Is dit het begin van het einde...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door doov »

Ach ja, de Volkskrant.
Het verenigingsblad van Groen Links...…………………………………..
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Navigator »

Misschien eerst even lezen? Meer een rechts georiënteerd artikel imho.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door B1gcheese »

Vanaf komende vrijdag liggen er zonnepanelen op mijn woning. Prognose is dat ik na 6,6 jaar de investering eruit heb.
Ik sta niet bekend om mijn milieuvriendelijke inborst, maar als er geld te verdienen valt dan ben ik van de partij. Beter dan geld op de spaarrekening, dat levert niets op (sterker nog...).
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Is dit het begin van het einde...



Bericht door Zadowolony »

Hier na 6 jaar met 19 panelen ongeveer 6000 euro terug verdiend, dit bij investering van bijna10.000 euro. Uitgerekend was in 9 jaar terugverdienen maar dat gaat dus net niet lukken.
En met de nieuwe salderingsregeling wordt het nog ongunstiger.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Navigator »

B1gcheese schreef:
ma 11 nov 2019, 14:21
Vanaf komende vrijdag liggen er zonnepanelen op mijn woning. Prognose is dat ik na 6,6 jaar de investering eruit heb.
Ik sta niet bekend om mijn milieuvriendelijke inborst, maar als er geld te verdienen valt dan ben ik van de partij. Beter dan geld op de spaarrekening, dat levert niets op (sterker nog...).
Goed bezig. Ik heb ze sinds december 2018. Prognose op jaarbasis 3600, zit nu op 4215. Volgende stap is een Tesla-accu o.i.d. voor thuisgebruik.

Ik zorg dat ik per saldo dus niets teruglever zodat ik met de salderingsregeling ook geen problemen krijg. Ik rij een elektrische Renault Kangoo en die lust wel wat 8-)
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door B1gcheese »

Mijn dak ligt wat ongunstig en ik kan er niet meer kwijt dan 8 stuks, dus helemaal zelfvoorzienend gaan we niet worden. Had er graag meer gewild maar ja...
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door thole »

Ik zou het realistisch noemen maar de reactie van Doov is zó kenmerkend dat ik er maar geen flauwe opmerking over maak.
thole schreef: ↑ma 11 nov 2019, 11:47
En zo worden er w.s. weer pagina's volgeschreven op grond van speculaties gebaseerd op dubieuze berichtgeving in de `Telegraaf en het AD.
Deze week neemt de regering een beslissing welke maatregelen er nodig zijn om uit de huidige stikstof en Pfas impasse te komen.
Als die bekend zijn kunnen we altijd nog reageren in plaats van nu al een wedstrijdje ver pissen te houden.
Geloof hebben in de politiek anno 2019, DAT noem ik pas een wedstrijdje ver pissen!
Ik ga niet uit van kwaadaardige opzet, hoogstens van onnadenkendheid.
Ik heb gezegd dat we moeten afwachten met reageren tot de regering voorstellen naar buiten heeft gebracht.
Daarmee ben ik geen fan van deze rechtse regering, zeker niet.
Maar voor mij bestaat de politiek niet, hoogstens politieke partijen in ons coalitie land.
En daarvan zijn er 3 die mijn sympathie hebben en 2 die ik het voordeel van de twijfel gun.
Er staat geen alternatief voor ons democratische systeem of je moet een dictatuur willen.

Dus Navigator, graag mijn woorden niet weer verdraaien. :bang:
Laatst gewijzigd door thole op ma 11 nov 2019, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Navigator »

thole schreef:
ma 11 nov 2019, 14:29
Dus Navigator, graag mijn woorden niet weer verdraaien. :bang:
//ff offtopic
1) ik verdraai niets en zeker niet 'weer'; ik quote alleen en geef mijn mening
2) deze regering rechts noemen is bijzonder. Wellicht zijn ze ooit rechts begonnen maar de huidige koers is toch minimaal links van het midden
3) democratie komt van twee kanten als het goed is. Deze regering leeft in onmin met boeren, de zorg, de transportwereld, de bouwwereld, onderwijs etc. etc. Dit heeft niets meer met democratie te maken maar met een doctrine. Lees ook het dossier 'Nepnieuws' nog eens na van Ollongren, het dossier 'Handen af van Hulpverleners', het dossier 'Dividendbelasting', het dossier 'Zorgpremie maar 3 euro omhoog', het dossier 'De onbekende 70 burgerdoden', het dossier 'Referendum' etc. etc.

Onnadenkendheid = Onkunde

//on topic
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door thole »

Ik probeer het nog één keer :
Als ik wordt gequoot en er wordt vervolgens gezegd dat geloof hebben in de politiek zo anno 2019 is dan wordt die quoot gebruikt om iets te benadrukken, daarvan distantieer ik me.

Ik ben nu 54 jaar politiek geïnteresseerd en (buiten)parlementair actief geweest, al die tijd hebben er tegengestelde belangen bestaan, de ene keer wat meer dan de andere, niets nieuws onder de zon.
Zeker is deze regering rechts in de keuzes die ze maakt, al weer vergeten die poging de dividendbelasting af te schaffen en hoe zit het met de brievenbusfirma's?

Maar het hoeft geen ping pong wedstrijdje te worden, afwachten met welke voorstellen de regering komt en dan kunnen we die altijd nog op een links rechts weegschaaltje leggen :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door camilo »

Of het nu om zonnepanelen of windmolens gaat; de rentabiliteit laat zich niet enkel uitdrukken in het financiële gewin! Het primaire doel van deze vormen van energiewinning is het milieu en dat het een en ander ook nog eens een financieel gewin met zich brengt is een prettige bijkomstigheid. Indirect is er natuurlijk ook nog, weliswaar niet rechtstreeks in geld uit te drukken, financieel gewin als gevolg van de leefbaarheid van dat betere milieu. Wat dat betreft hoeven milieumaatregelen niet per se kostendekkend te zijn; ze mogen ook best wat kosten.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Autocaravana »

Wat dat betreft hoeven milieumaatregelen niet per se kostendekkend te zijn
Een waar woord. We verdoen al minstens 30 jaar onze tijd met navelstaren, terwijl de conferentie in Noordwijk destijds een relatieve gemakkelijk oplossing voor de klimaatcrisis had kunnen opleveren. Maar ook toen al wisten de klimaatsceptici en olie- en kolenboeren een wereldwijde aanpak te frustreren.
Gelukkig hebben we nu het tij een beetje mee dankzij de almaar dalende prijzen van windenergie en zonne-energie. Maar ik vrees dat het al te laat is en dat onze nakomelingen het bijzonder zwaar zullen krijgen op deze aarde.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Autocaravana »

Wel onderschrijf ik dat we de regie in dit landje aardig kwijt zijn.
Hierin heeft Navigator wel gelijk, de regering dan wel te verstaan. Politiek bedrijven lijkt momenteel vooral het principe "de wal keert het schip" laten gelden. Problemen laat de regering zo lang uit de hand lopen dat er alleen nog maar vrij botte maatregelen genomen kunnen worden.
Vooral bij de stikstofproblematiek is dat overduidelijk. De ambtenaren en sommige partijen hebben al jarenlang gewaarschuwd dat de PAS-regeling niet houdbaar was, maar onder druk van de landbouw ging men er mee door. Nu moet men op de blaren zitten.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
metatoon
Berichten: 9690
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door metatoon »

Dafluc schreef:
ma 11 nov 2019, 12:12
Windmolens gaan ook langer mee. Wegenbelasting is al heel lang een algemene belasting en heet daarom ook al heel lang geen wegenbelasting meer. Dus de opbrengst gaat ook al heel lang niet (alleen) naar de weg. Dat oudere auto's vele malen vervuilender zijn dan nieuwe is gewoon een feit. Dat de overheid zoekt naar manieren om het gebruik ervan te ontmoedigen lijkt logisch. En hij zal zeker nog komen: dat mensen met een laag inkomen een oude auto hebben en weer de dupe zijn is zeker heel vervelend. Maar hoe wil je dat voorkomen?
Rekeningrijden? Of misschien wel zoiets in de trend als de vroegere zestigdagen kaart.
Mijn oude camper vervuilde minder dan de allernieuwste!.
Of de eigenaar daarvan moest er alleen maar hoofdzakelijk met hebben staan te pronken.
Laatst gewijzigd door metatoon op ma 11 nov 2019, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door seth_space »

metatoon schreef:
ma 11 nov 2019, 16:33
Mijn oude camper vervuilde minder dan de allernieuwste!
Alleen als hij stilstond dan ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie