De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door Grumble »

appellover schreef:
zo 13 okt 2019, 13:05
Frans bed ,waar zou die naam toch vandaan komen ?
Vertel? :wtf:
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door Zonneke »

willemzon schreef:
zo 13 okt 2019, 20:28
Tel acc er bij op 2 pers. er bij. Dieseltank vol schoonwatertank en je zit er aan.
Zonder kleding, eventuele fietsen en andere huishoudelijke zaken.

Gewoon de zaak belazeren. Je drukt de toekomstige kopers, bewust ri. strafbare feiten plegen.

Gr willem
Dat is wel rijklaar gewicht . 450 KG laadvermogen is iets , waaronder wijzelf ook , alleen maar van kunnen dromen. :-B

Zeker als je onder de 3.5T , rijbewijs B blijft .
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door appellover »

“Rijklaar” betekent helemaal leeg zonder de extra’s waar de meeste campers zijn uitgerust.
Nieuwe camperaars denken meer dan genoeg om mijn kleding en eten mee te nemen,maar dat is helaas niet het enige.
Grote probleem ( gewicht) zijn alle “noodzakelijke” spullen die je meeneemt zoals ik al genoemd heb.
Zelfs als je alleen bent kom je al snel aan die 450 kg.
ANWB stelt dat je niet snel over dat gewicht heen komt is dus niet realistisch.
Denk dat de meeste campers overgewicht hebben als ze gaan overwinteren voor 5 of 6 maanden.
Ik ben gelukkig nog nooit gecontroleerd ,ben bang dat er een kringloopwinkel langs de weg ontstaat bij controle,mijn vrouw en hond haal ik later wel weer op.Of nog beter zij haalt mij weer op ,zij is stuk lichter.


Groet,
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 3:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door appellover »

Nog een keer,gaat er niet om wat je binnen meeneemt ,gaat om gasflessen,watertank,grijs en schoon,e-bikes,solarpanelen,schotel ,luifel ,enz.
Wijzelf en onze hond is al 175 kg.

Met vriendelijke groet
Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door B1gcheese »

appellover schreef:
ma 14 okt 2019, 9:31
Ik ben gelukkig nog nooit gecontroleerd ,ben bang dat er een kringloopwinkel langs de weg ontstaat bij controle,mijn vrouw en hond haal ik later wel weer op.Of nog beter zij haalt mij weer op ,zij is stuk lichter.
Na ons laatste bezoek aan de weegbrug was mijn conclusie dat ik OF het drinkwater moet lozen OF mijn vrouw. Ben er nog niet helemaal uit ;;-)
En ik heb op papier een laadvermogen van 700 kg. Kun je nagaan.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
DonCamillo
Berichten: 157
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 9:41
Locatie: Epe

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door DonCamillo »

Eigenlijk wel iets om jaloers op te zijn, zo'n grote Concorde of Niesmann-Bisschof (als ik het goed schrijf) en waar een autootje achterin kan en honderden liters schoonwater. Daar heb je vast geen gewichtsproblemen mee, met zo'n bakbeest!

Ehh, dacht je dat?
Veel liners blijken een laadvermogen van pakweg 1300 - 1400 kg te hebben. Daar moet die MiniCooper nog vanaf, een luifel van plm 8 meter en alle andere doodnormale zaken die er standaard niet op zitten. Zelfs elektrische raam- en spiegelbediening is niet vanzelfsprekend en kost niet alleen ladingen geld maar ook gewicht. Die mooie watertank van 400 liter kan nooit vol.... Zo kom je nog nergens met je C rijbewijs.

Zou dat de reden zijn dat we op bij de Jaarbeurs eergisteren bijna een emmer vuil water over ons heen kregen toen we net langs een grote liner liepen op de CP? Het ging per ongeluk natuurlijk. En die grote plas afwaswater met schuim die we bij de vuilwaterpijp zagen, lag er natuurlijk ook per ongeluk. Tja, want ook nog water in die grote vuilwatertank, dat kan natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door de Jonckheer »

En dus is zo'n touringcar als de mijne met rijklaar laadvermogen van een slordige 5 ton niet eens zo'n slecht idee toch? 😄
Toch raar dat die bouwers voor die grote lijners toch weer een te lichte vrachtwagen als basis gebruiken. Nou ja, zal wel met die 7,5 ton grens te maken hebben. Zo is er altijd wel wat. 😊😄
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door Kroppie »

,t is en blijft tobben, hoef je om het geld voor zo,n grote camper niet druk te maken , moet je je zorgen maken om iets onnozels als het gewicht. :bang: :bang:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door FrankdB »

appellover schreef:
ma 14 okt 2019, 9:55
Nog een keer,gaat er niet om wat je binnen meeneemt ,gaat om gasflessen,watertank,grijs en schoon,e-bikes,solarpanelen,schotel ,luifel ,enz.
De NKC website komt voor twee personen op een extra gewicht van 513 kg (https://www.nkc.nl/weetwatjeweegt/wat-w ... jn-bagage/), incluis ebikes, zonnepaneel, schotel, luifel. Een laadvermogen van 450 kg zit daar niet zo gek ver vandaan.

Wij hebben op de beurs die Lyseo gezien en het was/is voor ons een heel aantrekkelijke camper. Wij zijn met zijn tweeen-zonder-hond en ik weet zeker dat ik aan die 450 kg ruim genoeg heb.

Frank
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door appellover »

Leuk zo’n lijstje ,maar in mijn situatie tel ik zo al 200kg bij zonder eten en DRINKEN.
Is natuurlijk per camper verschillend ,is het alleen voor 3 weken vakantie of 3 maanden zwerven.
Heb je aan 1 gasfles en 1 solarpaneel genoeg,wij dus niet.
Denk dat ik wel 300kg overgewicht heb.
Ik ga maar niet wegen ,wat niet weet wat niet deert.Kop in het zand.
Maak me maar geen zorgen ,schiet je niks mee op en ben er te oud voor.


Gr.
Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door FrankdB »

appellover schreef:
ma 14 okt 2019, 11:31
Leuk zo’n lijstje ,maar in mijn situatie tel ik zo al 200kg bij zonder eten en DRINKEN.
Zou je een specificatie van die extra 200kg kunnen geven? Ik ben een beginnende campert (slechts twee keer gehuurd) en benieuwd of, en zo ja, wat ik over het hoofd zou kunnen zien.

Frank
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door Dafluc »

Je kunt die blikken bier natuurlijk ook bij de Lidl laten staan. En er af en toe wat ophalen. Eten idem.
Je hoeft natuurlijk niet 100 liter schoon water mee te zeulen. En wat vaker legen scheelt dan ook kilo's.
Eigen verantwoordelijkheid en keuzes maken. Maar ja. Dat blijkt voor velen toch moeilijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: De ANWB snapt het ook niet helemaal of helemaal niet



Bericht door appellover »

Er staat 1 persoon ,dus bij 2 plus 80 ,plus hond 23kg.
1 zonnepaneel ,heb er 3 plus 25
2 hhaccu plus 30
2 gasflessen plus 25
Gereedschap,reservewiel, enz. Plus 25

Mijn vrouw kennende ,die neemt te veel kleren en schoenen mee .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie