Wonen in een camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Hodor
Berichten: 3
Lid geworden op: za 05 okt 2019, 23:01

Wonen in een camper



Bericht door Hodor »

Hey mensen,

Momenteel woon ik in een studiotje van 600 eurie all in, ongeveer geef ik totaal 1k uit en werk ik voor 1,5k in the maand, prima te doen.
Maar toch ben ik benieuwt of ik die 600 huur niet in kan ruilen met een ~100 eurie/maand camper bijvoorbeeld.
En ben namelijk totaal niet aan ruimte gehecht en vind het echt zonde om 600 eurie voor zoveel meters te betalen.
En als je op een mini kamertje gaat zitten met 1 vierkante meter, ben je net zo goed 500 eurie kwijt, schiet ook niet op.

Ik heb op onderstaande website wat regels gevonden maar vond het niet echt duidelijk
http://wonenineencamper.com/wiki-mag-je ... nederland/

Heeft iemand hier ervaring met wonen in een voertuig?
Kan je gewoon je baan en pensioen en alles houden als je over gaat naar een voertuig? Ik hoef niet perse te reizen, al is dat leuk voor vakanties.
Kan je een camper als woonplaats opgeven? Of kan je in nederlandse loondienst blijven werken met alleen een briefadres bv? Maar een briefadres is ook weer niet permanent.....Hoe doe je dat dan.
En dan tot slot, waar kan je hem parkeren, ik lees op openbare plaatsen max 1 dag tot je weer aan het verkeer deelneemt.
Het kan toch niet zo simpel zijn als hem elke dag 1 straat verder zetten? Hoe werkt dat? Ik ben niet van plan illegaal te parkeren.
Zijn er plekken in een stad waar je legaal gratis permanent kan staan? Of 30-60mins fietsen vanaf die plek? Een of ander weiland mag ook 88I

Groeten,
Hodor
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8478
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Wonen in een camper



Bericht door EasyBee »

Welkom op dit forum.
Er is hier al heel veel geschreven over dit onderwerp. Al geprobeerd zelf wat te zoeken? Rechtsboven kun je een zoekterm ingeven. Probeer het eens met "bewoning" of "permanent".
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1735
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Wonen in een camper



Bericht door Sandor Gora »

Belangrijk: briefadres regelen; op campercontact en park4night staanplaatsen zoeken.
Enne: 100 euri/maand gaat moeilijk worden. Wegenbelasting, verzekering, onderhoud....
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wonen in een camper



Bericht door Kroppie »

als je een plek vind niet op de openbare weg en niet van plan bent er mee te gaan rijden , dan kan je hem schorsen spaart wegenbelasting

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Hodor
Berichten: 3
Lid geworden op: za 05 okt 2019, 23:01

Re: Wonen in een camper



Bericht door Hodor »

Bedankt voor de reacties, ik ga me verder verdiepen!
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4387
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wonen in een camper



Bericht door Transitje »

Je zet er niet bij in welke stad maar misschien kun je ergens bij een boer een plaats huren en dan de camper schorsen.
Maar dan ben je er nog niet, water zal niet zo'n probleem zijn maar je zult het afvalwater moeten lozen, het toilet regelmatig legen en schoon maken, en vergeet niet de verwarming op flessengas, dat is zo ongeveer de duurste manier van verwarmen.
Dit allemaal nog afgezien van je adres.
Het simpelst zou misschien zijn op een camping en dan elke paar maanden wisselen tussen een paar campings want permanent wonen op een camping is niet toegestaan, en dan moet je dus elke keer ontschorsen en weer schorsen, wat kosten met zich meebrengt.
En op een camping sta je natuurlijk niet gratis.
Maar volg het advies van Sandor zeker op.
Groeten

Klaas
Hodor
Berichten: 3
Lid geworden op: za 05 okt 2019, 23:01

Re: Wonen in een camper



Bericht door Hodor »

Zeker niet de moeite waard om een huurhuis voor op te zeggen dus?...of is er hier iemand die het wel voor puur het geld doet?
Leek me wel logisch dat het niet haalbaar is aangezien er overal huizen staan en nergens campers te zien zijn, maar ben wel benieuwd hoe dat het komt. Want volgensmij zijn er genoeg minimalisten die het voor geld zouden doen.

douchen kan eventueel bij een gym of familie
eten 1x per week bij familie voorbereiden, magnetron opwarmen
afwassen zou zonder water kunnen of uitgesteld tot 1x per week bij familie
verwarming zou wel episch veel kosten inderdaad, maar het is een kleine ruimte toch, hoeveel zou dat maandelijks zijn?
toilet lijkt me lastig te managen, je zal soms ook thuis moeten, kuiltje graven in de boer zijn land? :lol: matigheid in de winter :lol: :lol: :lol:

verder zijn campings kapot duur en heeft een briefadres weinig zin als je permanent in 1 gemeente wil blijven ivm je baan of studie.
is een boer toegestaan als woonplaats?
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Wonen in een camper



Bericht door JoopBrekken »

Ja...........mits die boer jou briefadres wil zijn, EN de betreffende gemeente wil aanvaarden dat jij mobiel woont.
Of........ als die boer jou een ruimte verhuurd, met een bed waar je zogenaamd woont. MAAR dat kan ook financiële gevolgen hebben ( b.v. belasting, toeslagen) voor jou en die boer. ( voordeurdelers ?)
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1805
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Wonen in een camper



Bericht door doov »

Tis jammer voor je dat camping Fort Oranje is geruimd.
Maar er zijn best ander "campings" te vinden waar je hele jaar kunt wonen voor minder dan 600 eu per maand.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Wonen in een camper



Bericht door JoopBrekken »

Jij was kennelijk "doov" voor wat er daar allemaal aan de hand was.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1805
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Wonen in een camper



Bericht door doov »

Die afweging hoef ik niet te maken, maar TS.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Wonen in een camper



Bericht door JoopBrekken »

Ja, dat is ook waar :D
Plaats reactie