Is dit het begin van het einde...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door hathi »

Nee Theo,maar eenvan de rijkste landen,en dat moet beknot worden,Duitsland durven ze immers niet
Hans
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door thole »

Nederland is een fantastisch land, scoort hoog op lijstjes w.b.t. geluk, welvaart , inkomensverdeling, jeugdwerkloosheid en ga zo maar door , helaas scoren we ook hoog op de lijst van landen waar de meeste CO2 wordt uitgestort in Europa.
Als je niet begrijpt waarom je wat deze problematiek betreft Nederland niet kunt vergelijken met pakembeet Duitsland of Frankrijk dan houdt het inderdaad wel op.
Ik dacht eerst sommige mensen willen het niet begrijpen, nu denk ik dat ze het niet begrijpen.
Laatst gewijzigd door thole op wo 13 nov 2019, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Kroppie »

en willen we het leefbaar houden in nederland dan zal er wat moeten gebeuren op ALLE fronten, want waarom is dit kleine k.t landje, de nummer 2 in de wereld onder de voedsel EXporteurs, dat komt ergens vandaan, en gaat ten koste van iets, en dat gaan we nu wat merken, en is 100 nou zo erg, effe wennen en je hoort er niemand meer over.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op wo 13 nov 2019, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Dafluc »

Verdiep je eens in de verschillen tussen oppervlakte, vierkante kilometers natuurgebied, aantal bossen, aantal inwoners en meer van dat soort feiten. Dan snap je waarom het ene land qua stikstof en aanverwanten het andere niet is. En waarom bijvoorbeeld Duitsland niet kiest voor een lagere maximumsnelheid en het hier volgens de geleerden net genoeg scheelt. Het is te gemakkelijk om alles af te doen als flauwekul, onwaar, of de schuld van de regering of de EU. Dat de lucht de grens overwaait snap ik echt ook wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Zadowolony »

Als ik soms zie hoe hard en hoe dicht men op elkaar rijd, denk ik dat in kader van de veiligheid 100 een mooie snelheid is. En s avonds als het wat rustiger is wat harder. Ik vind het prima.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Cee Pee »

Ik heb er net een korte vijfde versnelling in laten zetten dus de camper is er al op aangepast. :lol3:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door B1gcheese »

Ik rij 45.000 km per jaar in de auto van de zaak en het maakt m.i. ontzettend weinig uit of je nu 130 of 100 mag. Ten eerste is het overdag zo druk dat je die 130 (of meer) nauwelijks aantikt. Ten tweede scheelt het misschien een paar minuten, en die ben je zo weer kwijt als de feestverlichting aan gaat. Begrijp me niet verkeerd, ik hou er van om flink door te rijden, maar dat dient geen enkel praktisch nut. Hooguit heb ik dan het gevoel dat ik lekker opschiet. 100 als limiet is prima wat mij betreft.

Als jullie dan maar allemaal rechts houden :mrgreen:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door iSonic »

Mijn ervaring is exact hetzelfde. 130 ten opzichte van 100 scheelt kwa tijd bijna niks. Is puur gevoel.
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Magirus-Deutz »

Geloof me maar dat het sneue GL/D66 volk niet eerder rust voordat alle vervoer/transport electrisch is, ook jouw en mijn camper.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door seth_space »

Je mag best een andere politieke keuze maken maar mensen beledigen helpt niet echt in een discussie.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door PE1OPQ Theo »

Magirus-Deutz schreef:
wo 13 nov 2019, 20:36
Geloof me maar dat het sneue GL/D66 volk niet eerder rust voordat alle vervoer/transport electrisch is, ook jouw en mijn camper.
Sneu?
Zijn ze ziek of zo dat je dit vind?
Vind het een beledigende opmerking, en niet getuigen van respect voor anders denkende.

Theo
metatoon
Berichten: 9692
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door metatoon »

Even een schakeling mensen.
Zijn er hier mensen die het programma Dennis en de vrije geesten al eens gezien hebben..
Zomaar hoor .

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door thole »

Geloof me maar dat het sneue GL/D66 volk niet eerder rust voordat alle vervoer/transport electrisch is, ook jouw en mijn camper.

Hoe diep kun je zakken als argumenten ontbreken.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 273
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Ponytail52 »

Langzaam aan begin ik een beetje spijt te voelen dat ik dit draadje begonnen ben...
Laten wel elkaar wel met respect benaderen in onze verschillende meningen en vooral gevoelens.
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
Plaats reactie