Tip voor camper APK tijdens schorsing

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door eef van baal »

er hangen honderden camera's in Nederland boven de weg speciaal voor de belasting controle, die zijn sinds vorig jaar weer in werking.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door saagstree »

onze camper moet nu begin september steeds voor de APK. dat komt altijd mooi uit ivm. onze overwintering.
Maar naar het er naar uitziet kunnen we dit jaar waarschijnlijk niet al half oktober weer naar Spanje gaan.
Nu is de camper geschorst als we hen bijvoorbeeld uit de schorsing halen volgend jaar februari en hem dan APK geven is dan de daar op volgende APK ook het jaar er op in februari?
Of blijft september de keuring maand.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Kroppie »

als de auto tot 2 maanden voor de keurings datum gekeurd word blijft de datum hetzelfde, meer dan 2 maanden eerder dan word de keurings datum de nieuwe datum.
dus in februari gekeurd betekent volgend jaar weer in februari, maar is door met die 2 maanden eerder wat te spelen in de toekomst weer te veranderen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door WimZ »

saagstree schreef:
vr 01 mei 2020, 7:47
bijvoorbeeld uit de schorsing halen volgend jaar februari en hem dan APK geven is dan de daar op volgende APK ook het jaar er op in februari?
Wel andere volgorde aanhouden. Dus eerst APK geven en dan pas uit de schorsing halen!
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door bertt »

En misschien doen wat ik op pag.4 gedaan heb?

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
tvdsande
Berichten: 2269
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door tvdsande »

Jos ....Onze camper is keuringsdatum 21 Mei ,we laten hem keuren einde Maart.
Keuringsdatum volgende jaar blijft 21 Mei ,dit doen we al jaren.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door bertt »

Dat is toch binnen 2 mnd zoals Jos zegt. Ik laat hem maandag keuren en 24 juni blijft dan als orginele datum

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door krekwakwou »

APK kan je laten doen tijdens schorsing door de kortste route te nemen naar garage. Nu ligt mijn eigen garage waar ik dit laat doen 25 km verder dan de dichtstbijzijnde garage. Mag ik dan naar mijn eigen garage (25km verder), of moet dit ook de dichtstbijzijnde garage zijn?
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door NoStress »

Hoeft niet de dichtstbijzijnde garage te zijn, maar wel de kortste route erheen.
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door willemzon »

In ons geval loopt de keuring op 22 mei af. Ik laat hem nu de 1e keer keuren, wij hebben de camper namelijk nog niet zo lang.
Ik vond dat lastig omdat wij altijd begin april weggaan en half juni wer komen. Nu kan dat even niet, dus ik dacht, ik hou hem geschorst en ik laat hem eind juni keuren, dat loopt de keuring volgend jaar juni af, maar als ik het goed begrijp gaat dat dus helemaal niet op en loopt de keuringsdatum in mijn geval volgend jaar gewoon weer op 22 mei af.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Cee Pee »

Nee dat klopt niet, als jou apk datum in mei was en je gaat nu pas in juni keuren dan wordt de apk datum volgend jaar ook juni.
Die twee maanden is alleen voor de datum niet erna.

De apk is altijd een jaar geldig maar je mag twee maanden voor de verloop datum al keuren en dan is de apk dus iets langer geldig.
Laatst gewijzigd door Cee Pee op vr 01 mei 2020, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Kroppie »

als je hem op 22 mei laat keuren, en dat is de officiele keuringsdatum , dan is volgend jaar 22 mei weer de keuringsdatum, laat je hem meer dan 2 maanden voor de officiele keuringsdatum keuren b.v. 4 maart dan word de nieuwe keurings datum 4 maart.
door een beetje creatief te spelen met de keuringsdatum kun je dus de datum uitkienen die je het beste uitkomt.

laat je hem NA de officiele datum keuren , dan volgt een bekeuring.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Cee Pee »

Of je moet de camper geschorst hebben.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door willemzon »

Cee Pee schreef:
vr 01 mei 2020, 12:55
Nee dat klopt niet, als jou apk datum in mei was en je gaat nu pas in juni keuren dan wordt de apk datum volgend jaar ook juni.
Die twee maanden is alleen voor de datum niet erna.

De apk is altijd een jaar geldig maar je mag twee maanden voor de verloop datum al keuren en dan is de apk dus iets langer geldig.
Oké, dan had ik het toch goed, bedankt voor de feedback.

Gr wiilem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Plaats reactie