Is dit het begin van het einde...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door blizard »

https://twitter.com/janpyro100/status/1 ... 4382696448
De windenergie in Duitsland ligt op z’n gat. 3000 ontslagen bij windmolen producent Enercon. Oorzaken geen draagvlak meer bij de bevolking, geen vergunningen, transportnet niet zwaar genoeg. Oude windmolens worden afgebroken omdat de subsidie in 2020 stopt. #Windenergie #klimaat
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Ries »

Al met al zitten we shocking klem tussen de slinkse klimaatkerk (Ideologie) en de rechtse klimaat industrie (Verdienmodellen)
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Raimon
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 06 mei 2018, 20:57

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Raimon »

Veel simpeler, de simpele burger is de dupe.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door seth_space »

@Blizzard, Best mogelijk dat dit nieuws klopt. Maar het valt wel op dat geen van de daar door BOS genoemde bronnen er melding van maakt.
Vreemd verhaal derhalve.
En dat windenergie door de sterk dalende zonnepaneel prijzen onder druk komt te staan en dat de productiecapaciteit oa in denemarken, verminderd wordt is al langer bekend.

Bij Enercon is al langer meer aan de hand dan energietransitie vrees ik als ik dit zo lees:
https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/ ... on270.html
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door blizard »

Wiebes weet dat kennerlijk nog niet...
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door pietb »

moeten we met z,n allen maar op de tegenpartij stemmen[geen gezijk iedereen rijk] , t zal mijn benieuwen wat dit met inruil gaat doen ,zijn al een tijdje aan sparen voor wat jonger ,maar wat is jong bij dat :bang: groetjes lmc 638a dubbellucht 2006 uit de lemmer
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door dieseltje+ »

Dafluc schreef:
ma 11 nov 2019, 12:12
"
Dat oudere auto's vele malen vervuilender zijn dan nieuwe is gewoon een feit.
Per wat? Per Liter per Km per uur per levensduur?

Ja ik heb grote twijfels bij dit soort stellingen/ z.g. feiten. Vraag mij dit ook af bij de sloop premie oudere diesels (ander topic)
In het verleden is namelijk eerder de kromme berekening gemaakt dat oudere Diesels vervuilender zijn dan moderne/nieuwe.
Men vergat in het verschil wel even mee te nemen de toevoeging van Ad blue, de productie van het middel, de productie van de benodigde aanpassing aan de motor, het vervoer van het middel, de gebruikte energie voor het middel.
Net zo als bij het roetfilter. Ja per verbruikte liter schoner, per km schoner.... wil je eerlijk vergelijken dan dien je alles mee te nemen. De energie die nodig is voor het maken van het produktie, wat er met een gebruikt roetfilter gebeurd, of als deze schoon gemaakt word, de produktie van de noodzakelijke aanpassing aan de motor...etc.
Men staart zich nu blind op per liter per km per uur.
Het om resultaat onderaan de streep.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Vopper »

Magirus-Deutz schreef:
ma 11 nov 2019, 10:40
Het lijkt wel of er een massale krankzinnigheid in ons land de kop heeft opgestoken, er gaat geen dag voorbij of er komt wel een nieuw milieu/klimaat gerelateerd onheil op ons af, vandaag is het dat strooizout teveel pfas zou bevatten.

Vooralsnog maak ik mij met mijn euro 0 motor uit 1952 niet al teveel zorgen, men kijkt maar met al die flauwekul.....
Ik vind de roestduiveltjes van de pekel veel erger voor m'n jiepie van 1956. :( :(

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
deutz
Berichten: 521
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 23:36
Locatie: tussen de rivieren

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door deutz »

Magirus blijft rijden!
Is sinds vorig jaar erkend als Nationaal Rijdend Erfgoed!!
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door FrankJC »

Hoorde vanavond het journaal, de subsidie voor de opkoop van oude diesels gaat betaald worden uit de pot 'te veel betaalde BPM', die pot is gevuld met 600 miljoen euro............ :wtf:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Dafluc »

Dat hoorde je een garagehouder zeggen die vond dat dat best een goede oplossing zou kunnen zijn eventueel. Die wil wel wat auto's verkopen, dat snap ik dan ook wel weer. Maar voordat iedereen er weer achteraan gaat lopen even nuanceren.
Afbeelding
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 3:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Will »

Hoorde vanavond het journaal, de subsidie voor de opkoop van oude diesels gaat betaald worden uit de pot 'te veel betaalde BPM'
De meeste campers van 2005 vertegenwoordigen nog een waarde van 20.000 e.- hoe willen ze dat compenseren met 3000-.e.
Ik hoop eerlijk gezegd tegen beter weten in dat ook hier de retro roetfilter mag worden gemonteerd en op kenteken gezet net als Duitsland.
Als het nog vijf jaar duurt dan vind ik het prima want tegen die tijd ga ik ook elektrisch rijden met de scootmobiel.

mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
campermuis
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 24 okt 2012, 16:56

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door campermuis »

Ik sta op het punt om mijn VW Westfalia op te laten knappen. 19 jaar oud en kan nog wel 100000 km mee. Ik moet 3000 investeren om roest etc. aan te pakken. Moet ik dat nog wel doen? of beter nu snel verkopen? En als er een maatregel komt , heeft iemand enig idee wanneer dat zal ingaan?
Plaats reactie