Hoi.
We staan misschien op het punt een 2006 camper 2.8 jtd 146pk te kopen.
Nu heb ik wat gelezen over de verschillen maar ik zou graag jullie mening ook weten. Het is lastig officiele informatie te vinden.
146pk zou dit hebben:
- zelfde motor als 128pk
- andere turbo
- andere oliefilter
- een korte (hogere toeren) 5de versnelling.
Iemand hier die dit kan bevestigen?
Fiat 2.8 JTD met 146pk: verschillen?
- pepon
- Berichten: 2426
- Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
- Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
- Contacteer:
Re: 2.8 JTD Power 146pk. Verschillen?
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Re: 2.8 JTD Power 146pk. Verschillen?
Nee, het is een echt officiele versie. Geen chiptuning. Staat ook op fiat website etc
🚍 Campers:
Burstner A532, 1.9td, 1997 (verkocht)
Hymer B524, 2.8idtd, 1999 (verkocht)
Burstner Elegance 685, 2.8jtd, 2004 (nu)
💻 Website:
https://rvadventurekey.com
📺 Youtube kanaal met reisvideo's:
https://www.youtube.com/c/RvAdventureKey
🔔 Speciale QR Codes nodig? Kijk op:
https://www.qrmoose.com
Burstner A532, 1.9td, 1997 (verkocht)
Hymer B524, 2.8idtd, 1999 (verkocht)
Burstner Elegance 685, 2.8jtd, 2004 (nu)
💻 Website:
https://rvadventurekey.com
📺 Youtube kanaal met reisvideo's:
https://www.youtube.com/c/RvAdventureKey
🔔 Speciale QR Codes nodig? Kijk op:
https://www.qrmoose.com
Re: Fiat 2.8 JTD met 146pk: verschillen?
Hallo Wova (?),
ik kan je deze 146pk. versie echt aanbevelen. Ik heb deze motor nl. zelf in onze Hymer B584 van bouwjaar 2005 en hij rijdt heerlijk. Tijdens onze zoektocht naar een B584 heb ik in de standaard versie gereden waarbij mij na het overschakelen direct het turbogat opviel. De 146pk. versie met variabele turbo heeft dit niet en levert in het lager toerenbereik eerder vermogen. Tijdens de vakanties zoek ik regelmatig de leuke bergpassen op zoals de Grossglockner Hochalpenstrasse en de Aurlandsfjellet en die nemen we moeiteloos. Zodra de motor moet werken/trekken is deze echt in zijn element. Verder rijd ik sinds vorig jaar ook regelmatig met een enkelas autotransporter met Peugeot 107 achter de camper en ook hiermee totaal geen moeite. Ik rijd op de snelweg rond de 2700 toeren (in de 5) en dan levert deze motor zijn max. koppel en rijd dan net geen 100km. (ja te hard met de kar erachter maar bij dit tempo ligt het span super op de weg en is het verbruik ook nog normaal). De 5 is volgens mij inderdaad iets korter dan de gewone versie maar hier heb ik geen hard bewijs voor.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik graag van je.
Groetjes,
Gabriel.
ik kan je deze 146pk. versie echt aanbevelen. Ik heb deze motor nl. zelf in onze Hymer B584 van bouwjaar 2005 en hij rijdt heerlijk. Tijdens onze zoektocht naar een B584 heb ik in de standaard versie gereden waarbij mij na het overschakelen direct het turbogat opviel. De 146pk. versie met variabele turbo heeft dit niet en levert in het lager toerenbereik eerder vermogen. Tijdens de vakanties zoek ik regelmatig de leuke bergpassen op zoals de Grossglockner Hochalpenstrasse en de Aurlandsfjellet en die nemen we moeiteloos. Zodra de motor moet werken/trekken is deze echt in zijn element. Verder rijd ik sinds vorig jaar ook regelmatig met een enkelas autotransporter met Peugeot 107 achter de camper en ook hiermee totaal geen moeite. Ik rijd op de snelweg rond de 2700 toeren (in de 5) en dan levert deze motor zijn max. koppel en rijd dan net geen 100km. (ja te hard met de kar erachter maar bij dit tempo ligt het span super op de weg en is het verbruik ook nog normaal). De 5 is volgens mij inderdaad iets korter dan de gewone versie maar hier heb ik geen hard bewijs voor.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik graag van je.
Groetjes,
Gabriel.
Re: Fiat 2.8 JTD met 146pk: verschillen?
Ook ik had deze motor in mijn vorige camper, een Knaus integraal. Daarvoor de 128pk. Inderdaad wat hierboven gezegd is, het turbogat is er bij deze motor niet door de variabele turbo.
Voor de rest niet veel verschil t.o.v. de 128pk. Het viel mij zo tegen dat ik hem heb laten chippen. Toen ie gechipt was hebben we hem op de rollenbank gehad, toen kwam ik aan de 147pk, helaas daarvoor niet gemeten, ja dat was fout.
Ik zelf vond het een zeer fijne motor omdat ie gemakkelijker wegtrok, maar het vermogen viel me tegen.
Ik zelf dacht dat het max koppel lager ligt in toeren alswat hiervoor gezegd is.
Inderdaad, bij een servicebeurt moet je niet met Fiat onderdelen aankomen, maar met Iveco.
Bert
Voor de rest niet veel verschil t.o.v. de 128pk. Het viel mij zo tegen dat ik hem heb laten chippen. Toen ie gechipt was hebben we hem op de rollenbank gehad, toen kwam ik aan de 147pk, helaas daarvoor niet gemeten, ja dat was fout.
Ik zelf vond het een zeer fijne motor omdat ie gemakkelijker wegtrok, maar het vermogen viel me tegen.
Ik zelf dacht dat het max koppel lager ligt in toeren alswat hiervoor gezegd is.
Inderdaad, bij een servicebeurt moet je niet met Fiat onderdelen aankomen, maar met Iveco.
Bert