Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door Adfur »

FrankJC schreef:
zo 06 okt 2019, 1:26
Ik kan mij niet voorstellen dat de problemen uit het niets zijn begonnen. Was de volledige onderhoudshistorie bij de camper? Je kunt bij de RDW veel achterhalen, er is mij door mijn dealer/garage verteld dat elke reparatie van boven de 100,- euro bij de RDW gemeld moet worden.
Behalve als de camper, zoals een groot deel van de campers, is geïmporteerd, dan is er in de meeste gevallen geen onderhoudshistorie bekend.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22717
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door PaulBng »

DiffRental schreef:Ben ik de enigste die benieuwd is naar welke (elektrische) problemen er zijn met het camperdeel?
Nee hoor.
TS beweert te kunnen constateren dat alles te herleiden is tot het elektrische systeem. Dan moet ie dat kunnen omschrijven.

Bovendien zijn problemen daaraan doorgaans eenvoudig te herstellen. Een stuk eenvoudiger dan bijvoorbeeld een vochtprobleem. Misschien iets eenvoudigs als een niet onderkende accu die over zijn hoogtepunt is..

Het advies is al gegeven door Gert-Jan.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door myway »

Ook in een andere topic, schotel schakelt uit, komt er geen antwoord van Marcel.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door jepebe »

Nogmaals, mijn ervaringen met Bovag zijn minder negatief. Uiteraard is het een bemiddelende instantie.

Op hun website staat dat je je kunt beroepen op non-conformiteit, wordt duidelijk omschreven: "betekent dat het afgeleverde product niet voldoet aan de verwachtingen die de klant daar redelijkerwijs van mocht hebben."

Moet per geval worden bekeken, daar zal de schoen gaan wringen, maar als je echt zoveel problemen hebt, dan denk ik dat je een punt hebt. Vraag lijkt me hoe lang een garage mag gaan repareren en knutselen totdat een werkende oplossing is bereikt. Misschien kun je daarover een afspraak maken? bv nog een maal repareren en dan is het klaar.

Maar het wordt lastig meedenken als je niet duidelijk aangeeft wat nu die klachten zijn. Ik denk dat iedereen daar nieuwsgierig naar is, maar je gaf door middel van je vraag eigenlijk aan dat je wat jou betreft die fase al lang voorbij bent. Hopen dat bovag en de garage daar ook zo over denken.



Dit betekent dan
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door iSonic »

FrankJC schreef:
zo 06 okt 2019, 1:26
Ik kan mij niet voorstellen dat de problemen uit het niets zijn begonnen. Was de volledige onderhoudshistorie bij de camper? Je kunt bij de RDW veel achterhalen, er is mij door mijn dealer/garage verteld dat elke reparatie van boven de 100,- euro bij de RDW gemeld moet worden.
Dat is niet zo zou niet eens mogen ivm privacy. Daarnaast wat verteld die onderhoud historie? Die heeft betrekking op het auto deel en vaak niet het camper deel. En wat verteld die onderhouds history je dan? Gaat die je helpen de problemen op te lossen?
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door FrankJC »

iSonic schreef:
zo 06 okt 2019, 11:41
Dat is niet zo zou niet eens mogen ivm privacy.
Kort geleden heb ik een reparatie laten uitvoeren bij mijn dealer a €295,- niks bijzonders.
Een tijdje later kreeg ik van de RDW een brief waarin stond dat er een onlogische km stand was geconstateerd op een datum en die kwam overeen met de datum van de reparatie, de km stand was 2000 km lager dan bij de APK die eerder had plaatsgevonden. Via de dealer kon dit hersteld worden(leesfout). Op mijn vraag hoe de RDW weet van de reparatie was het antwoord de aanmeldingsplicht van de dealer. Wat privacy? daar wordt zo langzamerhand niet goed van.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door DiffRental »

FrankJC schreef:
zo 06 okt 2019, 12:28
Op mijn vraag hoe de RDW weet van de reparatie was het antwoord de aanmeldingsplicht van de dealer. Wat privacy? daar wordt zo langzamerhand niet goed van.
Maar die persoonsgegevens zijn niet in te zien door derden.
Dus geheel anoniem.
Groeten Peter
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door iSonic »

FrankJC schreef:
zo 06 okt 2019, 12:28
iSonic schreef:
zo 06 okt 2019, 11:41
Dat is niet zo zou niet eens mogen ivm privacy.
Kort geleden heb ik een reparatie laten uitvoeren bij mijn dealer a €295,- niks bijzonders.
Een tijdje later kreeg ik van de RDW een brief waarin stond dat er een onlogische km stand was geconstateerd op een datum en die kwam overeen met de datum van de reparatie, de km stand was 2000 km lager dan bij de APK die eerder had plaatsgevonden. Via de dealer kon dit hersteld worden(leesfout). Op mijn vraag hoe de RDW weet van de reparatie was het antwoord de aanmeldingsplicht van de dealer. Wat privacy? daar wordt zo langzamerhand niet goed van.
Dit klopt helemaal. Ze geven de kmstand door ivm NAP pas. Wat ze doen geven ze niet door. Als de nap pas opvraagt zullen alle vermelden standen overeenkomen met een beurt, apk of ander bezoek aan de garage.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door hwendt »

Om je eigen sterk te kunnen maken leek het mij wijsheid dat je via het kenteken kijkt of de camper uit Duitsland is geïmporteerd. Dit kun je zien aan het jaartal van aankomst voor de eerste registratie in Nederland. Tevens staat de datum van de bouw en eerste toelating in Duitsland op je kenteken.

Is de camper pas in Nederland en wat is de kilometerstand. ?
Daarmee een mail sturen aan de TUF met verzoek om laatst bekende kilometerstand in Duitsland. |
Is die hoger dan de Nederlandse kilometerstand dan heb je een zaak van oplichting denk ik.

Er zit ook in Nederland een afdeling van de Duitse TUV. Is het zelfde als de RDW in Nederland

Mocht het een Duitse invoer zijn, dan is er een kans dat de teller is terug gedraaid. Mocht dat zo zijn sta je direct een stuk sterker met je klacht.

Gewoon doen kost bijna niets.

Hugo
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door iSonic »

Hij heeft electrische problemen in het camper deel. Wat hebben die met de kilometerstand te maken?
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door Zwerfsteen »

Niets, maar misschien wel om een koop ongedaan te maken denk ik.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
gertjan
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 10:54
Locatie: Schouwen-Duiveland

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door gertjan »

Iets aan de haren er bij slepen, maakt een juridische positie niet sterker, integendeel
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 06 okt 2019, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Groet,
Gertjan
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door Zwerfsteen »

Geen idee, heb je daar ervaring mee?
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
gertjan
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 10:54
Locatie: Schouwen-Duiveland

Re: Via Bovag de garage dwingen camper terug te nemen



Bericht door gertjan »

Niet uit eigen ervaring, wel beroepshalve.
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 06 okt 2019, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Groet,
Gertjan
Plaats reactie