Van mijn zelfbouwbus Renault Master heb ik de schuifdeur en achterdeuren nog niet bekleed, dat vind ik nogal een uitdaging. Nu kan ik me voorstellen dat een af fabriek camper daarvoor een oplossing heeft, misschien in de vorm van een kunststof paneel. Heeft iemand zulks dan svp een type/merk en e.v. foto.
Groet, Jan.
Wie heeft een fabrieksbuscamper op Renault Master chassis?
- Jan van Gemert
- Berichten: 109
- Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 20:41
- Locatie: Gemert
Re: Wie heeft een fabrieksbuscamper op Master chassis?
Je zou op de sloop kunnen kijken voor een taxi uitvoering.
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 377
- Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
- Locatie: Het mooie West Friesland
Re: Wie heeft een fabrieksbuscamper op Master chassis?
Niet echt een antwoord op je vraag, maar ik heb de vormen met tape uitgezet op de deur, dat opgemeten en van populieren 9mm gemaakt wat bekleed is met vilon. Voordeel is ook dat je één paneel van de achterdeur die als laatste open gaat iets groter kunt maken als overlap met de andere deur waardoor het minder tocht. Ik heb e.e.a. met blindklinkmoeren M4 vastgezet.
Groeten Jeroen
Groeten Jeroen
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 377
- Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
- Locatie: Het mooie West Friesland
Re: Wie heeft een fabrieksbuscamper op Renault Master chassis?
Wat foto's...
Oude gaten waar zelftappers in zaten groter geboord en blindklinkmoeren M4 in getrokken. Overige gaten en beschadigingen met corrosiewerende Tantox behandeld. Het gatenpatroon heb ik overgenomen door er M4 boutjes in te draaien, de plaat op de juiste plek te zetten en er met een blokje berken en een klauwhamer een klap(je) op te geven. Je drukt te koppen zo in het (zachte) populier. Voordeel is dat je de deuren kunt gebruiken als referentie en dus niet het risico loopt net een stang, slot, of kunststof iets tegen te komen als je de gaten eerst in de plaat maakt. Hier is te zien dat de plaat op de linker deur (die je het eerst sluit en als laatste opent) uitsteekt en overlapt met andere deur. Hier zo'n plaat, nog met tape een lijmtangen op zijn plaats. Die van de schuifdeur is uit 2 stukken, dat kon niet anders, omdat door de zelftappers van de vorige (werkplaats) inbouwer de halve schuifdeur vol gaten en beschadigingen zat. Wel iets meer werk vanwege het raam, maar dat heb je in een vaste plaat op een zijwand ook.
Oude gaten waar zelftappers in zaten groter geboord en blindklinkmoeren M4 in getrokken. Overige gaten en beschadigingen met corrosiewerende Tantox behandeld. Het gatenpatroon heb ik overgenomen door er M4 boutjes in te draaien, de plaat op de juiste plek te zetten en er met een blokje berken en een klauwhamer een klap(je) op te geven. Je drukt te koppen zo in het (zachte) populier. Voordeel is dat je de deuren kunt gebruiken als referentie en dus niet het risico loopt net een stang, slot, of kunststof iets tegen te komen als je de gaten eerst in de plaat maakt. Hier is te zien dat de plaat op de linker deur (die je het eerst sluit en als laatste opent) uitsteekt en overlapt met andere deur. Hier zo'n plaat, nog met tape een lijmtangen op zijn plaats. Die van de schuifdeur is uit 2 stukken, dat kon niet anders, omdat door de zelftappers van de vorige (werkplaats) inbouwer de halve schuifdeur vol gaten en beschadigingen zat. Wel iets meer werk vanwege het raam, maar dat heb je in een vaste plaat op een zijwand ook.
Laatst gewijzigd door Jeroen_Hanomaf op zo 03 nov 2019, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 377
- Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
- Locatie: Het mooie West Friesland
Re: Wie heeft een fabrieksbuscamper op Renault Master chassis?
Wel nog een tip als je Vilon gaat plakken, ik heb de laatste stukken gebruikt die ik had en dat was soms net te weinig om een goede overlap-flap aan de achterkant te kunnen lijmen. Als de oppervlakte te weinig is wil het nog wel eens losschieten, uiteindelijk heb ik met een nietpistool er nietjes in gezet zodat het op zijn plek bleef.
Groeten,
Jeroen