf niets voor te laten. "Ze" nemen net genoeg maatregelen om hun verdienmodellen niet teveel te schaden en de rest plukken ze bij ons weg. Heb het al eerder gezegd hier ergens op het forum. Als er voldoende mensen zijn overgestapt op elektrisch rijden, al dan niet gedwongen van het gas af zijn en weet ik veel wat ze nog meer van plan zijn. Steken ze bij de eu de koppen bij elkaar om industrie en bedrijven die Gas en/of diesel gebruiken te compenseren. (Individueel per land mag niet, maar eu breed natuurlijk wel.) Voor particulieren gaan de prijzen dan kunstmatig heel erg omhoog, waardoor deze "vanzelf" overstappen. >>Lees alles wat gas of diesel gebruikt wegdoen<< Twee vliegen in één klap. Geen pijn aan de verdienmodellen, wel extra inkomsten. De consument zit gevangen tussen de ideologie van slinks en vooral groenslinkse klimaatkerk en de rechtse klimaat industrie.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Bob Diesel »

FF meedoen :wink:

Ook respectvol zijn andere POLITIEKE discussie,s hier de nek om gedraaid :!:
onder de noemer Forumregel
Schrap hier de Politieke bijdrage dan waren tich pagina,s die niet tot een oplossing bijdragen
niet nodig geweest
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Dafluc »

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat we niet consequent zijn in deze.
Dat het niet nodig is het erover te hebben of dat het erover hebben niet bijdraagt tot een oplossing ben ik dan weer niet met je eens.
Het draagt alleen maar bij tot een wijdere blik. Het kan je mening veranderen of verstevigen. Oplossen zal niet. Luisteren naar een ander kan echter nooit kwaad.
Afbeelding
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door pietb »

nou volgen milieu centraal is met de camper weg niet de slechtste manier om wat van de wereld te zien, wij moeten alleen nog leren langer weg te blijven en niet na een week of 3 weer naar huis te sjezen,afijn hij staat in schuur milieu vriendelijk te wezen. eerst maar wat klussen aan huis en in het voorjaar ook eens een wat langer weg. groetjes en elkaar niet teveel afzeiken want daar haal je camperforum mee naar beneden !
lmc 638 dubbellucht uit de lemmer
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 3:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door MonRoe »

Premiumliner schreef:
zo 17 nov 2019, 16:10
Premiumliner schreef:
vr 15 nov 2019, 12:45
Dat is nou wat ik telkens weer tegenkom. We vinden allemaal dat er wat moet gebeuren, maar dan vooral door een ander! :problem:
Zodra het je eigen gaat raken (bijv, minder hard mogen rijden) doet eenieder zijn eigen plasje erover en geeft kritiek/commentaar.
Zelfreflectie is blijkbaar lastig.
@ Thole, maar ook Monique en daarnaast vele anderen. Net wat ik al eerder schreef, we zijn allemaal begaan met het milieu, maar we gaan er natuurlijk niks om laten. Het gemakkelijkst is dan wijzen naar anderen of het bijvoorbeeld het (verre) buitenland.
Ik pretendeer niet roomser te zijn als de paus, maar als je dan zo begaan bent met het milieu; verbeter de wereld en begin bij jezelf!
Wie zegt dat ik begaan ben met het milieu, het zal mijn tijd wel duren en nazaten heb ik niet, ik leef nu en niet meer over 50 jaar. Egoïstisch, ja, maar wel eerlijk ;-)
De natuur herstelt zich zelf wel daar ben ik niet bang voor, dat doet het al duizenden jaren.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door AadenAnke »

Alleen is het dan de vraag of de mens als soort de vernietiging en het herstel overleeft. De geschiedenis zal het leren. Een oplossing heb ik niet maar ontkennen dat het probleem er is dat kan niemand! Niet links en niet rechts! Ik ken een aantal rechtse ballen die zich terdege bewust zijn van het probleem en hun steentje willen bijdragen aan het probleem! Zo ken ik ook wel linkse rakkers die het totale onzin vinden en elke maatregel zien als een soort van knechting door het kapitaal. Ik hoop oprecht dat het allemaal wel mee zal vallen (tegen beter weten in) ik verwacht namelijk niet dat de mens zich zelf als soort belangrijk genoeg vindt.

Gr. Aad
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door johan1950 »

Het is helemaal niet interessant of de mens zichzelf belangrijk vind.
Moeder Natuur zal gewoon doen wat ze altijd al heeft gedaan met mislukkingen van de schepping, opruimen !!
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Kroppie »

:thumbup: :cheers:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie